...

Lietuvos gamintojai tarptautinėse parodose. Būti ar nebūti?

Verslas

2013.09.13

Autorius: Dario Malinowski

Temos: .

Lietuvos gamintojai tarptautinėse parodose. Būti ar nebūti?

Lietuvos gamintojai tarptautinėse parodose. Būti ar nebūti? wallpaperswide.com

Norite vienoje vietoje susitikti su verslo partneriais ir konkurentais iš viso pasaulio, rasti potencialių užsakovų, susipažinti su naujomis technologijomis bei gaminiais, galų gale užmegzti naudingų verslo ryšių? Jei taip, jums ir jūsų įmonei būtina dalyvauti tarptautinėje parodoje arba mugėje. Ne paslaptis, kad paroda yra puikus ir efektyvus rinkodaros įrankis, kuriuo pasinaudoti turėtų ne tik stambios įmonės, bet ir smulkesnės.

Verslo konsultantai atkreipė dėmesį, kad prieš priimdamas sprendimą dėl dalyvavimo įmonės vadovas turi suformuluoti aiškų tikslą ir išsiaiškinti, ar paroda arba mugė padės jį pasiekti. Tad ar išties svarbu įmonei dalyvauti parodoje, kaip teisingai ją pasirinkti ir ar dalyvavimas tarptautinėje mugėje atsiperka? Apie visa tai pasikalbėjome su trijų Lietuvos įmonių atstovėmis – Berta Motiejūniene iš AB „Klaipėdos pienas“, Greta Grikevičiūte iš „Gluk Media“ ir Simona Kupetiene, viena prekių ženklo „Medinis arkliukas“ kūrėjų.

Kalbintos verslininkės atstovauja skirtingoms verslo šakoms, tačiau vieningai pasisako už Lietuvos įmonių dalyvavimą tarptautinėse parodose.

Pasak G. Grikevičiūtės, „Gluk Media“ projektų vadovės, paroda – ne tik puiki galimybė per trumpą laiką užmegzti naudingų kontaktų su potencialiais partneriais, bet ir atlikti rinkos tyrimą, nustatyti vartotojų poreikius bei prioritetus, pasitikrinti savo konkurencinę padėtį, įgytus pranašumus ir realius trūkumus.

Tokiai nuomonei pritarė elektroninės žaislų parduotuvės „Medinis arkliukas“ savininkė S. Kupetienė. Pasak verslininkės, šiais metais savo įmonės veiklą pristačiusios didžiausioje pasaulyje žaislų parodoje „Spielwarenmesse 2013“ Vokietijoje, dalyvavimas tarptautinėse parodose yra ypač svarbus bendrovėms, kurios užsiima eksportu arba ketina tai daryti.

„Patarčiau prieš tai jau turėti bent šiokį tokį įdirbį kitose rinkose. Nors buvome naujokai, jau buvo įmonių, kurios apie mus žinojo, kai kurie buvo suplanavę susitikimus, nes jau metus turime kelias veikiančias, nors ir nedideles, internetines parduotuves užsienyje“, – sakė S. Kupetienė ir pridūrė, kad dalyvavimas „Spielwarenmesse 2013“ jos plėtojamam šeiminiam verslui buvo puiki proga įvertinti savo veiklą, išsiaiškinti stipriąsias ir silpnąsias puses.

Kadangi dalyvavimas tarptautinėse parodose Lietuvos gamintojams kainuoja išties nemažai, pašnekovės ragino visus besirengiančius dalyvauti jose atlikti namų darbus: išgryninti žinutę, kurią norima perduoti parodos lankytojams, apsispręsti dėl produktų ar paslaugų, kurios bus demonstruojamos parodoje, spektro.

„Dalyvavimas parodose atsiperka tik tuomet, jei tinkamai joms pasirengta“, – įsitikinusi G. Grikevičiūtė.

„Gluk Media“ projektų vadovės teigimu, neužtenka atvykti į parodą, pasistatyti stendo ir laukti, kad į jį pradės plūsti lankytojai, iškart norintys bendradarbiauti, pateikiantys užsakymus ir pasirašantys sutartis.

B.Motiejūnienė, atstovaujanti „Klaipėdos pienui“, pabrėžė, kad dalyvavimas parodoje priklauso nuo to, ar įmonei svarbu plėstis tik vienoje pasirinktoje šalyje, ar norima orientuotis į tarptautinę rinką.

„Mano nuomone, tikslingiausios parodos yra specializuotos. Tarptautinės maisto produktų parodos, tokios kaip „Sial“, „Anuga“, „Gulfoof“, yra naudingos tuo, kad į jas suvažiuoja maisto pramonės atstovai iš viso pasaulio. Mums, „Klaipėdos pienui“, tai unikali galimybė ne tik pristatyti savo produkciją, bet ir atstovauti Lietuvai“, – teigia B.Motiejūnienė.

Pašnekovės džiaugėsi, kad vis daugiau Lietuvos gamintojų pradeda vertinti dalyvavimo tarptautinėse mugėse ir parodose svarbą. Tačiau, pasak jų, dažnas verslininkas pamiršta, kad vien dalyvauti neužtenka. Parodos išlaidos atsiperka lėtai arba iš viso neatsiperka, jei pasibaigus parodai verslininkai susideda rankas ir tik laukia užsakymų.

„Po parodos reikia aktyviai dirbti su naujais kontaktais“, – įsitikinusi G. Grikevičiūtė, kuri kartu su įmone „Gluk Media“ dalyvavo techninės ir programinės įrangos verslui parodoje „Integrated Systems Europe 2013“, vykusioje Amsterdame.

Verslininkės teigimu, iškart po parodos svarbu parodyti dėmesį potencialiems klientams ar partneriams, nepamiršti laiku išsiųsti pažadėtų komercinių pasiūlymų.

„Tik tinkamai įveikus visus etapus galima tikėtis maksimalių rezultatų: naujų verslo partnerių, užsakymų, projektų“, – pabrėžė „Gluk Media“ projektų vadovė ir atkreipė dėmesį, kad išlaidos parodai gali atsipirkti ir pasirašius vieną sutartį su klientu, su kuriuo buvo susipažinta parodoje.

Pašnekovės įsitikinusios, kad dalyvavimas tarptautinėse parodose atneša realios naudos tiek mažoms, tiek stambioms įmonėms. „Žinoma, naujokams rasti daug partnerių nėra lengva, tačiau viskas įmanoma“, – teigė S. Kupetienė.

„Parodose ne tik vėl primeni savo gaminamą produktą, bet ir susipažįsti su naujovėmis, tendencijomis, pasisemi minčių bei idėjų“, – antrino B.Motiejūnienė.

Tad lieka palinkėti Lietuvos gamintojams sėkmingai dalyvauti pasaulio parodose bei mugėse ir užmegzti naudingų verslo kontaktų, kurie galėtų atnešti visokeriopos naudos.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.