„Web Summit“ – aukščiausio lygio renginys, kuriame galima išgryninti įmonės naratyvą
2016.11.15
Temos: Vadyba.
Jeigu praėjusią savaitę Lisabonoje vykusią konferenciją „Web Summit“ pavadintume vienu svarbiausių renginių inovacijų ir startuolių bendruomenėje, tikrai nesuklystume. Maždaug 50 tūkst. žmonių tris dienas klausosi startuolių pasaulio įžymybių pranešimų, ieško verslo partnerių bei naudingos informacijos. Tokioje gausoje gana paprasta pasimesti, bet net ir atsitiktinis svečias joje neabejotinai rastų tai, kas jį sudomins.
Sunkiasvorių lyga
Nuo 2009 m. grupelės airių kasmet rengiama konferencija labai greitai tapo vienu didžiausių tokio tipo renginių pasaulyje. Keturių „Litexpo“ parodų rūmų dydžio teritorijoje iš viso veikė apie 20 pranešimams skirtų scenų, prisistatė keli šimtai įmonių, o dar daugiau startuolių naudojosi proga susipažinti su potencialiais investuotojais ar partneriais.
„Web Summit“ auditoriją vilioja ir gerokai aukštesnio kalibro žvaigždėmis. Plačiąją visuomenę masino tokie vardai kaip Luisas Figo, Ronaldinho ar Josephas Gordonas-Lewittas. Inovacijos pasaulyje nuolat besisukančiuosius – „Facebook“, „Google“, „Tinder“ atstovai ir jų ateities vizijos.
„Aš pats jau dešimt metų dirbu skaitmeninės rinkodaros srityje, todėl „Web Summit“ man yra tarsi toks „geekiškas“ Davosas.“
R. Urbanas.
Sunku būtų įvardyti kitą vietą, kurioje tuo pačiu metu būtų tiek daug bendraminčių. Susidarė įspūdis, kad kiekviename koridoriuje mezgėsi vertingos pažintys, verslo ryšiai. Konferencijos organizatoriai to akivaizdžiai ir siekė. Ne veltui specialioje programėlėje galėjai rasti ne tik programą ar informaciją apie pranešėjus, bet ir asmeniškai susisiekti su kiekvienu pranešėju ar renginio dalyviu.
Būtent taip toje žmonių jūroje pavyko trumpam susitikti ir su vienu iš „Trafi“ įkūrėjų Regimantu Urbanu. Pirmą kartą šioje konferencijoje besilankantis verslininkas neabejojo, kad „Web Summit“ – tai išskirtinis renginys.
„Aš pats jau dešimt metų dirbu skaitmeninės rinkodaros srityje, todėl „Web Summit“ man yra tarsi toks „geekiškas“ Davosas. Būtų keista praleisti tokį susibūrimą, į kurį atvažiuoja šitokie vardai. Čia juk atstovai ir iš „GroupOn“, ir „Booking“, ir „Google“. Įdomu pasiklausyti, kokia jų ateities vizija, gyvai pasikalbėti su žmonėmis iš šių įmonių. Skaitmena dabar jau apima viską. „Web Summit“ ir bando atspindėti šią tendenciją. Čia tikrų tikriausia sunkiasvorių lyga“, – teigė jis.
Žavėjo dalyvių atvirumas
„Web Summit“ labai svarbi galimybė susitikti, atnaujinti ar užmegzti ryšius. Organizatoriai labai stengiasi suvesti žmones pagal pomėgius, interesus ir t. t. Čia reikia važiuoti gana gerai išsianalizavus, kas čia bus, su kuo tau būtų naudinga pakalbėti. Pasirinkimų ir galimybių čia tiek daug, kad tarp jų labai lengva paprasčiausiai pasimesti, bet, jeigu turi išsikėlęs konkrečius tikslus, tokiame renginyje gali gauti labai daug“, – sakė R. Urbanas.
„Matau, kaip kai kurie žmonės labai produktyviai čia leidžia laiką. Jie žino, kad turi pasikalbėti su dešimčia konkrečių investuotojų, penkiais startuoliais ar pan. Kai turi tokį struktūruotą planelį, gali iš konferencijos pasiimti maksimumą. Juk kitaip tuos žmones reikėtų gaudyti kažkur „LinkedIn“, organizuotis susitikimus. Kai žmogus yra savo aplinkoje, gana sunku jį išjudinti, o čia visi atviri, norintys kalbėtis. Čia yra didžioji galimybė“, – įsitikinęs jis.
Bendraminčių minia
Jeigu reikėtų išskirti vieną tezę, kuri vienytų tuos kelis šimtus „Web Summit“ pranešimų, ji skambėtų maždaug taip: skaitmeninimas keičia visiškai visas gyvenimo ir verslo sritis, pradedant sveikatos apsauga ir baigiant logistika.
„Šiandien jau viskas yra „digital“. Nėra tokios srities, kuri nebūtų paliesta skaitmeninimo. Jau visi supranta, kad neužtenka pasisamdyti vieną specialistą, kuris viskuo pasirūpintų. Ne, jau ir generalinis direktorius turi mąstyti, kaip produktas atrodys mobiliojoje erdvėje, kokiomis platformomis geriausia pasiekti vartotojus. Tai aktualūs klausimai, svarbūs visiems. Šiandien jau ir sveikatos apsaugos, transporto industrijų atstovai kalba apie tai, kad jau greitai viskas bus sujungta, kad vis svarbesnė taps dalijimosi ekonomika“, – kalbėjo R. Urbanas.
Pramogų ar rinkodaros sritys buvo tos, kurios pirmosios pajuto interneto galią. Tačiau dabar pažanga persikelia ir į kitas sritis. Pašnekovas tikino, kad tokios tendencijos tik prideda pasitikėjimo savimi ir įsitikinimo, kad tos įžvalgos, ant kurių statei savo verslo idėją, buvo teisingos.
„Smagu, kad tai savotiškai patvirtina dalykus, apie kuriuos mes jau senokai kalbame. Suasmeninimas, patogumas vartotojams yra ateitis. Įdomu iš kitų įmonių išgirsti, kaip jos ketina šias galimybes pritaikyti sau. Klausydamasis kitų gali dar sykį susimąstyti apie tai, kaip pats matai tuos dalykus. Toks žvilgsnis iš kitos perspektyvos teikia didelę naudą“, – sakė jis.
„Trafi“ bendraįkūrėjis atkreipė dėmesį į tai, kad bene smagiausia „Web Summit“ yra bendruomeniškumo jausmas. Visgi dauguma jo dalyvių kasdien kvėpuoja tuo pačiu. Tai net ir paprastą pokalbį prie užkandžio kiosko gali paversti labai vertinga patirtimi.
„Šįkart mes tikrai neturėjome planų surasti investuotoją ar strateginį partnerį. Tačiau, tiesiog neformaliai kalbantis su žmonėmis, galima gauti daug informacijos. Papasakoji, kokią problemą sprendi, ir stebi, kiek tai rezonuoja su pašnekovu. Vieni sako, kad puikiai dirbame, kiti pažeria abejonių. Tai labai geras būdas išgryninti įmonės naratyvą, pamatyti, ko reikia, kad idėja būtų suprantama visiems“, – pasakojo R. Urbanas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.