...

Kokia ateitis laukia socialinių tinklų?

Verslas

2013.04.08

Autorius: Vilija Andrulevičiūtė

Temos: .

Kokia ateitis laukia socialinių tinklų?

Lietuvoje socialiniai tinklai dar nepasiekė savo viršūnės, jie tiesiog tapo viena iš įpročio formų. flickr.com nuotr.

Statistiškai kas septintas pasaulio gyventojas naudojasi soc. tinklais. Įmonės „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas sako, kad jei iš šio skaičiaus atimtume šalis, kuriose uždraustas „Facebook“, kai kurias technologiškai atsilikusias Afrikos šalis, paaiškėtų, jog juo naudojasi kas trečias ar ketvirtas pasaulio gyventojas. Pašnekovas pasidalijo pikantiška detale: socialinių tinklų populiarumas pagaliau pralenkė pornografijos puslapių populiarumą. Tik ar ilgam?

Populiarumo viršūnė nepasiekta

Žako teigimu, Lietuvoje socialiniai tinklai dar nepasiekė savo viršūnės, jie tiesiog tapo viena iš įpročio formų. Tačiau, pašnekovo manymu, šis įprotis ganėtinai didelio masto. Taip nutiko todėl, kad socialiniai tinklai išsprendė keletą problemų: „Internetas buvo labai anonimiška erdvė, soc. tinklai ją suasmenino ir kartu disciplinavo, nes jau negali taip neatsakingai komentuoti, skelbti kvailysčių. Jie taip pat išsprendė globalumo klausimą – panaikino ribas tarp skirtingose vietovėse, žemynuose gyvenančių asmenų. Socialiniai tinklai verslui suteikė galimybes bendrauti su savo klientais. Atsiranda suvokimas, kad pardavimą lemia ne tik reklama, bet ir nuoširdus santykis tarp įmonės ir kliento“, – teigė A. Žakas.

Įmonės dar tik mokosi naudotis

Anot A. Žako, tik tam tikra dalis įmonių pradeda suprasti soc. tinklų prasmę ir naudą. Kitos juose bando žaisti netinkamomis, įprastos reklamos taisyklėmis.

„Facebook“, kitaip nei įmonės internetiniame tinklalapyje, gyvena ne kontaktai, o žmonės, turintys savo nuomonę ir galintys laisvai ją reikšti. Taigi įmonės santykiai su klientu turi būti paremti nuoširdumu ir noru bendrauti“, – sakė UAB „Socialus marketingas“ direktorius.

Pasak A. Žako, šioje srityje per pastaruosius porą metų Lietuvos įmonės žengė nemažą žingsnį, tačiau mes vis dar esame toli nuo tokių šalių kaip JAV, kur kompanijose dirba soc. tinklų vadybininkai, o įmonių raiškai soc. tinkluose skiriama nemažai finansų.

Taip pat, anot pašnekovo, mes gerai priėmėme „Facebook“, įsisavinome jį, jis mums labai patinka ir kiti soc. tinklai atrodo nereikalingi, tačiau pasaulyje dominuoja 4–5 soc. tinklai, kuriuos galėtų išnaudoti kiekviena įmonė.

Išnykimas negresia

Prakalbus apie socialinių tinklų vartojimo mastą, A. Žakas siūlė istoriškai panagrinėti tai, kokią informaciją esame įpratę pateikti savo vizitinėse kortelėse.

„Reikėtų prisiminti laikus, kai atsirado vizitinės kortelės. Pirmose žmonės rašydavo savo vardą, pavardę ir pareigas. Vėliau prie savo duomenų kortelėse buvo pradėti rašyti telefono numeriai, el. pašto adresai, dabar – neretai ir „Skype“ kontaktai. Manau, kitas etapas bus socialinių tinklų koordinatės. Tiek „Facebook“, tiek „Linkedin“, – prognozėmis dalijosi A. Žakas.

Anot pašnekovo, visuomenėje pilna spekuliatyvių kalbų, neva pagrindinis Lietuvoje vartojamas soc. tinklas „Facebook“ mirs, kad jis yra laikinas.

„Viskas yra laikina, tik nebūtinai išnyksta. Labai tikėtina, kad jis laikui bėgant transformuosis arba jį pakeis kitas. Daug pastangų ir didelių užmojų į savo produktus deda „Google“, – sakė A. Žakas.

Pašnekovas papildė, kad jei socialiniuose tinkluose įsivyrautų stagnacija, tuomet, tikėtina, jie išnyktų: „Tačiau turiu pastebėti, kad turbūt nėra savaitės, kada tas pats „Facebook“ nepasiūlytų naujovių.“

Socialinių tinklų koncepcija iš esmės turi ilgalaikės sėkmės perspektyvas. „Beveik visi soc. tinklai veikia laikraščio principu. Jį įsijungi tarsi laikraščio puslapį ir gali rasti tai, kas įdomu, gali susiformatuoti pagal poreikius“, – sakė UAB „Socialus marketingas“ vadovas.

Vadinasi, kol jausime poreikį vienoje erdvėje rasti didelį kiekį dominančios informacijos, tol socialinių tinklų koncepcija gyvuos.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.