...

Rinkodaros strategija ir socialinių tinklų svarba: kas, kaip ir kodėl?

Verslas

2021.10.15

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: .

Rinkodaros strategija ir socialinių tinklų svarba: kas, kaip ir kodėl?

A. Dalikas Asmeninio albumo nuotr.

Praėjusią savaitę vykusioje Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) organizuotoje konferencijoje „LiMA DAY KAUNASʼ21: BACK TO SCHOOL“ pranešimą skaitė Aidis Dalikas. HTTPOOL kūrybos skyriaus vadovas atkreipė dėmesį, kad socialinių tinklų rinkoje įsižiebia vis naujų žvaigždžių, tačiau po saule vietos pasaulyje užtenka visiems. Anot jo, norint sėkmingai integruoti savo prekių ženklus, svarbu žinoti pagrindinius kiekvieno tinklo modelius.

Pamirškite strategijas

A. Dalikas teigia, kad pastaraisiais metais dažniausiai jo girdimas klausimas buvo, kokią socialinio tinklo „TikTok“ strategiją vertėtų pasirinkti. Pranešėjas šypsosi sakydamas, jog strategijas skirtingiems socialiniams tinklams reikėtų užmiršti visiškai.

„Baikite galvoti apie strategijas kanalams. Tai turi būti bendra prekių ženklo, o ne atskiro kanalo strategija. Turite žinoti, ką ir kokiems vartotojams norite pasakyti. Tada pabandykite susidėlioti visą didelį paveikslą, skaidydami jį į skirtingus elementus. Siūlyčiau pirma pasižiūrėti į auditorijas, pagalvoti apie žinutes, po to apie galimas platformas, kurios tam tinkamos ir formatus, kurie jose veikia“, – rekomenduoja pranešėjas. 

Kokie ryškiausi skirtumai

A. Daliko teigimu, kiekvienas socialinis tinklas turi savitą auditoriją ir specifiką. Jau seniai rinkodaros pasaulyje kalbama, kad „Facebook“ tinklas artėja prie savo egzistavimo pabaigos. Specialistas nusiteikęs kategoriškai – tinklas nemiršta, o tik keičiasi. Svarbu suprasti vykstančius pokyčius, o ne nurašyti platformą. 

„Taip, tiesa, kad „Facebook“ platforma sparčiai sensta. Kodėl? Todėl, kad sensta joje užsiregistravę vartotojai, tačiau tai nėra blogai. Jeigu jums reikia jaunesnės auditorijos, turite „Instagram“ ar „TikTok“. Tikėtina, kad ilgainiui ir jie pasens, bet tai nėra kažkas negatyvaus. Tiesiog tai yra neišvengiami pokyčiai ir mums, kaip rinkodaros specialistams, reikia prie jų prisitaikyti, suprantant, kaip pasikeitė socialinių tinklų auditorija. 

Todėl pranešėjas primygtinai rekomenduoja užsiregistruoti „TikTok“ platformoje. 

„Galite nebūti joje nuolat, galite kol kas nekurti turinio, bet turite stebėti, kas ten vyksta. Ten veikia jaunoji karta, visai kitaip veikia paties socialinio tinklo algoritmai, kitokia prieiga prie vartotojo. Kol kas „TikTok“ reklamų prieigos Lietuvoje nėra sukūręs, tačiau tuomet, kai ši jauna karta taps jūsų tiksline auditorija, o jūs jau kurį laiką būsite juos stebėjęs šiame socialiniame tinkle, žinosite, kas ir kaip veikia. Tik taip suprasite, kokiame kontekste ir sraute suksis bei konkuruos jūsų reklamos“, – pradėti ruoštis ir stebėti tendencijas siūlo Aidis.

Skirtingas kanalas – skirtingas turinys

Anot A. Daliko, skirtinguose kanaluose skiriasi ne vien ten besiburianti vartotojų auditorija. Akivaizdžiai skiriasi ir prieiga prie jų. 

„Savo klientams, komunikuojantiems „Facebook“ platformoje primygtinai rekomenduojame kurti turinį be garso, o jeigu vartotojas garsą nuspręs įsijungti – būkite pasiruošę jį nustebinti. Prieš kelerius metus sakėme, kad nereikia brukti prekių ženklo pavadinimo. Dabar galime patikinti, kad šioje platformoje turėtumėte jau iš pat pradžių labai aiškiai ir anksti parodyti vartotojui prekių ženklą, apie kurį bus kalbama. Įrodyta, kad reklamos, kurios dar pačioje pradžioje vartotojui atskleidžia šią informaciją, yra kur kas paveikesnės „Facebook“ tinkle. Svarbu ir vertikalaus formato turinys, nes didžioji dalis vartotojų jūsų informaciją pamatys mobiliojo įrenginio ekrane“, – vardija A. Dalikas. 

Kalbėdamas apie „LinkedIn“ komunikaciją, pranešėjas negaili aštresnių žodžių. Pasak jo, tai pernelyg nusaldinta platforma, kur susirinkę vyresnio amžiaus specialistai vis bando parodyti, kokie jie ar jų darbovietė yra nuostabūs. 

„Nežinau, gal tai tik mano socialinis burbulas, bet „LinkedIn“ dažniausiai matome besigiriančius verslus. Tai komunikacija, kai bandoma įrodyti, kiek dažnai verslas klydo ir kaip puikiai iš tų klaidų pasimokė. Vietomis platforma taip nusaldinta, kad norisi net atsigerti vandens, tačiau joje šiuo metu toks etapas ir turime jį išbūti. Vis dėlto „LinkedIn“ yra nuostabaus potencialo pardavimams turinti erdvė. Ten renkasi žmonės su aukšta perkamąja galia ir verslams reikėtų tai įvertinti“, – sako pranešėjas.

„LinkedIn“ irgi reikėtų iš karto parodyti, koks prekių ženklas komunikuoja, leisti vartotojui aiškiai identifikuoti skiriamuosius bruožus, tokius kaip stilius, spalva, logotipas ir pan. 

„Šioje platformoje daug labiau nei „Facebook“ daugiau dėmesio reikėtų sutelkti tekstų rašymo (angl. copywriting) sričiai. Atlikti tyrimai rodo, kad su tam tikrais žodžiais, kuriuos pavartojame savo įrašuose, galime sulaukti daugiau susidomėjimo ir pasisekimo. Šioje platformoje reikia iš karto vartotojui suteikti naudos: leisti parsisiųsti PDF formato failą, pasidalyti statistika, naujausiais tyrimais ir pan. Turime nuo pirmų sakinių eiti prie esmės“, – įsitikinęs specialistas.

Kopijuojami inovatoriai

A. Dalikas atkreipia dėmesį į Lietuvoje nepelnytai nuvertintą platformą „Snapchat“, kuri iš esmės tampa inovacijų išsibandymo lauku populiariesiems socialiniams tinklams.

„Kai „Snapchat“ paleidžia filtrus ir jiems gerai sekasi, netrukus filtrų atsiranda ir „Instagram“, „Facebook“ ir kitur. Kai „Snapchat“ paleidžia animacinius GIF failus ar lipdukus – juos tuoj perima kiti. „Snapchat“ sukūrė akinius – šiandien jau turime ir „Facebook“ akinius. Iš esmės tai platforma, kurioje išbandomos naujovės“, – atskleidžia pašnekovas, pabrėždamas, kad šioje erdvėje nesunkiai savo idėjas gali išsibandyti ir verslai.

Paskutinis A. Daliko aptartas socialinis tinklas yra „Spotify“. Anot jo, tai nauja radijo atmaina, rinkodaros specialistams dar ne iki galo užkariauta, tačiau nuostabi erdvė pasiekti savo vartotoją. 

„Didžioji dalis vartotojų kol kas vis dar klausosi „Spotify“ su reklamomis. Mes tampame jos įkaitais: negalime reklamos atjungti ar prasukti. Vartotojas privalo mūsų klausytis. Ką tokiu atveju turi daryti rinkodaros specialistas? Savotiškai atsidėkoti vartotojui – jį sudominti, pasakyti kažką gero“, – teigia pranešėjas. 

Būkite aktualūs čia ir dabar

Paskutinis patarimas, kurį auditorijai atskleidė A. Dalikas, labai atidžiai pažvelgti, kuriuo laiku ir kokiame kontekste vartotojas, tikėtina, pamatys jūsų reklamą. 

„Labai svarbu atsiminti, kad su vartotojais skirtinguose tinkluose bendraujame skirtingu laiku ir skirtinguose kontekstuose. Negalime taikyti tos pačios strategijos visiems, turime prisitaikyti prie vartotojo. Jeigu jam duosime nuostabų vizualą tuomet, kai jis neturi laiko ir skuba arba pateiksime sudėtingą turinį tada, kai vartotojas tiesiog atsainiai „skrolina“ grįžęs po darbo dienos – mes pralaimėsime. Turinys turi derėti su laiku ir kontekstu“, – pataria pranešėjas. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.