K.Šerpytis: bendravimas tarp aukščiausios ir žemiausios grandžių turi būti greitas ir atviras
2014.03.24
Temos: Darbuotojai, Vadyba.
Šių metų Vadovų konferencijoje ant scenos lipo dvidešimt trys įvairių sričių vadovai, tačiau tik vienas iš jų galėjo pasigirti esąs paskutinysis „Metų CEO“ lauretas. Šis žmogus – ilgametis „Lietuvos draudimo“ vadovas K. Šerpytis. Jo vadovaujama įmonė jau dvejus metus iš eilės gali didžiuotis ir geriausio darbdavio titulu. Tai dar vienas patvirtinimas, kad kompanijos vadovybė su K. Šerpyčiu priešakyje kai ką tikrai daro labai gerai. Savo pranešime „Lietuvos draudimo“ vadovas kalbėjo apie tai, kaip tapti ir išlikti lyderiu, kaip siekti vieno pokyčio po kito ir nuolatos eiti progreso keliu, kaip nepasiduoti ir išlikti nuolat besikeičiančioje aplinkoje.
K. Šerpytis įsitikinęs, kad alga nėra ir niekada nebus labiausiai motyvuojantis faktorius. Motyvatoriaus funkciją pinigai žmogų į priekį gali varyti į priekį kokius tris mėnesius, bet po to jis nuspręs, kad „taip ir turi būti“ ir pradės ieškoti kitų jį motyvuojančių dalykų. Jeigu įmonės vadovas jų nepasiūlys, tai darbuotojas juos ir pats susiras. Tiesa, labai gali būti, kad kur nors kitur.
Tik įmonė, kurioje aukščiausioji grandis efektyviai susikalba su žemiausiaja grandimi, gali tikėtis
sėkmingai išgyventi ir sunkius laikus.
K. Šerpytis
„Lietuvos draudimo“ vadovas teigia per daug nepervertinantis metų vadovo titulo. Jis nesijaučia darantis ką nors ypatingo. Jo manymu, kiekvienas vadovas turi savus principus, savą valdymo stilių, todėl ir ypatingų receptų neruošia. Vis dėlto verslininkas įsitikinęs, kad įmonė ir jos kolektyvas turi priminti šeimą, o vadovai yra tarsi tėvai. Tėvai niekada negali užsiimti vien linksmybėmis ir taip bandyti papirkti savo vaikų. Jie turi aiškiai pateikti savo tikslus, efektyviai komunikuoti su savo darbuotojais. Be to, negalima pamiršti švenčių, paprasčiausio buvimo kartu ir to, kad tikslų siekiama bendromis pastangomis.
Komunikacijai K. Šerpytis skiria itin daug dėmesio. Jo įsitikinimu, tik įmonė, kurioje aukščiausioji grandis efektyviai susikalba su žemiausiaja grandimi, gali tikėtis sėkmingai išgyventi ir sunkius laikus. Puikus to pavyzdys buvo pastaroji ekonomikos krizė. Jos metu su sunkumais susidūrė daugelis įmonių. „Lietuvos draudimo“ nebuvo išimtis. Rinka sulėtėjo, smuko pajamos, prireikė apkarpyti išlaidas. Tai pirmiausia palietė eilinius darbuotojus.
Pasak K. Šerpyčio, tokiomis sunkiomis akimirkomis lengva prarasti darbuotojų pasitikėjimą. Tačiau „Lietuvos draudimo“ buvo nuolatos rūpinamasi, kad žmonės žinotų, kas ir kodėl daroma, kokia ateities perspektyva. Per visą krizės laikotarpį kolektyvas išliko susitelkęs ir vieningas.
Žinoma, komunikacijos su darbuotojais nereikėtų prisiminti tik kilus sunkumų. Tai turi būti kasdienybė. Įprotis. K. Šerpytis pateikia labai paprastą pavyzdį iš „Lietuvos draudimo“ kasdienybės. Kiekvieną pirmadienį devintą valandą ryto įmonės vadovai turi darbo susitikimą, kurio metu aptariama strategija, sudėliojami savaitės planai. Įmonė vadovaujasi principu, kad jeigu toks susirinkimas Vilniuje baigiasi apie dešimtą valandą, tai jo metu priimti sprendimai jau po pietų turi pasiekti eilinius darbuotojus kur nors Skuode. Bendravimas tarp aukščiausios ir žemiausios grandžių turi būti greitas ir atviras.
Tačiau ne vien tik darbu žmogus gyvas. K. Šerpytis ragina nepamiršti ir žmogiško bendravimo, bendrų švenčių ir pasibuvimų. Kai tarp įmonės kolektyvo užsimezga geri ryšiai, jis tampa tik dar tvirtesnis.
K. Šerpytis pastebi, kad įmonės vadovas neturėtų vaizduoti esantis kažkur aukščiau. Priešingai, žmogiškas ryšys su darbuotojais tik padeda. Ne veltui kiekvienais metais geriausius savo darbuotojus „Lietuvos draudimo“ vadovai apdovanoja ir… savimi. Jie kartu išsirengia į kelionę, per kurią dainuojama, šokama ir tiesiog bendraujama.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.