...

Internetinės reklamjuostės – už ką mokame ir ko laukti?

Verslas

2012.11.08

Autorius: Dario Malinowski

Temos: .

Internetinės reklamjuostės – už ką mokame ir ko laukti?

Internetinė rinkodara suteikia galimybę sumažinti informacijos sklaidos išlaidas ir konkuruoti tarptautinėje rinkoje BFL/Tomo Urbelionio nuotr.

Daugelis jau neįsivaizduojame gyvenimo be interneto. Šis amerikiečių mokslininkų išradimas ne tik pakeitė visuomenės gyvenimą, bet ir tapo informacijos ar pramogų kanalu. Negana to, dabar tai svarbi rinkodaros priemonė, palengvinanti daug lėšų reklamai ir klientų paieškoms skirti negalinčių įmonių veiklą. Internetinė rinkodara suteikia galimybę sumažinti informacijos sklaidos išlaidas ir konkuruoti tarptautinėje rinkoje.

Vienas efektyvaus internetinės rinkodaros kompononentų yra reklama. Ne paslaptis, kad šiuo metu reklama internetinėje erdvėje yra labiausiai plėtojamas rinkodaros būdas, o tam naudojamos reklamjuostės (banner), populiariausia ir daugiausia lankytojų į svetainę pritraukianti priemonė.

Pasak Andriaus Raklevičiaus, didžiausio reklamos tinklo Baltyjos šalyse „Adnet Media“ medijos direktoriaus, renkantis reklamos internete modelį būtina atsižvelgti į du svarbius dalykus. Reikia pasirinkti tokią reklamos formą, kuri būtų kuo labiau pamatuojama („aš žinau, už ką moku“) ir kuri užtikrintų kuo didesnį reklamos atsiperkamumą. Kalbant apie smulkųjį ir vidutinį verslą, geriausias pasirinkimas šiuo atveju yra CPA (cost per action) formatas ir apmokėjimo būdas.

Daugelis paklaus, kas tas CPA. Įsivaizduokime, kad prekiaujame knygomis internetu. Norėdami sėkmingai prekiauti, ryžtamės pasinaudoti reklamuotojo pagalba ir, kaip jau išsiaiškinome, CPA modeliu. Ir čia galime susitarti su reklamuotoju dėl reklamos apmokėjimo būdo, mat cost per action variantas leidžia pasirinkti dvi galimybės: CPL (cost per lead), kai klientas, paspaudęs ant reklamjuostės ir perėjęs į pagrindinį puslapį, turi užpildyti anketą ar kitokiu būdu susisiekti su mumis, arba CPO (cost per order), kai pinigai už reklamą pradedami skaičiuoti tik užsakius prekę pagrindiniame puslapyje.

Nepriklausomai nuo pasirinkto mokėjimo būdo pinigai mokami tik už tam tikrą rezultatą. Jei reklamuotojo reklama neefektyvi ir nė vienas lankytojas nenusiperka mūsų siūlomų knygų, mums nieko mokėti nereikia. Pasak, A. Raklevičiaus, CPA yra paprastas, pigus ir efektyvus reklamos būdas.

„Smulkieji ir vidutiniai verslininkai, priešingai nei didelės kompanijos, negali skirti daug lėšų reklamai, todėl svarbu kuo efektyviau ją išnaudoti ir gauti kuo didesnę grąžą. Šiuo atveju geriausia rinktis CPA arba „rezultato“, skydelius, kurie leidžia mokėti tik už konkretų rezultatą.“

Reklamjuosčių tendencijas „rezultato“ kampanijose iliustruoja „Adclick“, reklamos tinklo už paspaudimus, pateikti reklamos formatų duomenys. 2008 metais reklama buvo transliuojama 8 standartiniais reklamos formatais ir, kas svarbiausia, tarp jų nebuvo nė vienos „rich media“ (reklamos skydeliai ne integruoti į turinį, o užlipa ant jo, jį perdengia – aut. past.) reklamos formos. 2012 metais formatų skaičius išaugo iki vienuolikos.

CPA skydeliai siunčia aiškią žinutę, kad vartotojas prieš paspausdamas ant skydelio žinotų, kur pateks. Tai padeda efektyviau ieškoti reikiamų vartotojų, kurie ne šiaip paspaudė, bet iš tikrųjų susidomėjo reklama.

„Skydelių už rezultatą pasirinkimas padeda sumažinti riziką. Tu moki už tai, ką gauni. Tu gali mokėti už paspaudimą, gali mokėti už pirkimą“, – pabrėžia „Adnet Media“ medijos direktorius ir priduria, kad Lietuvoje pasirinkti apmokėjimo „už pirkimą“ tipą gali sau leisti nebent didelės internetinės parduotuvės.

Kartu tai lemia mažas pirkimo internetu populiarumas, taip pat neretai pačių klientų neišmanymas, kaip reikia pasidaryti „nusileidimo“ puslapį, kokius formatus parinkti ir t. t.

CPA skydelių kaina svyruoja ir priklauso nuo daugelio dalykų: prekės, parduodamos internetu, tipo, brangumo, paklausos, nuo to, kaip ji pateikiama, kokiomis priemonėmis ir panašiai.

Populiariausi „rezultato“ skydelių formatai yra 750 x 100 ir 300 x 250.

Kalbėdamas apie reklamos skydelių ateitį A. Raklevičiaus atkreipia dėmesį į tai, kad dabar ne tiek svarbu pasirinkti tinkamą formatą, kiek tinkamą auditoriją.

„Vartotojai yra atsikandę įvairių formatų ir pastebimumas iš tikrųjų mažėja. Anksčiau įmantrių reklamos formų paspaudimo dažniai buvo labai geri, o dabar jie pamažu krinta.

„Adnet Media“ medijos direktorius pastebi, kad šiuo metu visame pasaulyje judama reklamos personalizavimo link. Tad net ir „rezultato“ reklamos skydeliai taps dar išmanesni ir labiau orientuoti į vartotojus. Nauji rinkos iššūkiai, pasak A. Raklevičiaus, suteikia pakankamai erdvės kūrybiniams sprendimams.

Dėl to, jo manymu, reikia tikėtis, kad ir Lietuvoje kūrybinės agentūros stengsis atkreipti vartotojų dėmesį idėjomis ir kūrybišku jų įgyvendinimu, o ne agresyviais reklamos sprendimais. Taip reklama taps efektyvesnė, mažiau erzins ir įtrauks vartotojus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.