Ekspertai spręs augančio verslo iššūkius

Verslas

2020.10.27

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: , , .

Ekspertai spręs augančio verslo iššūkius

I. Laurs, J. Mikulskis, Ž. Glaveckaitė, D. Čibonis bznstart koliažas

Lapkričio 5–12 d. lankstaus biuro „Workland“ erdvėse vyks jau penktojo augančio verslo forumo #LAUNCH 2020 transliacijos. Kuo šis renginys išskirtinis ir kokiomis nuotaikomis gyvena jaunas verslas šiandien, pasakoja renginio organizatoriai, ekspertai ir pranešėjai.

Naujas požiūris

Jubiliejinio renginio formatas paremtas šių dienų aktualijomis, tad susitikimai vyks visą savaitę bus transliuojami iš lankstaus biuro „Workland“ erdvės, o dalyviai galės gauti naudingos informacijos bekontakčiu būdu – stebėti jį internetinėje erdvėje. Toks sprendimas, anot renginį organizuojančio žinių centro „bzn start“ įkūrėjos Živilės Glaveckaitės, priimtas siekiant užtikrinti maksimalų saugumą.

„Šiemet, galvodama apie renginio formatą, įsivardijau keletą aspektų. Pirmiausia šiandien viskas vyksta kitaip, judame kitaip, žinias gauname kitaip, esame aplinkoje, kurioje kasdien randame naujų būdų adaptuotis ir, kiek įmanoma, tai daryti saugiai. Antra, pavaikščiojusi į renginius, pastebėjau varginančius dalykus, tokius kaip nuolatinis kaukės dėvėjimas. Trečia, žmonės dirba lanksčiai, ne visi nuolat sėdi darbe. Visa tai sudėjusi, pamaniau, kad tinkamiausia skirti savaitę augančio verslo forumui, kuriame sukoncentruotos reikalingiausios žinios ir informacija, atitinkanti šių dienų verslo lūkesčius ir iššūkius, o prisijungti stebėti transliacijų galima patogu laiku“, – pasakoja Ž. Glaveckaitė.

Visapusiškas turinys

Neišvengiamai šių metų forumas akcentuos verslo problemas pandemijos metu, tad profesionalūs lektoriai ir verslininkai galės patarti, kaip išgyventi verslą slegiančius sunkumus.

„Apklausę verslininkus surinkome šiuo metu aktualiausią informaciją ir suplanavome mokymus bei pranešimus, konsultacijas. Visa forumo linija paremta šių dienų aktualijomis. Turime itin vertingą forumo turinį. Dalyviams liks išnaudoti galimybes už tą kainą, kurią siūlome. Ji ekonomiška, o kokybė viršys lūkesčius“, – įsitikinusi renginio iniciatorė.

Nekintančios ir naujos problemos

Vienas iš renginio pranešėjų, rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas Ilja Laurs pastebi, kad, neatsižvelgiant į esamą tarptautinę situaciją, pagrindinės verslo problemos lieka trys: „Sakyčiau, kad TOP 3 problemos yra idėjų, galinčių tapti savarankišku verslu, stoka. Neužtenka vien geros idėjos, ji turi būti perspektyvi. Taip pat trukdo motyvacijos trūkumas, mat ne kiekvienas geba išlikti motyvuotas keletą metų, kol kuriamas verslas. Trečioji problema labiau išorinė – nelanksčios, į inovacijas neorientuotos reguliacijos, ypač trukdančios tokiose srityse kaip finansinės technologijos.“ 

Ir nors pagrindinės augančio verslo problemos jau ilgą laiką nekinta, pandemijos metas atnešė papildomų rūpesčių augantiems verslams. Rinkodaros ekspertas Justinas Mikulskis pastebi, kad verslams daugiau reikalavimų ima kelti ir patys pirkėjai.

„Kelias iki sėkmingo pirkimo internete prailgo. Žmogus linksta pasigilinti plačiau į užsakomą produktą ar paslaugą, taip pat ir apie patį pardavėją. Įmonėms tapo itin svarbu stiprinti prekių ženklo skaidrumą ir įtraukti daugiau matavimo vienetų (KPI) internetinėje prekyboje dėl kokybiškesnės pakartotinės reklamos“, – atskleidžia J. Mikulskis.

Daugiau reikalavimų pardavėjams

Pandemijos laikotarpiu su iššūkiais susidūrė ne tik B2C rinkoje dirbantys verslai. Nemažai sunkumų kilo ir tiems, kurie veikia verslo verslui (B2B) srityje. Šių verslų pardavėjams tenka prisitaikyti prie visiškai kitų žaidimo taisyklių, apie kurias pasakoja pardavėjų ir vadovų treneris Darius Čibonis.

„Iššūkis verslui būna dviejų tipų. Pirmas – politinis, kai sprendimas vengti kontaktų su išore priimamas įmonės mastu. Tokių įmonių darbuotojai neturi teisės susitikinėti su tiekėjais. Tiekėjams belieka pasitelkti nuotolinio bendravimo priemones, tokias kaip telefonas, elektroninis paštas ir vaizdo pokalbiai, pavyzdžiui, platformose „Zoom“ ar „MS Teams“. Iš minėtų bendravimo kanalų vaizdo pokalbiai yra veiksmingiausi, nes ne tiek daug skiriasi nuo gyvo susitikimo. Pašnekovai girdi ir mato vienas kitą realiuoju laiku, o pardavimo pokalbio struktūra yra artima gyvam susitikimui. Deja, daugelis pardavėjų stokoja nuotolinių pardavimų įgūdžių ir vien dėl šios priežasties nurašo tokius metodus kaip neveiksmingus. Antras tipas – kai žmogus pats nusprendžia riboti savo kontaktus su išore. Atskirais atvejais tokį žmogų įmanoma įtikinti susitikti, taip pat galioja pirmiau nurodyti nuotolinio bendravimo kanalai“, – vardija pašnekovas.

Be viso to, pasak D. Čibonio, verslams kyla ir finansinių iššūkių, kai dėl pandemijos yra nukentėjusios jų klientų pajamos.

„Kiek sunkesnė situacija, kai kliento verslas nukentėjo ir jis smarkiai riboja savo išlaidas. Tokiems klientams rizikinga taikyti didesnius atidėjimus, nes gali kilti problemų su atsiskaitymais. Belieka ieškoti galimybių pasiūlyti pigesnes prekes ar paslaugas bei aktyviau ieškoti klientų, kurių finansinė situacija leidžia įsigyti jūsų prekes ar paslaugas“, – teigia pardavimų ekspertas.

Dėkoja ištikimiems partneriams

Renginio organizatoriai džiaugiasi jau ne vienus metus jauno verslo forumą palaikančiais draugais ir vis gausėjančiu partnerių būriu. Šiemet išskirtinė padėka tenka bankui „Luminor“, UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), advokatų kontorai GLIMSTEDT, Lietuvos respublikos valstybiniam patentų biurui, Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybai, naujienų portalui „Delfi“, lanksčių biurų erdvei „Workland“, reklamos ir rinkodaros ekspertams „Mikulskis.lt“ bei spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.

Ekspertai

Dr. Živilė Glaveckaitė

Dr. Živilė Glaveckaitė

„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”

Justinas Mikulskis

Justinas Mikulskis

Skaitmeninės rinkodaros ekspertas / Mikulskis.lt

Darius Čibonis

Darius Čibonis

Vadovų ir vadybininkų mokymų treneris / www.cibonis.lt

Ilja Laurs

Ilja Laurs

Įkūrėjas, valdybos pirmininkas / „Nextury Ventures”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.