Louis Vuitton: kodėl pasaulis už šį prekės ženklą moka tiek daug?
2013.09.27
Temos: Marketingas, Vadyba.
Kai 1854-aisiais prancūzas Louis Vuitton’as įkūrė savo vardo mados namus, vargu ar jis svajojo, kad po pusantro šimto metų – jau ilgai po jo paties mirties – šis vardas ne tik išliks puikiai žinomas visame plačiame pasaulyje, bet dargi ir taps pačiu vertingiausiu prekės ženklu visame mados pasaulyje. Būtent tokiu “Louis Vuitton” buvo pripažintas pastaruosius šešerius metus. Jo vertė įkainuojama nei daug, nei mažai – 25,9 milijardo JAV dolerių. Pernai įmonės pelnas siekė 3,2 miljardo eurų. Taigi kaip “Louis Vuitton” sugebėjo pasiekti tokią didžiulę šlovę ir ją išlaikyti? Kviečiame pažvelgti į trumpą “Louis Vuitton” namų istoriją.
Prasidėjo viskas nuo lagamino
Devyniolikto amžiaus viduryje jie labiau priminė dėžes. Jos buvo gražios, elegantiškos, bet turėjo vieną minusą – jų viršus buvo apvalainas. Dėl labai paprastos ir praktiškos priežasties. Anuomet žmonės vis dar dažniausiai keliaudavo karjetomis ir toks lagaminų dizainas buvo reikalingas tam, kad lyjant vanduo lengvai nutekėtų nuo lagamino. Priežastis suprantama, bet dėl to tokius lagaminus buvo sunkiau transportuoti. Jie užimdavo daugiau vietos, negalėdavai užkelti vieno lagamino ant kito. L. Vuitton nusprendė savojo lagamino paviršių pagaminti plokščią. Tai reiškė gerokai didesnį praktiškumą. Ilgainiui šis dizainas tapo itin populiarus ir pradėjo nešti “Louis Vuitton” pelną. Daugelis kitų kompanijų netgi ėmė juos kopijuoti. Amžiaus pabaigoje įvairių kompanijos produktų kopijuotojų buvo tiek daug, kad “LV” prekinis ženklas buvo užpatentuotas. Šios dvi raidės mados pasaulyje yra kokybės sinonimai.
Dar ir šiandien “Louis Vuitton” lagaminai gaminami toje pačioje gamykloje, kurioje pagaminti ir pirmieji revoliuciniai gaminiai 1859-aisiais. Viena šios kompanijos sėkmės priežasčių ir yra ta, kad ji sugeba meistriškai suderinti tradiciją ir modernumą. “Louis Vuitton” gaminiai visada pažįstami, visada tokie patys, bet sykiu ir visada kitokie. Kompanija nuolatos stengiasi atrasti naujų “kūrybingumo sulčių”. Bene sėkmingiausias žingsnis šia linkme buvo padarytas 1997-aisiais. Būtent tada prie “Louis Vuitton” prisijungė amerikiečių dizaineris Marc’as Jacobs’as. Šiandien būtent jis yra atsakingas kompanijos kūrybinę kryptį ir – bent jau sprendžiant iš kompanijos finansinių rezultatų – jis tikrai žino ką daro. M. Jacobs’as išsaugojo senąsias “Louis Vuitton” vertybes, bet sykiu ir įdiegė daugybę naujovių taip suderindamas tai kas sena, ir tai, kas nauja.
Šiandien „Louis Vuitton“ jau toli gražu nebėra vien tik lagaminų gamintojai. Šis prekės ženklas vienija per penkiasdešimt įvairių kitų prekės ženklų. Visi jie visų pirma asocijuojasi su prabanga. Tai ir vynai, šampanai („Moët et Chandon“) bei viskiai („Glenmorangie“). Tai ir kosmetika („Christian Dior“) bei laikrodžiai („Tag Heuer“). Ir dar daugybė kitų. Taip suvienijus jėgas įmanoma daug lengviau išsaugoti šių gaminių išskirtinumą, o taip pat pardavinėti juos tik firminėse parduotuvėse.
“Louis Vuitton” neabejotinai žino savo vertę ir puikiai nujaučia, jog bet kokie “nusipiginimai” tik padarys žalą pusantro šimtmečio formuotam kompanijos įvaizdžiui. Tai eksliuzyvinės, prabangos prekės ir tokiomis jos turi išlikti visada. Štai kodėl originaliems kompanijos gaminiams niekada netaikomos jokios nuolaidos, jų nerasite per įvairiausius išpardavimus. Galų gale, originalios prekės pardavinėjamos tik licenzijuotose praduotuvėse. Visos šiuos priemonės padeda tik dar labiau kelti įmonės vertę ir prestižą.
Vertę ir prestižą didinti neabejotinai padeda didinti ir sumanios reklaminės kampanijos. Žinia, gyvename kažkokiais keistais garsenybių kulto laikais. Daikto ar prekės ženklo gerumo patvirtinimui geriausiai pasitarnauja kokios nors garsenybės reklama. “Louis Vuitton” vadovai šitai suprato jau seniai. Ant raudono kilimo su kompanijos gaminiais žengė tokios garsenybės kaip Uma Thurman, Scarlett Johansson ar Angelina Jolie. Fotografų blykstės tokiais atvejai užfiksuoja ne tik šypsenas, bet ir „Louis Vuitton“ gaminius. Tos nuotraukos netrunka pasklisti po žurnalų puslapius, internetą, ir niekam nebekyla klausimų, ką renkasi patys gražiausi ir turtingiausi.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.