...

SEO straipsnių technikos, užtikrinančios geresnius rezultatus „Google“ paieškoje

Verslas

2020.04.16

Autorius: Emilija Zareminaitė

Temos: .

SEO straipsnių technikos, užtikrinančios geresnius rezultatus „Google“ paieškoje

Verslo atstovų paklausus, kokios yra pagrindinės straipsnių kūrimo taisyklės, padedančios užtikrinti aukštesnes pozicijas „Google“ paieškoje, galima išgirsti gana skirtingų atsakymų. Kartais tas atsakymas apskritai nenuskamba, nes vis dar neretai kliaujamasi nuogirdomis. Be to, įvairūs šaltiniai apie tai, kas yra kokybiškai parengtas interneto svetainės straipsnis, irgi neretai pateikia skirtingų receptų ir atsirinkti, kas yra tiesa, darosi tik sudėtingiau.

Tai tik dar kartą įrodo, kad klausimai, kaip tinkamai kurti turinį, kaip žinoti, ar jis atitinka SEO reikalavimus bei lūkesčius „Google“ paieškos sistemoje, išlieka aktualūs. Pastarieji aptariami „bzn start“ videomokymuose. Vienas pranešėjų – skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas, sertifikuotas „Google“ lektorius, mokymus vedantis „Digital Academy“ bei dėstantis ISM Vadybos ir ekonomikos universitete, Aurimas Paulius Girčys – dalinasi vertingomis įžvagomis apie pasiteisinusias SEO straipsnių technikas.

Optimali apimtis – 2–3 tūkst. žodžių

Anot A. P. Girčio, straipsnio apimtis paprastai priklauso ne nuo tam tikros apibrėžtos kiekybinės skalės, bet nuo konkrečios prekės ar paslaugos kategorijos arba nišos.

„Jei niša visiškai nauja ir ta tema nėra publikuota nė vieno straipsnio, galima sakyti, kad 300–500 žodžių gali turėti naudos. Bet čia galioja tik tokioms kategorijoms, kur nėra konkurencijos. Šiais laikais tai praktiškai neįmanoma. Paprastai galima sakyti, kad straipsnio apimtis turėtų būti apie 2–3 tūkst. žodžių. Patarčiau apimtimi pralenkti konkurentus: kuo daugiau laiko žmogus praleidžia svetainėje, tuo geriau tai suveikia „Google“ paieškoje“, – pataria pranešėjas.

Anot jo, jeigu tam tikra tema nepavyksta parašyti bent 1 tūkst. žodžių, tuomet verta pagalvoti, ar apskritai verta rašyti.

Kalbėdamas apie raktinius žodžius, A. P. Girčys atkreipia dėmesį, kad kiekvienas jų neabejotinai svarbus, tačiau teksto prigrūdimas raktažodžiais – bloga pasenusi praktika. „Kiekvienas tekstas turi atsakyti skaitytojui į rūpimus klausimus, o ne būti dirbtinai prifarširuotas tais pačiais raktiniais žodžiais“, – komentuoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.

Taip pat tekstuose, pasak specialisto, labai naudinga tinkamose vietose įterpti nuorodas į kitus svetainės puslapius ar polapius: „Jeigu skaitau tekstą apie odontologijos kabinete teikiamas paslaugas ir yra vieta, kur minima konkreti paslauga, logiška, kad toje vietoje galėčiau paspausti ir išsamiau paskaityti apie tam tikrą paslaugą. Atrodytų, elementaru, bet nustebtumėte, kiek dar yra tokių tekstų, kurie nesusieti su jokiomis nuorodomis ten, kur to tikrai reikia.“

Tinkama struktūra – itin svarbi kokybiško teksto dalis

„Žinoma, tam, kad tekstas būtų skaitomas, jis privalo turėti aiškią ir apibrėžtą struktūrą. Būtinai turi būti antraštės, paantraštės (H1, H2, H3 ir t. t.). Visada sakau, kad geras tekstas, tai tarsi visus reikalavimus atitinkantis bakalauro darbas“, – sako A. P. Girčys.

Antraštės ir paantraštės privalo būti aktualios ir atkreipiančios dėmesį. „Kaip mes dažniausiai skaitome? Prabėgame akimis antraščių pavadinimus ir ties tomis, kurios mums tuo metu aktualios, sustojame. Tad į tai būtina atkreipti dėmesį kuriant antraščių ir paantraščių pavadinimus“, – ragina nepamiršti pranešėjas.

„APG Media“ vadovas sako, kad visiems atvejams tinkančio recepto geram teksto pavadinimui sukurti nėra, tačiau yra kelios taisyklės, kurių reikia paisyti: „Visų pirma, pavadinimas turi „užnorinti“ perskaityti. Jis turi būti ne per ilgas ir konkretus. Yra tam tikrų formų ar žodžių, kurie bene visada suveikia. Mokymų metu pateiksiu pavyzdžių.“

Taip pat reikia nepamiršti dar vieno reikšmingo aspekto – „Google“ paieška indeksuoja ir vaizdus. Tik tam būtina tinkamai užrašyti nuotraukos antraštę ir aprašymą.

Apie visa tai išsamiai ir su realiais pavyzdžiais A. P. Girčys pasakoja „bzn start“ mokymuose „Kaip rašyti verslo straipsnius?“. Čia patirtimi taip pat dalinasi advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke.

Mokymų organizatorius „bzn start“, Nr. 1 žinių centras augančiam verslui, dėkoja partneriams ir kolegoms: advokatų kontorai GLIMSTEDT, biurų miesteliui „Technopolis“, didžiausiam naujienų portalui „Delfi“ ir spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.