Penkios tendencijos: kas laukia rinkodaros 2022 metais?

Verslas

2021.12.15

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Penkios tendencijos: kas laukia rinkodaros 2022 metais?

L. Domarkė Asmeninio albumo nuotr.

Didžiausioje metų rinkodaros konferencijoje „LiMA DAY Lietuva’21“ pranešimą skaitė agentūros „AdDramavadovė Laura Domarkė. Gyvendama agentūros ritmu, Laura puikiai jaučia rinkos pulsą ir identifikuoja, kas laukia rinkodaros ateinančiais metais. 

Komunikuoti turės klientai

Nuo tada, kai pradėjome kalbėti apie nuomonės formuotojų rinkodarą, iki dabar daug kas pasikeitė. Lauros teigimu, vartotojai išmoko identifikuoti, kas yra nuomonės formuotojas. Jie suprato, kad už tokias „nuoširdžias rekomendacijas“ reikia mokėti, pasikeitė ir reklamos socialiniuose tinkluose žymėjimo politika. 

„Žmonės nuomonės formuotojais nebepasitiki taip aklai, kaip anksčiau. Dabar jiems patikimesnės atrodo kitų vartotojų rekomendacijos. Prekių ženklų atstovams pravartu surasti būdų, kaip į savo socialinių tinklų strategijas įtraukti vartotojus. Siekiama, kad jie pasidalytų ne tik savo bloga patirtimi, bet ir norėtų papasakoti teigiamus dalykus“, – teigia L. Domarkė.

Biudžetai augs

Viskas pastaruoju metu brangsta, rinkodaros kainos taip pat kils. Kodėl taip nutinka? Daugiausia tai lemia bendras kainų ir atlyginimų augimas.

„Atlyginimai didėja, be to, socialiniai tinklai tampa vis kompleksiškesni. Todėl reikalingi specialistai, gebantys juos suvaldyti. Jų kompetencijos kyla, kartu auga ir norimas užmokestis. Žmonių, kurie gali sugeneruoti įdomų, įtraukiantį ir kokybišką turinį, nėra daug. Jie arba sėkmingai dirba savarankiškai, arba juos be galo saugo agentūros. Geras skaitmeninės rinkodaros specialistas greitai taps paklausesnis negu programuotojas. Talentų rasti labai sunku. Natūralu, kad užmokestis jiems irgi turi būti konkurencingas, o tai didina biudžetus, skirtus rinkodarai“, – sako pranešėja.

Nuomonės formuotojų kūrybiškumas 

Dar viena ryški tendencija, kuri jaučiama jau šiemet ir bus vis aktualesnė kitąmet, – nuomonės formuotojų kuriamo turinio pokyčiai.

„Nebeužtenka vien nufilmuoti, kaip išpakuojami prekių ženklo gaminiai ir pasidalyti šiuo vaizdu su vartotojais. Jiems tai nebeįdomu. Nuomonės formuotojai ieško kūrybiškų sprendimų, daugiau laiko praleidžia, rengdami kokybišką turinį. Be abejo, tai kainuoja daugiau, bet šis pasirinkimas gana sveikintinas“, – teigia L. Domarkė.

Anot jos, siekdami kokybės, prekių ženklų atstovai turėtų ir patys skatinti nuomonės formuotojus, su kuriais dirba, kad šie paieškotų įdomesnių turinio pateikimo būdų.

Turinys ar kanalai?

Kadangi viskas brangs, o papildomų pinigų rinkodarai ir komunikacijai tikriausiai neatsiras, įmonėms teks rinktis vieną iš dviejų kelių.

„Pirmasis kelias – turėti didesnį biudžetą ir išlaikyti ar net plėsti turinio kiekį socialiniuose tinkluose. Matoma net ir tokia tendencija, kad prekių ženklai, kurie prieš metus dar tik atsargiai tyrinėjo socialinius tinklus, dabar karpo kitiems kanalams skirtus biudžetus ir investuoja daugiau pinigų būtent čia. Antrasis kelias – turimą biudžetą paskirstyti skirtingiems kanalams: didinti jų skaičių, bet sumažinti publikuojamo turinio kiekį. Tokią diversifikaciją verslininkai labai mėgsta: informacija pateikiama socialiniame tinkle „Facebook“, estetika ir įkvėpimu dalijamasi „Instagram“, vadovai komunikuoja ir įvaizdį kuria „LinkedIn“, o „TikTok“ platformoje pramogaujama“, – pavyzdžiais dalijasi L. Domarkė.

Interaktyvumas – svarbu

Specialistė įsitikinusi, kad kitąmet vartotojai itin stipriai tikėsis interaktyvumo ir norės produktus įsigyti kuos skubiau.

„Visos socialinės medijos aktyviai ieško sprendimų, kaip verslininkams leisti prekiauti tiesiogiai savo platformose. Daroma viskas, kad būtų patogu. Vartotojas tampa tingus: kam jam eiti į jūsų puslapį, jeigu galima prekes įsigyti tiesiogiai per socialinius tinklus“, – sako Laura.

Anot pašnekovės, ne ką mažiau svarbu kurti dinamišką turinį, o tam reikia laiko ir pinigų. „Nebeužtenka, o kitąmet tai išryškės dar stipriau, įkelti į socialinį tinklą vien statišką turinį. Turite pasitelkti „Reels“, „Story“, „Polls“ ir kitas interaktyvias funkcijas, kurios vartotoją sudomintų. Tam reikia gabaus darbuotojo arba papildomų lėšų kampanijose. Tai dar viena priežasčių, kodėl augs biudžetai“, – neabejoja specialistė. 

Būkite pasiekiami žinute

Pasak Lauros, iki pandemijos buvo sakoma, kad skambinti telefonu nemėgsta introvertai ir jaunoji karta. Dabar statistika pasikeitė absoliučiai – skambinti nebemėgsta niekas. 

„Iki kitų metų privalote padaryti viską, kad verslas būtų pasiekiamas per programėles „Messenger“, „Viber“ arba „WhatsApp“. Jeigu tai bus ne itin skubus, tačiau aktualus klausimas, vartotojas rinksis tą paslaugos teikėją, kuriam gali parašyti ir nereikia skambinti. Žmonės nebemėgsta to daryti. Būkite pasiekiami greitai, žinutėmis“, – rekomenduoja agentūros „AdDrama“ vadovė L. Domarkė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.