Vilniuje 87% darbdavių taiko hibridinį darbo modelį: tačiau kaip pritraukti darbuotojus į biurus?
2023.12.22
Temos: Darbuotojai, Vadyba, Verslo pradžia.
Dauguma Vilniaus darbdavių taiko hibridinį darbo modelį ir ieško būdų, kaip pritraukti darbuotojus į biurus, o į šią tendenciją atsižvelgia ir nekilnojamo turto vystytojai.
„Newsec“ apklausus įmones, kuriose dirba apie 17 000 darbuotojų, paaiškėjo, kad beveik 87% biurų nuomininkų Vilniuje taiko hibridinio darbo modelį: vis dažniau siūloma galimybė 1-3 darbo dienas dirbti nuotoliniu būdu ar iš pasirinktos lokacijos. Viena pagrindinių pokyčių priežasčių – darbuotojų motyvacija.
Patraukliausi biurų kriterijai išlieka penki
„Lietuvoje darbuotojų sugrįžimą į biurus labiausiai inicijuoja darbdaviai. Jei įmonė svarsto keisti biurą, turi rinktis taip, kad naujoji darbovietė motyvuotų žmones. Patraukliausių darboviečių kriterijai šiandien apima verslo centro lokaciją mieste, jį supančią infrastruktūrą, siūlomų paslaugų spektrą biurų pastatuose ir aplinkui, susisiekimo viešuoju transportu patogumą bei parkavimo vietų skaičių“, – sako „Newsec“ tarpininkavimo grupės Lietuvoje vadovė Jurgita Ragaišė.
Centrinėse miestų dalyse statomi biurai, įsiliejantys į efektyviai išplėtotą miesto infrastruktūrą, suteikia patrauklumo įmonėms bei patogumo jų darbuotojams.
„Mūsų siekis – vystyti biurus miestų centriniuose verslo rajonuose (angl. CBD – central business districts), pastatyti tokius biurus ir sukurti tokią aplinką, kuri motyvuotų žmones dirbti iš biurų, kur svarbi tiek lokacija, tiek pastato modernumas ir patrauklumas, tiek siūlomos paslaugos“, – sako „Capitalica Asset Management“ generalinis direktorius Mindaugas Liaudanskas.
Produktyvumas pasiteisina būtent biuruose
Kitas svarbus darbuotojų motyvacijos faktorius, į kurį atsižvelgia įmonių vadovai – produktyvesnė tarpusavio komunikacija, socializacija, komandiškumo stiprinimas, bendras įsitraukimas į užduotis bei produktyvumas.
Dėl šios tendencijos mažėja darbo vietų didelėse ir atvirose biurų erdvėse. Naujausių verslo centrų planuose tarp skirtingų komandų kabinetų įterpiamos kitos paskirties patalpos, tokios kaip susitikimų erdvės, arba formuojami dideli kabinetai (6-10 vietų). Pavyzdžiui, „Sand Offices“ yra suplanuoti dideli balkonai su viduje augančiais gyvais medžiais, o ant pastato stogo yra numatyta galimybė įrengti terasą su vaizdu į centrinį verslo rajoną bei naujai atidarytą Japonišką sodą.
Dabartiniame NT rinkos kontekste biuruose darbo vietų formuojama apie 15 procentų mažiau lyginant su grynuoju darbuotojų skaičiumi. Pasak „Newsec“, tai – hibridinio darbo pasekmė, kurią darbuotojai vertina teigiamai.
Nuomos kaštai išlieka aktūalus visada
„Šiandien darbo erdvės orientuojamos susitelkiant į komandinį darbą, susitikimus, bendrą laisvalaikio praleidimą. Nuomininkai biurų erdves planuoja individualiai, todėl svarbiausiu kriterijumi išlieka pastato erdvių lankstumas ir lengvas jų pritaikymas skirtingiems poreikiams“, – teigia J. Ragaišė.
Kiti svarbūs kriterijai renkantis biurą nuomai, pasak „Newsec“ – tai nuomos kaštai, kuriuos sudaro ne tik patalpų mokestis, bet ir įrengimo kaina bei papildomi mokesčiai.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.