Verslo plano rašymas: patarimai pradedantiems

Verslas

2019.12.04

Autorius: Rimgailė Kemežytė

Temos: , .

Verslo plano rašymas: patarimai pradedantiems

Nuotraukos autorius: Simona Sakalauskaitė Asmeninio albumo nuotr.

Noras pritraukti investuotojų, gauti paskolą investiciniam projektui finansuoti ar įgyti naują verslo partnerį – tai tik keletas priežasčių, skatinančių paruošti įmonės verslo planą. Kad ir koks būtų tikslas, tam tikros tokio plano dalys yra aktualios visiems skaitytojams. „Planas verslui“ vadovė Simona Sakalauskaitė rekomenduoja atkreipti dėmesį į svarbiausias verslo plano dalis.

Pradžioje svarbiausi dalykai

Pirmoji verslo plano dalis – santrauka. Tai bene svarbiausia dokumento dalis, kurioje turi būti pateikta pagrindinė informacija.  Santrauka, kaip ir knygos aprašymas ar filmo anonsas, turi „užkabinti“ ir įtikinti, kad Jūsų verslo planui verta skirti daugiau laiko. Nors tai pirmoji verslo plano dalis, ją rekomenduojama rašyti pabaigoje. S. Sakalauskaitė teigia, kad verslo plano santrauka turėtų būti gana lakoniška ir neužimti daugiau nei dviejų puslapių.

Po santraukos paprastai seka įmonės veiklos aprašymas. Jis informuoja, kuo užsiimama įmonė, koks verslo modelis taikomas, kokią naudą įmonė sukuria savo klientams. S. Sakalauskaitė rekomenduoja tuo neapsiriboti. „Nepamirškite papasakoti apie verslo pradžią, pristatykite pagrindinius įmonės istorijos įvykius, pasiekimus. Jei verslo planas rašomas dar nepradėjus realios veiklos, pristatykite, kaip gimė verslo idėja, kokias problemas ji padės išspręsti.“

Nepamiršti analizuoti

Vėliau seka įvairios analizės. Konkurencinės aplinkos analizėje nurodoma, kas yra įmonės konkurentai, kokios jų stiprybė ir silpnybės, argumentuojama, kodėl klientai turėtų rinktis įmonės siūlomą prekę ar paslaugą. Sektoriaus analizėje pateikiama informacija padeda suprasti, koks yra verslo sektoriaus dydis, kokios jo vystymosi tendencijas, kokie veiksniai daro didžiausią įtaką sektoriui. Tikslinė rinkos analizė skirta atsakyti į klausimą, kas yra Jūsų klientai, kokie jų demografiniai rodikliai, poreikiai ir pomėgiai – t. y., siekiama detaliai apibūdinti tikslinio kliento portretą. Šioje analizėje taip pat įvertinama, ar tikslinė auditorija yra pakankama sėkmingai realizuoti numatytus produkcijos kiekius.

Skirti dėmesio rinkodarai, finansams ir ateities prognozei

Kita svarbi verslo plano dalis – rinkodaros planas, kitaip dar vadinamas marketingo planu. Čia pristatoma, kokių rinkodaros priemonių bus imamasi, kad vartotojas sužinotų apie įmonės gaminamus produktus ar teikiamas paslaugas. S. Sakalauskaitė siūlo pabrėžti planuojamą gauti tiesioginę naudą taikant vienas ar kitas rinkodaros priemones. „Pristatant marketingo planą investuotojams, būtina nurodyti ir tai, kaip pamatuosite taikytų marketingo priemonių efektyvumą. Dažniausiai tai investuotų lėšų atsiperkamumo rodiklis (ROI), rinkos apklausos. Siūlyčiau atsisakyti įprastinių feisbuko „patiktukų“ skaičių rodiklių, nes dažnai su efektyvumo matavimu jie neturi nieko bendro.“

Verslo plane nepamirškite nurodyti įmonės akcininkų struktūros bei vadovų komandos. Trumpai apibūdinkite pagrindines pareigas užimančių darbuotojų atsakomybių sritis, sukauptą patirtį ir ekspertiškumą. Jei įmonei padeda mentoriai ar patarėjų komanda, juos taip pat pristatykite.

Paskutinioji, bet labai svarbi dokumento dalis – finansų analizė ir prognozės. Būkite tikri, kad šią verslo plano dalį investuotojai ir bankų ekspertai atsivers vieną pirmųjų. Joje pristatoma dabartinė įmonės finansinė padėtis, veiklos rezultatai, pateikiamos finansų prognozės. „Nepamirškite nurodytų skaičių eilučių paaiškinti ir pagrįsti. Tai parodys, jog skaičiavimai yra apgalvoti ir Jūs turite pakankamai žinių tinkamai valdyti įmonės finansus.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.