„Amazon”: kokios perspektyvos Lietuvos verslams ir kaip įvaldyti šią platformą?
2020.08.31
Temos: Pardavimai.
Ne paslaptis, kad nuo COVID-19 sukelto karantino elektroninė prekyba pasiekė tikrą įkarštį. Kol vienos šalys kenčia nuo įvairiausių apribojimų, kai kuriems atsiveria didelės galimybės pradėti verslą „Amazon“. Sėkmingai pardavimus šioje platformoje plėtojantis Žydrūnas Stankevičius, UAB „Seminal Work“ direktorius, dalinasi žiniomis siekiantiesiems būti lyderiais.
Muša rekordus
Nors koronavirusas paspartino el. prekybą, kuri muša rekordus platformoje „Amazon“, pasiekimai be kliūčių neišvengiami. Anot verslininko Ž. Stankevičiaus, COVID-19 nulemti apribojimai sukelia daug iššūkių logistikos srityje: „Amazon“ FBA sandėliai, ypač JAV, tiesiog nespėja susidoroti su plūstančiais naujų krovinių srautais ir tai tampa didele problema bei stabdžiu pardavėjams. Ši problema tikrai bus išspręsta ir „Amazon“ artimiausiais metais laukia šviesi ateitis bei tikrai nelėtėjantis augimas.“ Remdamasis statistika, pašnekovas pasakoja, kad kas antras JAV el. prekybos pardavimas vyksta platformoje „Amazon“. Į tai turėtų atkreipti dėmesį ne vienas.
Ž. Stankevičius pastebi, kad lietuviai nėra pratę žvelgti į el. prekybą globaliai. Priešingai – jaučiamas lokalumo įprotis, o tolimiausiomis tikslinėmis rinkomis laikomos Baltijos šalys, Lenkija ir Baltarusija. Visgi Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, daugėja verslininkų, suprantančių „Amazon“ ir vykstančios visos el. prekybos revoliucijos svarbą. Pašnekovo manymu, posakis „jei tavęs nėra internete, vadinasi, tavęs nėra visai“ greitai taps taisykle.
Pasiruošimas įvaldyti platformą
Verslininkai, svarstantys apie prekybą „Amazon“, visų pirma turėtų žinoti, kad tai nėra pigi platforma: „Veiklos komfortas ir šimtai milijonų potencialių pirkėjų kainuos apie 40 proc. nuo visos apyvartos – maždaug tiek sudaro visi „Amazon“ mokesčiai: komisiniai, sandėliavimas ir vidinė reklama, jei produktai yra populiariausioje 20–40 Eur/USD kainų zonoje. Prekiauti pigesniais negu 20 eurų vertės produktais „Amazon“ nepatartina, nes fiksuotos išlaidos mažų kainų atveju suryja visą pelną. Pradėti „Amazon“ verslą galima turint 5–10 tūkst. eurų, aišku, sėkmės atveju bus reikalingi daug didesni ištekliai.“
Platformoje „Amazon“ galima prekiauti MB ir UAB, o vykdantiesiems individualią veiklą arba rankdarbių kūrėjams nerekomenduojama. Nors ir atrodo paprasta, Ž. Stankevičius pabrėžia, kad anglų kalba yra būtina. Ji reikalinga ne tik norint prekiauti, bet ir prieš pradedant prekybą platformoje, kad būtų galima išklausyti gerus mokymo kursus. Svarbi ne tik mokomoji medžiaga, bet ir teisingas mąstymas. Prieš įsitraukdamas verslininkas turėtų atsakyti į klausimą: „Ką gerai perka „Amazon“ ir kaip galėčiau tai pagaminti?“
Pašnekovas primena ir apie gebėjimo atsirinkti kokybišką informaciją svarbą: „Vis daugiau žmonių atranda šią perspektyviausią ir lengviausiai pasiekiamą naujų fizinių produktų įvedimo į rinką veiklą. Deja, šiam procesui nepadeda kai kurie konsultantai, bandantys mokyti kitus „Amazon“ prekybos, kai patys joje aktyviai nedalyvauja. Tai panašu į bandymą kitus išmokyti vairuoti „Porsche“, kai patys vos nulaiko „Žigulio“ vairą… Tačiau tai yra ne tik Lietuvos, bet pasaulinė problema: esant dideliam informacijos poreikiui, atsiranda daug pseudokonsultantų ir informacinio šiukšlyno „Amazon“ tema. Adekvačios informacijos, daug gero turinio ir patarimų galima rasti „Facebook“ grupėje „FBA Lietuva 2.0 (Oranžinis)“. Nesupainiokite su kitomis „Facebook“ grupėmis „Amazon“ tema, kurių yra nemažai prikurta.“
Visgi, norint sėkmingai vystyti veiklą, tik gerų kursų ir surinktos informacijos neužteks. Ž. Stankevičius pabrėžia, kad be patyrusio kolegos, ne konsultanto, pagalbos ir patarimų veikti bus labai sunku: „Vienintelis kelias mokytis – išbandyti viską pačiam savo kailiu, pasiklausius žinovų praktikų patarimų.“
Septynženklė metinė apyvarta – įmanoma
Anot verslininko, lietuvių pažindinimosi su „Amazon“ procesas galėtų būti spartesnis. Tam įtakos turi žinių trūkumas ir gerų sėkmės pavyzdžių stoka: „Galiu tikrai pasakyti, kad Lietuvoje yra kelios dešimtys įmonių, pasiekusių septynženklę metinę apyvartą „Amazon“. Sėkmingo augimo atveju ir turint pakankamai finansinių bei kitų resursų galima pasiekti 100 tūkst. eurų mėnesio apyvartą ar 1 mln. eurų metinę apyvartą per 12–18 mėnesių nuo prekybos platformoje „Amazon“ pradžios.“
Pašnekovas pabrėžia, kad „Amazon“ – ne vaistas nuo visų ligų ir tinka ne visiems produktams parduoti. Pavyzdžiui, galima rasti daug dezinformacijos, kad maisto, kosmetikos ar rankų darbo gaminiai yra labai populiarūs šioje platformoje. Deja, pelningas verslas tiesiog neįmanomas šiose nišose. „Amazon“ gali tapti palankia terpe žaibiškam augimui tiems, kurie kuria produktą, sprendžiantį kokią nors aktualią problemą ir tinkamai pateiktą milijonams pirkėjų.
Kad pelnas būtų užtikrintas, Ž. Stankevičius dalinasi, kaip įsivertinti produkto kainodarą. „Būtina atsižvelgti į visus produkto įvedimo į „Amazon“ kainos komponentus. Tai ne tik gamintojo pirmos partijos savikaina, bet ir logistikos kaina iki „Amazon“ FBA sandėlių, reklamos ar produktų pradinio pardavimo su nuolaida įvertinimas, „Amazon“ sandėliavimo, vidinės reklamos išlaidos, išorinės, jei naudojate „Google“, „Facebook“, „Youtube“ ar kt., reklamos išlaidos, galimi produktų grąžinimai, operacinės kompanijos išlaidos, galintys likti neparduoti sandėliai (angl. dead stock). Būtina sudaryti finansų srautų prognozę bent metams į priekį, žinoti, kada ir kokio dydžio produktų papildymo partijos reikės ir kiek tai kainuos. Tai, atrodo, sudėtingi uždaviniai, bet šiuo metu juos atlikti padeda jau gerai išvystytos trečiųjų šalių programos, skirtos specialiai „Amazon“ veiklai. Iš tokių programų rekomenduočiau „Helium10“ ir „Sellerboard“, kurias pats naudoju“, – pataria verslininkas.
Ekspertai
Dr. Žydrūnas Stankevičius
R&D vadovas / UAB „Seminal Work“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.