Verslas – tai raketos paleidimas

Verslas

2016.10.03

Autorius: Jurga Bakaitė

Temos: .

Verslas – tai raketos paleidimas

Skaitmeninių produktų studijos „Pixelneat“ įkūrėjas - Kristupas Bulovas. Asmeninio albumo nuotr.

Kai Vilniuje susitikau su Kristupu Bulovu (35), skaitmeninių produktų studijos „Pixelneat“ įkūrėju, pasaulis skaičiavo dienas iki „SpaceX“ raketos paleidimo. Bendrovė, valdoma genialiu vadinamo inovatoriaus Elono Musko, „Tesla Motors“ vadovo ir „PayPal“ įkūrėjo, sukūrė palydovą, didinantį interneto pasiekiamumą Afrikoje. Kad vos po poros dienų, leidžiant raketą, kils sprogimas, neįtarė niekas. Tačiau, kai po kelių savaičių rašiau šį straipsnį, E. Muskas Silicio slėnyje jau dėstė kitus planus – kaip žmonės galėtų apsigyventi Marse. Savo ruožtu K. Bulovas teigia, kad šis verslo magnatas įkvėpė matyti verslą kaip asmeninę ambiciją, ieškoti visų priemonių jai įgyvendinti ir nekurti verslo pagal tradicinę schemą „pirkti ir parduoti“.

Prodiusavimas kaip universalus verslo modelis

„Pixelneat“ – jaunas verslas, organizuojamas nuotolinio darbo principu: projektams kuriamos atskiros komandos, todėl darbuotojai nėra priklausomi nuo konkrečios darbo vietos. Iš klasikinio verslo atributų K. Bulovui svarbi nebent vizitinė kortelė, skirta bendravimui, ką jis sako darantis nuolat ir skatina daryti kitus pradedančiuosius verslininkus.

„Ankstesnis darbas prodiuserinėje reklaminės fotografijos įmonėje man atvėrė akis, kad prodiusavimas gali būti bet kokios verslo srities modelis, – pasakoja jis. – Supratau, kad galiu pats surasti komandą, konkrečius žmones konkrečiam projektui, gauti finansavimą jam auginti, jeigu ne – imtis kito projekto ir vystyti iš to verslą, kuris galėtų būti perspektyvus.“

Pašnekovo teigimu, tokiam darbui reikia daug planavimo, tačiau tai atsiperka lankstumu, nes kiekvienai užduočiai galima skirti geriausiai ją atlikti galintį specialistą. Todėl darbuotojai tokiame versle dirba su projektais, kurie jiems patiems atrodo įdomūs ir prasmingi.

Iki pikselio išgrynintas verslas

Dėmesys kiekvieno projekto poreikiams skatina K. Bulovą kurti „Pixelneat“ kaip alternatyvą dar vienai tinklalapį „per savaitę“ sukuriančiai įmonei: „Neatsisakome kurti ir reprezentacinio pobūdžio svetainių, tačiau mus domina sudėtingesnių IT produktų kūrimas. Šiuo metu kuriame dalijimosi ekonomikos modeliu paremtą žiniatinklio platformą, taip pat pradėjome vaizdo žaidimo vystymo projektą. Apsiimame kurti ir visą verslo modelį, kai reikia apgalvoti ne tik visą struktūrą, dizainą, vartotojo sąsają, vartotojo elgsenos modelį, bet ir projekto monetizaciją bei realizaciją.“ Nors pradinį kapitalą sukaupė būtent reprezentacinių tinklalapių kūrimas, šiuo metu dar nė metų neturintis verslas dirba su vos keletu, tačiau sudėtingesnių užsienio įmonių projektų.

 

„Tai ne tik kainos klausimas – dažnai nenorima priimti naujų, drąsių sprendimų, išsišokti ar būti kitokiems.“

K. Bulovas.

 

„Pixelneat“ tikslas – kurti unikalų dizainą, atsižvelgiant į kliento poreikius, filosofiją, bendrą įmonės kultūrą. K. Bulovas įsitikinęs, kad žiniatinklio produktų kūrimas turėtų būti kūryba tiesiogine šio žodžio prasme. „Pavyzdžiui, dabar į mane kreipėsi užsakovas dėl programėlės sukūrimo. Visada iš pradžių daug aiškinuosi – suprantu, kad tai nėra gera pardavimo strategija, tačiau aš visą laiką klausiu, ar klientui iš tikrųjų to reikia. Jei klientas nėra tikras, kad jis nori ką nors sukurti, gal jam to ir nereikia? Kartais geriau patarti nekurti tam tikro projekto, kuris yra jau atgyvenęs, neperspektyvus. Būtent todėl mes dirbame jau idėjos kūrimo metu“, – sako pašnekovas.

Anot skaitmeninių produktų studijos įkūrėjo, būtent toks požiūris leidžia tobulėti ir susikurti unikalų vardą. „Darbui su daug mažų projektų reikia daugiau žmonių, daugiau laiko vadybai – galiausiai viskas ima kartotis. O tuomet dingsta kūryba, tada yra tik „kepimas“ ir užsidarymas, – tikina K. Bulovas ir priduria, kad toks požiūris ypač svarbus technologijų versle: – Negalima pasiekti gero rezultato, metų metus naudojant tas pačias žinias. Technologijos miršta, gimsta – niekas nestovi vietoje, todėl labai daug mokomės ir iš to gimsta kokybiški sprendimai.“

Pašnekovą stebina tai, kad dauguma Lietuvos įmonių, aukodamos kokybę, vis dar renkasi mažiausią kainą interneto svetainei sukurti. K. Bulovas sako pastebintis, kad net ir didžiųjų Lietuvos įmonių tinklalapiai dažnai būna pasenę, o verslininkai nemato priežasčių investuoti į šią sritį. „Dažniausiai bijoma kainos. Vienas dalykas, kai esi startuolis, turintis mažą biudžetą, tačiau normaliai funkcionuojančiai įmonei taupyti komunikacijos srityje – tas pats, kas įmonės direktoriui taupyti perkant kaklaraištį. Daug Lietuvos verslininkų netgi atsiunčia pavyzdžius, kokios svetainės norėtų, dažniausiai konkurentų puslapius, darytus pasenusiomis technologijomis, pasenusio dizaino. Tai ne tik kainos klausimas – dažnai nenorima priimti naujų, drąsių sprendimų, išsišokti ar būti kitokiems“, – atskleidžia pašnekovas.

Paprasto žmogaus filosofija

Pats studijavęs teisę ir vėliau dirbęs įvairiose sunkiai tarpusavyje susiejamose srityse, „Pixelneat“ įkūrėjas sako, kad IT srities žinių jam nepritrūksta, nes nuolat seka naujienas internete. „Svarbiausias dalykas – absoliučiai viskas yra išmokstama. Pavyzdžiui, man labai keista, kad Lietuvoje labai mažai žmonių naudoja „Twitter“. Tai iš esmės puiki priemonė mokytis, tobulėti, augti – man labai padėjo. Seku reklamos, žiniasklaidos agentūras, interneto produktų apdovanojimus“, – K. Bulovas sako skaitiniams skiriantis bent kelias valandas per dieną.

Ar jo verslas jau sėkmės istorija, „Pixelneat“ įkūrėjas sako negalvojantis: esą daug įdomiau manyti, kad yra daugybė idėjų, kurias kada nors ateis laikas įgyvendinti. Pašnekovas užsimena, kad šiuo metu yra pradėjęs kurti vaizdo žaidimą, kuris, jo nuomone, turi potencialo būti populiarus.

„Bandžiau save visur: nuo pardavimų, rinkodaros, nekilnojamojo turto, IT pardavimų. Nežinios, baimių buvo daug, sritys buvo gana skirtingos. Visi šie darbai paliko kažką savo. Dėl to jaunimui siūlau išbandyti kuo daugiau skirtingų sričių savo gyvenime, neprisirišti prie vienos, nebent yra aiškus pašaukimas“, – pataria pašnekovas ir su šypsena priduria, kad dar būdamas mažas sakydavo, jog užaugęs ne dirbs kokį nors konkretų darbą, bet bus paprastas žmogus – tai, ką šiandien įsivaizduoja kaip kūrybinio impulso versle būtinybę.

„Į verslą aš žiūriu ne tik kaip į pajamų šaltinį, bet ir kaip į savirealizacijos modelį, leidžiantį siekti savo tikslų, sukurti kažką konkretaus, apčiuopiamo“, – svarsto „Pixelneat“ įkūrėjas. K. Bulovas sako manantis, kad svarbiausia yra ieškojimas: atėjęs į nežinomą profesinę sritį, gali ją palikti, nes tiesiog pabosta, arba palikti ją išmanydamas – ir nė vienas šių variantų nėra blogas. Turbūt – jei tik pavyksta paleisti raketą.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.