Norintiesiems atsidurti pirmame „Google“ puslapyje arba iš jo išnykti: atskleidė, kaip tai padaryti

Verslas

2020.02.28

Autorius: Greta Talat

Temos: , .

Norintiesiems atsidurti pirmame „Google“ puslapyje arba iš jo išnykti: atskleidė, kaip tai padaryti

Nuotraukos autorius: Mokymų dalyviai Irmantas Gelūnas/ŽMONĖS foto

Ir verslai, ir populiarumo trokštantys pavieniai asmenys siekia pagerinti savo rodiklius ir užimti aukščiausias paieškų sistemų pozicijas, tačiau neretai susiduria su klausimu, kaip efektyviai tai padaryti. Apie tai, kokias skaitmeninės rinkodaros strategijas pasirinkti, kokius įrankius naudoti norint patekti į pirmąjį „Google“ puslapį ir ką daryti užsimanius iš jo pradingti, „bzn start“ surengtuose mokymuose pasakojo šios srities profesionalai.

Kaip pasirinkti efektyviausius raktažodžius?

Kaip teigė jau dešimt metų SEO, PPC ir analitikos srityse dirbantis rinkodaros specialistas Justinas Mikulskis, prieš pasirenkant raktažodžius, svarbu nueiti ilgą analizės kelią. Išanalizuoti jūsų klientų tipus ir susidėlioti prioritetus, o vėliau pradėti grupinę diskusiją, siekiant išgryninti idėjas. Taip pat galima pasinaudoti raktažodžių idėjų generavimo įrankiais, tokiais kaip „Google Ads Keyword Planner“, „Keyword Tool IO“ ir kt.

„Peržiūrėkite konkurentus, analizuokite tinklalapio istorinius duomenis, tikrinkite naujausias raktažodžių tendencijas rinkoje. Kurdami savo raktažodžius, žinokite, kad efektyviausi yra nišiniai, o štai bendriniai nėra tokie efektyvūs. Taip pat nespekuliuokite raktažodžiais, jeigu jie nesukuria realios vertės. Svarbu, kad žmogus, pagal juos jus suradęs, ir gautų tai, ko ieškojo“, – patarė skaitmeninės rinkodaros specialistas.

Pasak J. Mikulskio, taip pat reikia turėti drąsos ir nebijoti naudoti konkurentų raktažodžių, nes jie gali atnešti didesnį klientų srautą: „Žmonės vis dar šiek tiek bijo įkomponuoti konkurentų raktinius žodžius į savo tinklalapį, tačiau tai gali būti naudinga, tad siūlau muštis dėl vietos po saule, nes jei nepadarysite to jūs, tai padarys konkurentai.“

Svarbu išsiaiškinti ir netiesioginius konkurentus

Apie konkurencinę analizę pasakojusi skaitmeninės rinkodaros agentūros „Evolvery“ operacijų vadovė ir SEO strategė Kamilė Sinkevičiūtė pabrėžė, kad nors teoriškai dauguma verslų  ir žino, kas yra jų konkurentai, tačiau labiau pasigilinę supranta, kad analizė nėra atlikta iki galo. Mat svarbu išsiaiškinti ne tik tiesioginius, bet ir netiesioginius konkurentus.

„Darant analizę siūlau atlikti tris žingsnius. Pirmiausia peržvelkite situaciją naudodamiesi „Google“ paieškų sistema – įveskite bendrines sąvokas, pagrindines kategorijas. Vėliau į „Google“ galite įvesti „related:“ ir domeno pavadinimą, tai parodys kitus panašius tinklalapius. Ir galiausiai pasinaudokite specialiais įrankiais, tokiais kaip „Ahrefs“, „SimilarWeb“ ar „AccuRanker“, – patarimais dalijosi ekspertė ir teigė, kad konkurentus galima analizuoti įvairiais būdais: pagal raktinius žodžius, „Google My Business“ paskyrą, svetainę ir išorinių nuorodų tinklelį.

Efektyvaus puslapio kriterijai – saugumas ir paprastumas

Išanalizavus konkurentus svarbu tinkamai susidėlioti ir savo pačių skaitmeninės rinkodaros strategiją bei tobulinti verslo tinklalapį.

„Kalbant apie svetainę, kai srautas į ją ateina, svetainė turi jį konvertuoti. Ji turi būti tokia, kad vartotojas lengvai ją pereitų ir priimtų tokį sprendimą, kokio tikisi verslas. Pastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiriama tam, kad svetainė būtų saugi, todėl būtinai siūlau įdiegti SSL sertifikatą, taip pat sukurkite paprastą, minimalistinį dizainą – kurkite aiškumo ir saugumo pojūtį“, – pabrėžė K. Sinkevičiūtė.

Be to, pravartu kritiškai įvertinti, ar jūsų svetainė atitinka vartotojo intencijas, ar joje galima rasti trečiųjų šalių duomenų, kurie įrodytų jūsų patikimumą, ar yra paaiškinimas, ką jūs siūlote, kaip tai bus vykdoma ir kaip toks sprendimas padės klientui, taip pat jau turimos kitų žmonių patirtys ir atsiliepimai.

Sudėtinga patekti, dar sudėtingiau dingti

Nors dauguma fizinių ir juridinių asmenų siekia, kad informaciją apie juos kuo greičiau ir paprasčiau būtų galima rasti paieškų sistemose, tačiau kartais nutinka ir priešingai – informaciją siekiama panaikinti. Dažniausiai taip įvyksta, kai žmogus nusprendžia, kad nori daugiau privatumo arba paskelbta informacija yra neigiama ir griauna jo ar verslo reputaciją.

Pasak advokatų kontoros GLIMSTEDT teisininkės Ramintos Bučiūtės, fiziniams asmenims visada galima pasinaudoti įstatymo numatyta teise būti pamirštam.

„Kada galime būti pamiršti paieškos sistemoje? Kai paieškos sistemos rezultatuose rodoma informacija nebėra aktuali ar reikalinga tikslui, dėl kurio ji buvo paskelbta. Pavyzdžiui, kai apie asmenį skelbiama informacija yra pašalinta iš viešųjų registrų, bet vis dar skelbiama kitose interneto svetainėse arba pateikiama nuoroda į asmens kontaktinę informacija, nors asmuo ten jau seniai nebedirba“, – pasakojo R. Bučiūtė.

Kaip teigė pranešėja, jei „Google“ atsisako šią informaciją panaikinti, tuomet galima prašyti adaptuoti paieškos rezultatus, kreiptis į informacijos šaltinį dėl teisės į privatumą pažeidimo, kreiptis į teismą arba sukurti naujos informacijos, kuri sistemoje užimtų aukštesnes pozicijas, o nepageidaujamą informaciją nustumtų tolyn.

Renginio partneriai „Delfi“, „Technopolis“, „Spaudos departamentas“ ir advokatų kontora GLIMSTEDT.

Mokymai „Kaip atsirasti pirmajame „Google“ paieškos puslapyje?“

bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai bzn start verslo mokymai

Ekspertai

Justinas Mikulskis

Justinas Mikulskis

Skaitmeninės rinkodaros ekspertas / Mikulskis.lt

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.