BDAR įgyvendinimas smulkioje įmonėje

Žinių bazė

2019.02.19

Sveiki, užsiimu e. prekyba, pardavinėju įvairius namų dekoravimo daiktus. Pardavimus vykdau per savo svetainę, o visa rinkodara vyksta per „Facebook“ ir „Instagram“ paskyras. Ar galite patarti, nuo ko pradėti norint pasiruošti įgyvendinti Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą (BDAR)? Nuo ko pradėti ir kaip tai išspręsti?

Temos: , .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Martynas Bieliūnas

Vykdantysis partneris / „Privacy Partners“

Premium

Publikavimo data: 2019-02-19 9:53

Jei tai rinkodara, matyt, kad pardavimo dar neįvyko, t. y. teisinio pagrindo (pavyzdžiui, sutarties su vartotoju) dar nėra. Tada būtina...

Publikavimo data: 2019-02-19 9:53

Jei tai rinkodara, matyt, kad pardavimo dar neįvyko, t. y. teisinio pagrindo (pavyzdžiui, sutarties su vartotoju) dar nėra. Tada būtina pasirūpinti vartotojo sutikimu, kuris pagal BDAR turi atitikti nemažai kriterijų, kai kurie iš jų: 1) sutikimas turi būti duodamas konkrečiam tikslui, pavyzdžiui, gauti naujienlaiškį, sutikimai negali būti visiems klausimams; 2) sutikimas turi būti nesunkiai atšaukiamas; 3) negali būti vadinamųjų „opt-out“ arba „by default“ (automatinių) sutikimų, pavyzdžiui, formatas „jei nenorite gauti naujienlaiškių, pažymėkite varnelę“ jokiu būdu netinkamas, turi būti priešinga forma: „jei norite gauti naujienlaiškius, pažymėkite…“; 4) sutikimą reikia gauti tinkamais būdais (negalima jokiais būdais versti vartotojo jo pasirašyti); 5) paslaugų ar prekių teikimas negali priklausyti nuo sutikimo buvimo (t. y. negalima siūlyti dovanų, nuolaidų, kurios atsiranda tik esant sutikimui.

Konkrečiai dėl „Facebook“ ar „Instagram“ paskyrų. Jei vartotojas pats prisijungė prie jūsų paskyros sekėjų, vadinasi, jis sutinka su to socialinio tinklo privatumo politika ir tiesiog gauna prieigą prie jūsų viešai pateikiamos informacijos. Rekomenduočiau paskyrose aprašyti trumpą privatumo politiką, pranešant vartotojui kad „Facebook“ ar „Instagram“ leidžia matyti konkrečius vartotojus, ir standartiškai socialinio tinklo pateikiamą jo informaciją, taip pat kokią informaciją jūs papildomai planuojate siųsti prisijungusiems vartotojams.

Rekomenduočiau nerinkti jokių papildomų asmens duomenų, kol nėra sudaryta pardavimo sutartis, ir apsiriboti tik tais asmens duomenimis, kuriuos standartiškai pateikia socialiniai tinklai. Venkite viešų diskusijų, kuriose yra asmens duomenų, pavyzdžiui, „Facebook“ vartotoja Vardytė Pavardytė viešai rašo: „Gyvenu Kauno gatvėje XYZ, antrame aukšte, mano penkerių metų mergaitė Grytutė labai mėgsta žalią spalvą.“ Tokia diskusija jokiu būdu negali vykti viešoje „Facebook“ sienoje, nes joje pateikiama išsami informacija apie vaiko asmens duomenis.

Ekspertai

Martynas Bieliūnas

Martynas Bieliūnas

Vykdantysis partneris / „Privacy Partners“

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.