E. prekybos siuntų srautas: kas išaugo ir kur atsivėrė galimybės?


Verslas

2020.06.01

Autorius: Emilija Zareminaitė

Temos: , .

E. prekybos siuntų srautas: kas išaugo ir kur atsivėrė galimybės?


A. Rutkauskienė Asmeninio albumo nuotr.

Šiomis dienomis, kai visas pasaulis išgyvena išties neeilinę krizę, sklandus prekių bei siuntų pristatymas tapo kaip niekada aktualus ir verslui, ir gyventojams. Logistikos bendrovės „DHL Lietuva“ Pardavimo ir rinkodaros skyriaus vadovė Aušra Rutkauskienė sako šiuo metu stebinti dvi ryškias tendencijas. Pirma, nuo karantino pradžios nuosekliai auga e. prekybos siuntų srautas ne tik Lietuvoje, bet ir į užsienį, antra, atsivėrus Kinijos sienoms, pastebimai suaktyvėjo importuojamų prekių iš šios šalies paklausa.

Pakitę siuntų gavėjų adresai stabdo procesus

„Pati logistikos mechanizmo specifika šiomis dienomis nesikeičia, išskyrus tai, kad karantino metu dėl ribojamo judėjimo bei eismo galimybių, taip pat kai kurių įmonių darbui persikėlus į privačius adresus, kartais būna sunkiau pasiekti pačius gavėjus. Kitaip tariant, gali pailgėti pristatymo laikas tik dėl paprastos priežasties – gavėjai ne visuomet būna nurodytu įprastu adresu“, – pastebi A. Rutkauskienė.

Žinoma, paskelbus karantiną, nemaža dalis verslų laikinai sumažino ar net sustabdė savo veiklas, todėl jų logistikos poreikis sumažėjo. „Be to, nustojo skraidyti ir komercinių avialinijų lėktuvai, o tai reiškia, kad ėmė stigti vietos krovininiuose lėktuvuose. Siuntų srautas, keliavęs komercinėmis avialinijomis, persikėlė į reguliarius krovininius skrydžius vykdančių kompanijų lėktuvus. Išaugus skrydžių stokai, keitėsi ir sunkiasvorių krovinių įkainiai“, – sako pašnekovė.

Vis dėlto, Kinijai atvėrus sienas, pastaroji tapo pagrindine šalimi, iš kurios verslininkai pradėjo importuoti didžiąją dalį prekių. Daugiausia tarp jų – medicininės apsaugos priemonės.

Užsieniečiai aktyviau domisi lietuviškomis prekėmis

„Šiuo metu stebime itin suaktyvėjusią e. prekybos verslo veiklą. Jei anksčiau e. prekybos siuntiniai sudarydavo apie 15 proc. visų mūsų siuntų srauto, dabar stebimas padidėjimas kartais net iki 30–40 procentų. Užsakovai dažnu atveju vertina emociją – būnant namuose prekę norisi gauti kuo greičiau“, – pasakoja „DHL Lietuva“ Pardavimo ir rinkodaros skyriaus vadovė.

Pašnekovė sako pastebinti, kad karantino metu daugiau užsienio pirkėjų atrado lietuviškas prekes: „Turime labai gražių pavyzdžių, kaip lietuviški e. prekybos verslai puikiai išnaudoja šį laikotarpį savo produkto žinomumui didinti visame pasaulyje, todėl turi itin daug užsakymų. Jų pardavimai ir eksportuojamų siuntų skaičius auga, reikalingos gausesnės pajėgos visiems užsakymams sutvarkyti, išsiųsti.“

Kaip vienus sėkmingų pavyzdžių pašnekovė įvardija tekstilės gaminiais prekiaujančias įmones, kurios persiorientavo į paklausiausios prekės gamybą ir prekybą, t. y. apsaugines kaukes ir kitas susijusias priemones.

„Stebime nemažai įmonių, kurių pardavimai į užsienį išaugo prekiaujant būtent šiomis prekėmis. Viena didžiausių šalių, į kurią lietuviai siunčia savo gaminius, yra JAV“, – komentuoja A. Rutkauskienė.

Kontaktų tikslumo svarba

Paklausta, kokius patarimus, susijusius su logistika, verslui dabar aktualu įsidėmėti, pašnekovė teigia, kad šiuo metu svarbiausia atrasti galimybių savo verslo diversifikacijai: „Jei negalima importuoti prekių iš šalies, kurioje darydavote užsakymus, ieškokite naujų šalių užsakymams. Visuomet rasite kitų galimybių.“

Pasak „DHL Lietuva“ Pardavimo ir rinkodaros skyriaus vadovės, atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu pasaulis pakeitęs darbo kultūrą, dauguma dirba iš namų, todėl tam, kad visas logistikos procesas vyktų sklandžiai, be jokių užlaikymų, būtina įsitikinti pristatymo adreso siuntai ar kroviniui tikslumu.

„Rekomenduoju įsitikinti, kad nurodyti teisingi paties gavėjo kontaktai. Geriausia visada turėti kontaktinį telefoną, kad prireikus būtų lengva susisiekti su pačiu gavėju. Be abejonės, labai svarbus pats faktas, kuris būtinas pasitikslinti su gavėju: ar įmonė dirba, ar priims siuntas. Visi šie paminėti kriterijai ne tik sutaupys laiko sąnaudų, leis išvengti galimų papildomų mokesčių už sandėliavimą ar pakartotinio pristatymo paslaugą, bet ir padės palaikyti profesionalius bendradarbiavimo santykius su partneriu, klientu“, – pataria A. Rutkauskienė.

Ekspertai

Aušra Rutkauskienė

Aušra Rutkauskienė

Pardavimo skyriaus vadovė / UAB “DHL Lietuva”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.