Planuoju paleisti naują produktą į rinką. Kaip jį reklamuoti?

Žinių bazė

2020.02.27

Sveiki, planuoju šiemet paleisti naują produktą, bus naujas patentuotas išradimas (labai tikiuosi) susijęs su benedikto kiaušinio paruošimu. Šiuo metu renku informacija ir galimybes finansuoti gamybą ir vystymą šios idėjos. Natūralu be marketingo nė žingsnio. Lietuvos rinka be galo maža, ar verta galvoti ir testuotis su kita šalimi, kur potencialo daugiau ir tikėtina būtų greitesnė sėkmė? Kaip man reikėtų isširinkti potencialias šalis, atlikti tyrimą dėl paklausos ir kaip reklamuotis? Kaip paskaičiuoti kokie biudžetai būtų reikalingi?

Temos: , , .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Premium

Publikavimo data: 2020-04-30 11:17

Labai platus klausimas. Norint į jį atsakyti, reikėtų perrašyti dalį vadovėlių. Jeigu turite finansinių išteklių, kreipkitės į specialistus. Jeigu neturite,...

Publikavimo data: 2020-04-30 11:17

Labai platus klausimas. Norint į jį atsakyti, reikėtų perrašyti dalį vadovėlių. Jeigu turite finansinių išteklių, kreipkitės į specialistus. Jeigu neturite, suraskite finansinių išteklių. Jeigu neturite ir nerandate finansinių išteklių, tuomet lieka tik bandyti pačiam. Ar testuotis su kita šalimi? Testuokitės ten, kur Jūsų galimybės geriausiai tenkina konkrečią rinką. Argumentai, sprendžiant, kokią rinką rinktis, turi koreliuoti su verslo tikslais. Geriau rinkitės didesnę rinką. Didesnėse rinkose tie patys marketinginiai veiksmai visuomet duoda didesnę gražą. Mažų rinkų ribotumas dažnai nesukuria atsiperkamumo marketingo priemonėms, reikalingoms išvystyti produktų pardavimus. Per maža rinka dažnai lemia tai, kad kai kurie produktai joje negali būti parduoti. Rinkos pasirinkimas nulems, ar kitos investicijos bus vertingos. Pasidarykite sąrašą preliminarių rinkų, apie kurias mąstote. Kiekvienai rinkai turėsite pasidaryti SWOT analizę. Jeigu produktas naujas, nežinomas, suraskite jam alternatyvius produktus, produktus substitutus. Pagal alternatyvius produktus patikrinkite jų populiarumą, vartojimą ir konkurenciją rinkoje. Pasitikrinti populiarumą galite įvairiais būdais. Vienas iš patikrinimo šaltinių yra ,,Google Trends". Kitas galimas šaltinis yra ,,Google market finder". Jie padės detaliau suprasti rinkų gylius, konkurencingumą ir atrasti rinkas, kurios labiau tinka Jūsų verslo apimtims, tikslams. Pasirinkite ne vieną, o kelias rinkas. Toliau sužinosite, kodėl. Šalies pasirinkimas nėra paprastas sprendimas. Labai daug reikšmės turi ir kultūriniai aspektai. Atsakyti į klausimą, ar produktas tiks vienai ar kitai kultūrai, nėra paprasta. Jeigu kažkiek jau pažįstate rinką, tai tam tikras nuojautas jau turėsite, bet jos nebūtinai bus teisingos. Nebūtinai apie visas potencialias rinkas jau kažką žinote. Geras sprendimas būtų išbandyti tose rinkose susidomėjimą nauju produktu, paleidžiant pirmines nedidelio biudžeto reklamines kampanijas žinomumui. Reklamos, orientuotos į viršutinį vartotojų pirkimo tunelį, leis patikrinti vartotojų susidomėjimą. Reklaminės kampanijos žinomumui gali būti rodomos ,,Facebook", ,,Instagram", ,,Google" turinio tinkle, ,,Youtube" tinkle, ,,Gmail". Konkretūs kanalai ir reklamos formos priklauso nuo galimų biudžetų, auditorijos, kuriai skirtas produktas, nuo priemonių populiarumo atitinkamose rinkose. Kampanijų rezultatai gali parodyti susidomėjimą skirtingose rinkose. Tai suteiks daugiau informacijos apie konkurentų stiprumą, galimą produkto paklausą. Tai pigesnis sprendimas, negu daryti papildomus rinkos tyrimus. Kaip apsiskaičiuoti, kokių biudžetų reikės? Biudžeto apskaičiavimo metodikų yra ne viena. Jeigu produktas parduodamas fizinėse parduotuvėse, tai biudžetai skaičiuojami vienaip. Jeigu produktas parduodamas internetu, tai biudžetų skaičiavimui galima taikyti kitas metodikas. Jeigu produktas parduodamas ir ten, ir ten, tai galima planuoti bendrą biudžetą ir tuomet skaidyti jį atskiroms priemonėms. Šis, kaip ir kiti užduoti klausimai, reikalauja individualaus įsigilinimo į situaciją. Kreipkitės ir žiūrėsime, kaip galime padėti.

Ekspertai

Remigijus Kuliešius

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.