...

Kaip išplėtoti paslaugas užsienyje?

Žinių bazė

2017.09.11

Vystau IT platformą. Teikiu ganėtinai išskirtines paslaugas ir yra klientų, tik Lietuvos rinka labai maža. Jaučiu potencialą Lenkijoje ar Baltarusijoje. Tik nuo ko pradėti, kaip išplėtoti šiose šalyse savo verslą, kad apie jį pasklistų žinia? Kokios efektyvios reklamos priemonės? Ar svarbi specifika regionuose?

Temos: .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Publikavimo data: 2017-09-11 22:48

Dirbome ir dirbame su įvairiais IT verslais reklamuojant ir pardavinėjant jų paslaugas įvairiose pasaulio šalyse. Viskas labai priklauso nuo konkrečios...

Publikavimo data: 2017-09-11 22:48

Dirbome ir dirbame su įvairiais IT verslais reklamuojant ir pardavinėjant jų paslaugas įvairiose pasaulio šalyse. Viskas labai priklauso nuo konkrečios situacijos. Rinkos gali turėti kaip ir panašumų taip ir skirtumų. Vienose rinkose yra paklausa ir maža konkurencija, o kitose priešingai. Rinkos potencialas gali atrodyti didelis, bet paklausos gali visiškai nebūti. Priklauso ir nuo paties produkto. Vieniems produktams labiau tinka reklama paieškoje, kitiems video reklama Youtube” tinkle, dar kitiems labiau tinka socialiniai tinklai arba influenceriai”. Skirtingose rinkose skirtinga konkurencija, skirtinga paklausa. Kai kuriose rinkose paklausos tam tikriems produktams visiškai nėra. Produkto vartojimui įtakos turi ir šalies teisinė bazė. Įtaką daro ir geopolitinės situacijos šalyse. Geras pavyzdys būtų Ukraina kur vos ne momentaliai prasidėjus karui išpopuliarėjo Google sistema, nes šalies viduje yra blokuojamas Yandex” tinklas. Regionas nuo regiono gali labai stipriai skirtis. Atsiskaitymo už paslaugas būdai, priemonės ir galimybės taip pat gali skirtis ir daryti įtaką jūsų verslo rezultatams.

Google” turi didžiausią tinklą pasauliniu mastu, valdo daugiausiai duomenų ir informacijos apie įvairias pasaulio rinkas. Mes, kaip Google” premium partneriai turime prieigą prie Google” išteklių ir galime gauti visą informaciją apie konkrečias rinkas jeigu reikia netgi iš tose rinkose dirbančių Google” vietinių darbuotojų. Visus atvejus be išimties reikia tikrinti individualiai ir atsižvelgti į įvairius aspektus, nes vien reklama nepadės, kad ir kokia gera ar įdomi ir naudinga ji būtų.

Pradėčiau nuo platformos vartotojo personažo. Apsirašykite kas jis, koks jis, kokius jo poreikius sprendžia ar padeda realizuoti platforma. Žinodami vartotojo personažą galėsite tikrinti rinkas, kur jis yra.

Jeigu platformos teikiama paslauga yra žinoma ir jai yra paklausa tai pasitikrinti kuriose rinkose, kokio dydžio yra paklausa galite per Google Market finder”. Tiesiog įveskite raktinius žodžius, apibūdinančius jūsų produktą ar paslaugą, tada pasirinkite regioną. Galite pasirinkti konkrečias rinkas arba visą pasaulį. Jeigu paklausa rinkoje yra tai garantuoju, kad bus ir konkurencija. Kas būtų didžiausi konkurentai galite pasitikrinti per tą pačią Google” paiešką. Tikrinant per Google” paiešką reikia, kad Google” jus traktuotų kaip vartotoją iš atitinkamos rinkos, nes vartotojams toje rinkoje ir jums bus rodomi visiškai skirtingi rezultatai. Tam, kad Google” jus traktuotų kaip vartotoją iš tos rinkos pasinaudokite viena iš VPN” programų. Pasinaudojant VPN” serveriais Google” traktuos jus kaip vartotoją iš jūsų pageidaujamos šalies.
Jeigu paslaugos poreikis nesusiformavęs tik dėl žinomumo stokos tai teks edukuoti rinką, formuoti jos poreikį per žinomumo didinimą, tačiau, kaip ir minėjau, jos paklausai ir vartojimui gali daryti įtaką ir kiti, mano minėti, dalykai.

Apibendrinant galima pasakyti, kad reiks atsakyti į šiuos klausimus:

  1. Kas yra klientas – vartotojas ir jo personažas?
  2. Kokią problemą sprendžia paslauga?
  3. Kur yra jūsų klientas?
  4. Kurios rinkos turi kokį potencialą?
  5. Kur yra paklausa?
  6. Kas yra konkurentai?
  7. Ar galėsite konkuruoti?
  8. Kokie rinkose atsiskaitymo būdai, ar galėsite ir kaip galėsite jais pasinaudoti?
  9. Kalbiniai niuansai?
  10. Vartotojų mentalitetas, aplinka, nuostatos?
  11. Visos kitos aplinkybės galinčios daryti įtaką prekybai ir procesams

Ekspertai

Remigijus Kuliešius

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.