Kas labiausiai domino skaitytojus 2021 metais?
2021.12.31
Temos: Marketingas, Verslo pradžia.
Paskutinę metų dieną dažnas gręžiojamės atgal bandydami apžvelgti nuveiktus darbus. Kaip ir kasmet, „bzn start“, žinių centro augančiam verslui redaktorė Ieva Kniukštienė apžvelgia, kas labiausiai domino skaitytojus 2021 metais.
„Per metus „bzn start“ publikuoja daugiau nei 500 skirtingų straipsnių. Kalbame su jaunų verslų, startuolių kūrėjais, investuotojais, rinkodaros, teisės, finansų, komunikacijos specialistais. Mūsų kuriamas turinys aprėpia platų spektrą to, kas aktualu kiekvienam, susijusiam su verslu arba svajojančiam apie nuosavą veiklą. Natūralu, kad vienos temos sulaukia daugiau, kitos kiek mažiau dėmesio. Tad šiemet, kaip ir kasmet, turime dešimt straipsnių, kurių skaitomumas buvo visų didžiausias“, – pasakoja I. Kniukštienė.
Sunkumus įveikę
Į skaitomiausių straipsnių dešimtuką pateko du straipsniai apie įkurtus restoranus. Pašnekovės teigimu, toks turinys kasmet sulaukia susidomėjimo.
„Skaitytojams įdomu pamatyti, kaip sekėsi įsikurti, kuo kavinė ar naujas restoranas įdomus, išskirtinis, ar verta juos aplankyti ir panašiai. Daugiausia dėmesio šiais metais iš absoliučiai visų publikuotų straipsnių ir sulaukė restorano „Šilo kopa“ kūrėjų interviu. Tai išskirtinėje Lietuvos vietoje mamos ir dukros įkurtas restoranas, o pačios verslininkės išsiskiria nuoširdumu, atviru bendravimu ir didžiule meile tiek savo darbui, tiek klientams“, – teigia redaktorė.
Kitas restoranas, pritraukęs skaitytojų dėmesį, tai Birštone įkurtas „Namų restoranas“.
„Panašu, kad tada, kai kalbame apie restoranus, skaitytojams įdomu tai, kas jauku ir šeimyniška. Šio restorano kūrėjai noriai pasidalijo išeitimis, kurias atrado karantino metu, papasakojo apie savo veiklos specifiką ir netradicinį požiūrį į verslą“, – vardija I. Kniukštienė.
Karantinas išėjo į naudą
Populiariausių straipsnių dešimtuke garbingas pozicijas užima verslai, kurie sugebėjo ne tik išlikti karantino metu, bet ir įtvirtino savo pozicijas arba į rinką atnešė naujovių.
„Vienas jų – jonaviškio Irmanto Muleronkos verslas. Irmantas gamina ažūrinius medienos dirbinius. Startavęs nuo kelių pavienių užsakymų, karantino metu sulaukė didelio susidomėjimo, o dabar sėkmingai sukasi „Etsy“ platformoje. Panašiai karantino problemas sprendė ir Kaune gėlių verslą plėtojantis M. Sakalas, kuris į problemą pažvelgė kaip į papildomą galimybę ir iššūkį – prisitaikė prie elektroninės prekybos poreikių. Be to, jie savo verslui pasitelkė ir išskirtinę koncepciją, įkūrė „Gėlių klubą“, kuriame sutelkė ne tik prekybą, bet ir tiekimą bei mokymus“, – pasakoja pašnekovė.
Niekam ne paslaptis, kad pandemija labiausiai pakeitė apsipirkimo įpročius ir, greta to, išaugino kurjerių bei pačios logistikos bendrąja prasme svarbą. Tuo pasinaudojo verslininkas Arūnas Klimas, straipsnis apie jo plėtojamą „VienasAdresas.lt“ platformą irgi pateko į skaitomiausių straipsnių dešimtuką.
„Tai buvo inovatyvus požiūris į siuntų pristatymą. Gavėjui panaikinama atsakomybė reikiamu laiku būti namie arba susirasti kurjerį mieste, praleidus siuntos pristatymo laiką. Išvengiama ir perpildytų paštomatų bėdos. Visos gavėjo siuntos nukreipiamos vienu adresu, ten jos kaupiamos ir atsiimamos vienu metu, arba susitarus pristatomos nurodytu adresu visos kartu, o ne po vieną“, – vieną skaitomiausių idėjų primena Ieva.
Tarp skaitomiausių tekstų yra ir ekspertų iš renginio „Next Economy“ įžvalgos. Panašu, kad skaitytojai aktyviai domisi naująja realybe ir pasikeitusiomis verslo sąlygomis.
„Pats renginys sulaukė didelio susidomėjimo, tad nenuostabu, kad jo apžvalgai parengtas straipsnis taip pat pateko tarp skaitomiausių“, – įsitikinusi redaktorė.
Programa ateities lyderiams
Skaitytojų pripažinimą pelnė ir daug susidomėjimo sulaukė pristatoma nauja mokymų programa „bznexcellence“.
„Žinių centro augančiam verslui „bzn start“ auditorija vienaip ar kitaip susijusi su verslu, todėl natūralu, kad jie smalsūs, inovacijomis besidomintys ir naujovių ieškantys žmonės. Šiemet pristatyta nauja mokymų programa sulaukė didžiulio skaitytojų susidomėjimo“, – teigia pašnekovė.
Nė žingsnio be socialinių tinklų
Straipsniai apie socialinius tinklus, turinio kūrimą, rinkodarą ir vartotojų pritraukimą lyderiauja jau ne pirmus metus. Tiesa, šiemet į dešimtuką pateko tik vienas iš jų, kiti garbingai rikiuojasi tolėliau ir užpildo antrąją populiariausiųjų dešimtį.
„Šį kartą į skaitomumo aukštumas prasiveržė Lauros Domarkės, agentūros „AdDrama“ vadovės, interviu apie „Instagram“ platformą. Čia Laura pastebi, kad „Instagram“, kaip ir visi socialiniai tinklai, po truputėlį sensta. Tiesa, panašu, kad dar metų pradžioje publikuoto straipsnio įžvalgos pasiteisino ir vis daugiau dėmesio „Instagrame“ skiriame ne tik vizualui, bet ir turiniui, o į šią platformą aktyviai migruoja vartotojai iš „Facebook“ socialinio tinklo“, – sako pašnekovė.
Finansai aktualūs kaip visada
Redaktorė pasakoja, kad kiekvienais metais nors vienas straipsnis apie finansavimą, paskolas, investicijas ir jų pritraukimą atsidurdavo tarp skaitomiausių. „Savaime suprantama – juk verslas neatskiriamas nuo pinigų“, – sako Ieva, pridurdama, kad šiemet populiariausiųjų sąraše atsirado net du su finansais susiję straipsniai.
„Džiaugiamės, kad mūsų ekspertai iš „Luminor“ banko sulaukia skaitytojų dėmesio. Pirmajame straipsnyje analizavome finansinio lizingo ir veiklos nuomos skirtumus, aiškinomės, kas yra naudingiau ir kokius principus reikėtų žinoti. Antrasis straipsnis buvo dedikuotas reputacijos svarbai. Čia specialistas pažymėjo, kodėl bankai kartais nesutinka teikti paskolos ir ką reikėtų žinoti, kreipiantis dėl paskolos gavimo“, – primena pašnekovė.
Linki smalsumo ir kantrybės
Gyvename itin dinamiškais laikais, tad prognozuoti, kas laukia verslo ateinančiais metais, būtų sudėtinga. Vis dėlto redaktorė įsitikinusi, kad visada laimi tie, kurie nuoširdžiai dirba.
„Linkiu atrasti mylimą veiklą, patikėti savo idėjomis, nustoti bijoti ir atidėlioti tai, kas jus žavi ir domina. Tikiu, kad tiems, kurie dirba sąžiningai ir kantriai, anksčiau ar vėliau nusišypso sėkmė. Turėkite kantrybės, nemeskite to, ko siekiate, kilus pirmiesiems sunkumams. Domėkitės, mokykitės, ieškokite savo sričių specialistų, mentorių, niekada nestokokite smalsumo – tebūnie tai Jūsų veiklų variklis“, – linkėjimus siunčia „bzn start“ redaktorė Ieva Kniukštienė.
Ekspertai
Ieva Kniukštienė
Projektų vadovė "Chestnut" agentūra, komunikacijos klausimai
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.