...

Kaip sėkmingai prekiauti kalėdinėse mugėse?

Verslas

2022.12.02

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , .

Kaip sėkmingai prekiauti kalėdinėse mugėse?

Jau rytoj prasidės kalėdinių mugių maratonas. Kaip tinkamai pasiruošti mugei ir patraukti praeivių dėmesį? Patarimais dalinasi UAB „Festivus“ marketingo vadovė Živilė Kurienytė. Jų jau šešerius metus iš eilės organizuojamos „Didžiosios kalėdinės mugės“ vyksta vienuolikoje Lietuvos miestų.

Svarbu gyvas bendravimas

Didžiosiose kalėdinėse mugėse, pasak marketingo vadovės Ž. Kurienytės, dalyvauja nuo 100 iki 250 dalyvių (kiekviename mieste skirtingai). Didžioji dalyvių dalis yra Lietuvos amatininkai, kūrėjai ir gamintojai, tik galbūt koks dešimt procentų atvažiuoja dalyvauti iš kaimyninių šalių. Yra ir nuolatinių dalyvių, kurie kartu su „Festivus“ kasmet vykdo prekybą, džiugu, jog atsiranda ir vis daugiau jaunų kūrėjų ir naujų prekių ženklų, kurie vertina ir supranta, koks svarbus yra gyvas kontaktas su klientais.

Prekybos vietos beveik visos užimtos

Ž. Kurienytė pažymi, jog kalėdinių laikotarpiu prekyba yra ypatingai gera, todėl ir prekybinės vietos beveik visos užimtos.

Mugėse daugiausiai galima rasti rankų darbo juvelyrikos gaminių ir aksesuarų, toliau seka drabužiai, interjero detalės, maisto produktai (rūkyti mėsos gaminiai, konditerijos gaminiai). Su naujais dalyviais kartu ir atsiranda naujų produktų, pavyzdžiui, ekologiškų maisto produktų, įvairių gmainių iš pluoštinių kanapių: užtepėlių, pagardų, tyrių.

Naujienų visuomet galima rasti mugėse, tai yra viena iš priežasčių, kodėl žmonės jose lankosi. Čia galima surasti įdomesnių ir unikalesnių prekių.

Kalėdinės mugės yra ypatingos, nes jose siūlomas didžiulis prekių asortimentas, nuo maisto, aksesuarų, interjero ir stiliaus iki kasdienių namų apyvokos priemonių. Čia lankytojai išsirenka dovanas net ir neturėdami dovanų sąrašo.

Geri būdai pagerinti pardavimus

*  Padabinkite stendą Kalėdomis, taip suteiksite jaukumo, atkreipsite į save dėmesį.
* Pasinaudokite reklaminiais stendais (Roll up, reklaminės vėliavos, molbertai ar pan.), tapsite lengviau pastebimi, paskelbsite žinutę tiems, kurie per didelius žmonių srautus negali prieiti prie stendo.
* Naudokite kainų etiketes, klientas ne visada drįsta paklausti kainos, o jei didelis lankytojų srautas, net sunku paklausti.
* Pasiruoškite dovanų rinkinius, komplektuojamus vietoje arba turėkite jau iš anksto paruoštų. Kartais klientai nežino, kad produktą galima dovanoti, kol nemato kaspino ant jo.
* Pasiruoškite įpakavimą, tai gali būti tiesiog paprasti popieriniai maišeliai, kartotinės dėžutės, perrištos kaspinu. Dalis lankytojų nori išeiti su jau paruošta dovana ir pamatę, jog pas jus gaus visą komplektą – pasirinks Jus.
*Sukurkite pridėtinę vertę. Visus džiugina nemokamos smulkmenos, galbūt tuo metu nematysite naudos, bet liksite lankytojo atmintyje, kaip dosnus prekybininkas. Pvz., pasirūpinkite atvirutėmis, kad ir pačiomis paprasčiausiomis, duokite pirkėjui kartu su įsigyta dovana.
* Ypatingi pasiūlymai ir akcijos. Kas nemėgsta akcijų?
* Mažos smulkmenos. Kartais iki dovanos išpildymo trūksta tik mini dovanėlės už kelis eurus, pasiruoškite jų ir pasiūlykite kartu su perkama dovana.
* Prekiausite maistu? Turėkite kuo pavaišinti, prieš perkant klientai nori paragauti.
* Dalomoji medžiaga būtina, turėkite vizitinių kortelių arba skrajučių, jog klientas Jus galėtų rasti po mugės.
*Maloni komunikacija ir šypsena su klientu yra viena geriausių pardavimo priemonių.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.