...

„Instagram“: ar klientams pritraukti užteks tik gražių nuotraukų?

Verslas

2021.01.28

Autorius: Julija Kuliešiūtė

Temos: .

„Instagram“: ar klientams pritraukti užteks tik gražių nuotraukų?

L. Domarkė Asmeninio albumo nuotr.

„Instagram“ – jau beveik paauglys, šį spalį skaičiuosiantis 11-uosius metus. Kol „Facebook“ skęsta reklamose, ši vaizdinio turinio platforma, regis, nebebus tik gražių nuotraukų ir vaizdo įrašų tinklas. Antrojoje Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) renginio „Digital Marketing Update’21“ dalyje kūrybinės rinkodaros agentūros „AdDrama“ bendraįkūrėja ir vadovė Laura Domarkė pasidalino naujovėmis, kurias būtina žinoti norintiesiems pritraukti klientų ir parduoti.

Kraustymosi metai

Nors dėl karantino apribojimų visi persikraustė į internetą, kai kuriems socialiniams tinklams ateitis atrodo miglota. „AdDrama“ vadovė L. Domarkė, pasakoja, kad dar prieš trejetą metų reikėdavo kalbėti apie „Facebook“ svarbą, kaip kurti turinį ir kaip sugeneruoti pardavimus. Šiandien šiame socialiniame tinkle tiek daug reklamos, kad tai pradėjo erzinti vartotojus ir jie išsibėgioja į kitus kanalus.

„Šiuos metus vadinčiau didžiojo kraustymosi metais. Dabar turime tokią keistą situaciją. Jei prieš 3–4 metus mes turėdavome šnekėti, kad reikia turėti „Facebook“, aiškinti, kokia yra jo vertė, kaip ten sugeneruoti pardavimus, kaip kurti reputaciją, kad tas turinys turi būti kokybiškas, tai dabar tų reklamdavių subėgo per daug. Algoritmas veikia taip, kad pats vartotojas, kuris kažkada į „Facebook“ atėjo ieškoti savo draugų kontaktų ir nuotraukų, dabar daugiausia mato reklamą ir tas pradeda erzinti. Tai nėra jokia naujiena, bet ypač pasijuto karantino metu, kai mes iš fizinių parduotuvių turėjome keltis į „online“ ir tų reklamų turinio atsirado žvėriškai daug. Ką daro vartotojas? Eina į „Instagram“. Be abejo, jaunoji auditorija ten jau yra seniai, – pasakoja L. Domarkė. – Dabar turime tokią situaciją, kad ir vyresniems nebeįdomus „Facebook“ turinys, pradėjo truputį blaškytis. Tikrai labai daug nusinešė „TikTok“ šiuo metu, bet jis kuria pramoginį turinį. Iš „Facebook“ vartotojas eina į „Instagram“ ir šiais metais jis augo 30 procentų.“ 

Teks pasėdėti ir prie tekstų

Kadangi „Facebook“ vartotojai migruoja į kitus socialinius tinklus, keičiasi ir žmonių poreikiai platformai „Instagram“. Socialinių tinklų ekspertė atkreipia dėmesį, kad „Facebook“ vartotojų persikraustymas diktuoja naujas tendencijas: „Facebook“ vartotojai kraustosi ir jie kraustosi aktyviai. Šie vartotojai yra pripratę matyti ne vien vizualiai gražų turinį, jie pripratę skaityti. Tai reiškia, jog mums, kaip turinio kūrėjams, reikia atsižvelgti, kad turi būti ne vien grotažymės mūsų žinutėje ar vienas trumpas sakinys. Vartotojai nori skaityti, jiems yra aktualu ir įdomu, ką jūs norite pasakyti.“

Ar platformoje „Instagram“ turėsime SEO?

„Instagram“ turinys yra vizualus ir vis dar išlieka svarbus pirmojo įspūdžio efektas: sutvarkytas „grid“, profilio vientisumas. Visgi šiais metais socialinėje platformoje taps svarbus ne tik vizualinis turinys. 

L. Domarkė atskleidžia, kad turėsime savotišką SEO funkciją, kurios „Google“ nenuskaitys: „Iššoka naujovė, kuri yra didžiosiose šalyse, ir net leisčiau paprognozuoti, kad labai daug šansų, jog ateis ir pas mus – atsiras „Instagram“ raktažodžiai. Tai viena iš tokių gerų ir blogesnių 2021 m. naujienų. Ką tai reiškia? Ar tai reiškia, kad platformoje „Instagram“ mes turėsime SEO? Tiesą sakant, taip. Iki šiol mūsų paieškų pagal raktažodžius, grotažymes ir paties turinio algoritmas nenuskaitydavo. Bet kada ši raktažodžių naujiena ateis ir bus pritaikoma mums, „Instagram“ nuskaitys kiekvienos žinutės tekstinį turinį ir pagal pagrindines kategorijas bus galima jus surasti. Pavyzdžiui, mes esame marketingo agentūra, tai suvesime raktažodžius „marketingo agentūra“ ir išmes sąrašą puslapių bei sąrašą turinio. Tai reiškia, kad mes visi turėsime persižiūrėti ir savo buvusį turinį, kad susitvarkytume „Instagram“ SEO. Deja, kol kas lyg ir nežada, kad ir „Google“ robotai galės jį nuskaityti. Tai reiškia, kad viskas liks „Instagram“ ekosistemoje.“

Potencialūs klientai ieško atsiliepimų

„AdDrama“ vadovė pastebi, kad 60 proc. vartotojų platformoje „Instagram“ atranda naujų produktų. Jos nuomone, tai reiškia, kad parduoda turinys ir tai nebūtinai yra reklama. Būsimi klientai ateina į šią platformą įsitikinti, ar prekių ženklas yra patikimas, ieško kitų žmonių atsiliepimų.

„Jūsų potencialus klientas ateina patikrinti, ar esate patikimi, ir tai ypač svarbu. Jei jūs dirbate su fiziniais produktais, vartotojas tikrai nueina į „Instagram“. Jis susiveda jūsų pavadinimą arba grotažymę ir tikrina, ar yra paprastų, eilinių vartotojų nuotraukų, įrašų, galbūt „unboxing“ ir pan. Klientas patikrina, kaip jūs komunikuojate, ką norite pasakyti, ir tada priima sprendimą, – teigia L. Domarkė. – Potencialus klientas ieško pozityvių atsiliepimų, jis nori pažiūrėti, kaip prekės atrodo gyvai, o ne tik ką įmonė gali pasakyti. Jei jūsų vienas iš tikslų komunikuoti darbdavio įvaizdį, tai tikrai potencialūs darbuotojai nueina į „Instagram“, nes jie ten tikisi pamatyti, kokia šauni komanda ir kokią kultūrą jūs propaguojate. Kuo daugiau tikrumo, tuo jiems yra įdomiau ir tuo labiau jumis pasitiki kaip būsimu darbdaviu.“ 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.