Kokios programėlės valdys 2016 metais, arba Kas bus kitas didysis produktas?
2016.01.25
Temos: Technologijos, Vadyba.
Programėlės daugeliui yra neatsiejama kasdienio gyvenimo dalis, todėl su jomis susijusios tendencijos yra savotiškas visuomenės veidrodis ir kelio ženklas verslui. Pastarasis jau nebegaišta laiko mąstydamas, ar vertėtų kurti programėlę. Įmonės stengiasi verčiau kuo tiksliau nuspėti, kokią programėlę dar reikėtų sukurti arba kas bus kitas didysis produktas (angl. next big thing)!
Labiausiai augusios kategorijos
Įmonės „Statista“ specialistai, remdamiesi „Flurry Analytics“ duomenimis, skelbia, kad labiausiai praėjusiais metais augo suasmeninimo programėlių kategorija. Šios programėlės leidžia įvairiai modifikuoti tam tikrus telefono ekrano vaizdinius elementus („Emoji“ klaviatūros instrumentai ar užsklandų programėlės (angl. wallpaper apps), naudojimosi sesijų skaičius (kartai, kai vartotojas atidaro programėlę), palyginti su 2015 m., į viršų šovė net 332 procentais.
Antra sparčiausiai augusi programėlių kategorija 2015 m. buvo naujienos ir žurnalai. Jų atvėrimų padaugėjo 135 procentais. Plėtrai erdvės šiame segmente netrūksta. Stinga labiau idėjų, kaip galima būtų inovuoti sąstingio apimtą žiniasklaidos verslą bei tradicinius jo modelius. Tie, kam pavyks pralaužti ledus, bus pagerbti visų ir sulauks daug dėmesio.
Žinodamos didžiulį potencialą, į šią sritį metasi ne tik mažos įmonės, bet ir pasauliniai gigantai. Pavyzdžiui, „Facebook“, kuris vis glaudžiau bendradarbiauja su žiniasklaidos priemonėmis. Bet ir mažesnieji stengiasi nenusileisti.
Trečioje vietoje pagal naudojimo augimą yra produktyvumo ir skaitmeninių įrankių programėlių kategorija. Nuo pat išmaniųjų telefonų atsiradimo pradžios šis segmentas buvo vienas stabiliausių ir, matyt, vienas naudingiausių. Juk visi svajoja tobulai valdyti savo išlaidas („Level Money“), nepamiršti daugybės reikalingų slaptažodžių („LastPass“), bendrauti su kitais nemokamai („Skype“), filmuoti kvapą gniaužiančius vaizdo įrašus („Hyperlapse“) ir atlikti daugybę kitų veiksmų.
Prisotintose kategorijose – konkurencinis karas
Visi kiti segmentai augo kiek mažiau. O žaidimai net sumenko. Šią tendenciją galima suprasti ir paaiškinti labai nesudėtingai. Pastarosios kategorijos jau kuris laikas yra pripildytos gerų sprendimų, kurie konkuruoja tarpusavyje.
Pavyzdžiui, gyvenimo būdo ir apsipirkimo kategoriją, kuri augo 81 proc., dar labiau pagyvintų naujos apsipirkimo galimybės (programėlė galėtų įvertinti tikslų perkančiojo batų ar marškinių dydį). Tokios technologijos jau kuriamos ir netrukus pasirodys, tad ateityje ši kategorija turėtų toliau stiebtis.
Kelionių ir navigacijos kategorija taip pat labai sena ir išplėtota. Bet nuolatinis gamintojų naujovių ieškojimas ir, žinoma, išmaniųjų renginių bei mobiliojo interneto plėtra leidžia šio segmento programėlėms sulaukti 54 proc. daugiau dėmesio. Čia karaliauja „Google Maps“, „TripAdvisor“, „Airbnb“, „LiveTrekker“, „App in the Air“ ir daugybė kitų puikių sprendimų, besistumdančių dėl vartotojų dėmesio.
Sporto programėlės (53 proc. augimas) yra atskira kategorija, verta didelio dėmesio. Kol kas ją į viršų traukia gana senamadiški sprendimai, paremti daugiausia statistikos stebėjimu, informacijos pateikimo ir kai kurių elementų sužaidybinimu. Tačiau tikras augimo proveržis – dar ateityje. Kaip ir naujienų kategorijoje, sporto segmente toli gražu ne visas programėlių potencialas išnaudotas. Tiesa, jį stabdo daug įvairių apribojimų, kurių didžioji dalis yra ne techniniai, o teisiniai. Bet tikrų sporto gerbėjų tai nestabdo ir jie mielai naudojasi NBA, ESPN, „theScore“, „Yahoo Sports“, „Forza Football“ programėlėmis.
Sveikatos bei kūno rengybos programėlių kategorija (52 proc. augimas) taip pat yra pakankamai išplėtota. Be to, būkime atviri, tikrai ne visi žmonės mėgsta sportuoti ar atsakingai žiūri į sveikatą. Todėl tam tikros augimo ribos šioje kategorijoje egzistuoja. Vis dėlto smagu, kad dėl tokių programėlių kaip „Endomondo“, „Map My Fitness“ ir keliolikos kitų sprendimų bėgiojimas sulaukė būrio naujų entuziastų. Tikėtina, kad jų bei kitaip savo sveikata besirūpinančių žmonių ir toliau pamažu daugės, nes valstybės daug investuoja į sveikos gyvensenos propagavimą.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.