Klientų perėmimas

Žinių bazė

2021.08.03

Sveiki. Iš mūsų darbovietės išėjo darbuotojas. Mes užsiimame investavimo paslaugomis. Sužinojau, kad tas darbuotojas iš kitos įmonės, kuri taip pat užsiima investavimo klausimais, skambina mūsų klientams ir siūlo paslaugas. Ar tai teisėta? Ar tai nėra mūsų įmonės turto vagimas, t.y. klientų? Kaip apsisaugoti?

Temos: , .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Andrius Pranckevičius

Advokatas, vadovaujantis partneris / BALTICLAW

Publikavimo data: 2021-09-28 09:38

Atsakant į nurodytą klausimą norėtume pažymėti, kad klientų bazė, jei ši nėra prieinama viešai gali būti laikoma įmonės komercine paslaptimi....

Publikavimo data: 2021-09-28 09:38

Atsakant į nurodytą klausimą norėtume pažymėti, kad klientų bazė, jei ši nėra prieinama viešai gali būti laikoma įmonės komercine paslaptimi. LR civilinio kodekso 1.116 straipsnio 4 dalyje yra reglamentuota, kad asmenys, neteisėtais būdais įgiję informaciją, kuri yra komercinė (gamybinė) paslaptis, privalo atlyginti padarytus nuostolius. Pareigą atlyginti padarytus nuostolius taip pat turi darbuotojai, kurie pažeisdami darbo sutartį atskleidė komercinę (gamybinę) paslaptį, ar kitokios sutarties šalis, atskleidusi gautą komercinę paslaptį pažeisdama sutartį. Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 3 punkte įtvirtintas draudimas ūkio subjektui naudotis kito ūkio subjekto komercinę paslaptį sudarančia informacija. Atitinkamai, įmonės, susidūrusios su situacija, kuomet buvę ar esami darbuotojai arba net konkurentai siūlo įmonės klientams savo paslaugas ar atskleidžia kitas įmonės komercines paslaptis ar kitą konfidencialią informaciją, turėtų nedelsiant kreiptis į teismą bei ginti savo pažeistas teises, reikalaujant patirtos žalos atlyginimo. Žala šiuo atveju suprantama LR civilinio kodekso 6.249 straipsnio 1 dalies prasme, kurioje nustatyta, kad žala yra asmens turto netekimas arba sužalojimas, turėtos išlaidos (tiesioginiai nuostoliai), taip pat negautos pajamos, kurias asmuo būtų gavęs, jeigu nebūtų buvę neteisėtų veiksmų. Piniginė žalos išraiška yra nuostoliai. Jeigu šalis nuostolių dydžio negali tiksliai įrodyti, tai jų dydį nustato teismas. Siekiant ateityje išvengti tokių ar panašių situacijų, kuomet yra atskleidžiamos įmonės komercinės paslaptys, patartina su darbuotojais ar kitais asmenimis, turinčiais prieigą prie konfidencialios informacijos, sudaryti konfidencialumo sutartis, kuriose būtų aiškiai apibrėžta kokia informacija yra laikoma konfidencialia bei kokia atsakomybė yra numatoma už konfidencialumo pareigos nesilaikymą. Atkreipiame dėmesį, jog tai yra bendro pobūdžio konsultacija, dėl detalios analizės rekomenduotume pasikonsultuoti su teisininku.

Ekspertai

Andrius Pranckevičius

Andrius Pranckevičius

Advokatas, vadovaujantis partneris / BALTICLAW

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.