Produktyvaus valdymo formulė – 25 įmones pardavusio verslininko patarimai

Verslas

2025.05.26

Autorius: bzn start

Temos: , , .

Produktyvaus valdymo formulė – 25 įmones pardavusio verslininko patarimai

Igoris Čalovas // asmeninio archyvo nuotr.

Ar įmanoma verslo valdymui skirti vos kelias dienas per mėnesį ir pasiekti aukštą efektyvumą bei pelningumą? Verslininkas, investuotojas ir „Founders Club” mentorius Igoris Čalovas tvirtina, kad tai ne tik įmanoma – tai būtina. Per daugiau nei 30 metų jis investavo į įmones 15-oje skirtingų sektorių ir yra pirkęs-pardavęs 25 verslus. Šiandien jis savo įmonių valdymui skiria vos 5 dienas per mėnesį, o laisvu metu dalijasi patirtimi, kuri padeda verslams ne tik išgyventi, bet ir tapti čempionais savo rinkos nišoje.

1. Dauguma įmonių veikia žemiau savo potencialo

Pasak Igorio, net 80 % įmonių veikia žemiau rinkos vidurkio. Ne dėl blogų ketinimų, o dėl to, kad nesupranta savo vystymosi ciklų ir neseka esminių rodiklių. „Įmonėse stabilumas – tik laikina būsena prieš naujus pokyčius. Kartais reikia keisti vadovą, kartais – visą žaidimo strategiją.” Norint išlikti konkurencingiems, būtina laiku reaguoti į pokyčius ir analizuoti svarbiausius rodiklius: maržingumą, augimą ir efektyvumą.

2. Delegavimas – pasenęs modelis

„Savininkas neturi tik deleguoti – jis turi kurti partnerystės aplinką, kurioje komanda auga”, – sako Čalovas. Dirbti su stipriais žmonėmis nėra lengva, tačiau tai vienas veiksmingiausių būdų išlaisvinti savo laiką. Į dažnus skundus, kad „nėra gerų žmonių” pašnekovas atsako paprastai – pirmiausia reikėtų ne teisintis dėl nesiimamų veiksmų, bet pripažinti, kad nepavyksta jų pritraukti. Klausimas sau, „kaip man to išmokti?” gali padėti pakeisti ne tik požiūrį, bet ir visą organizacijos funkcionavimą. Rinkdamiesi darbuotojus, ieškokite ne gražių CV, o noro mokytis ir tobulėti. „Tie, kurie galvoja, kad viską jau moka, dažniausiai greitai atsilieka”, – priduria Igoris.

3. Viskas prasideda nuo rezultato

Daug verslų pradeda optimizuoti procesus net neįsitikinę, ar jie veda į reikiamą rezultatą.
„Pirmiausia reikia pasiekti rezultatą, tada jį išskaidyti į procesus ir tik tada – automatizuoti”, – aiškina Čalovas.
Tas pats galioja ir technologijoms. Pavyzdžiui, CRM sistema be aiškios klientų segmentacijos yra tik gražus, bet neveiksmingas įrankis.

Igoris Čalovas - Founders Club

4. Ar jūsų komanda žino, kokią vertę kuriate?

Viena iš dažniausių neproduktyvumo priežasčių – neaiški vidinė ir išorinė komunikacija. Čalovas prisimena eksperimentą, kai įmonės savininko buvo paprašyta paaiškinti, kuo tiksliai užsiima jų verslas. Atsakymai labai skyrėsi nuo to, kas buvo skelbiama įmonės internetinėje svetainėje. „Jeigu patys nesuprantame, ką kuriame – kaip tai gali suprasti klientas?” – retoriškai klausia jis.

5. Čempionų mąstymas

Pasak Igorio, sėkmingos įmonės mąsto sąmoningai: jos analizuoja tiek sėkmes, tiek nesėkmes, supranta savo poziciją rinkoje ir žino, kaip kuriama jų vertė. „Pirmas žingsnis – suprasti, kas yra šios srities čempionas. Koks yra Europos ar pasaulio rekordas? Tik tada žinai, ko verta siekti.”

6. Trys kertinės savininko kompetencijos

Norint valdyti verslą aukštu lygiu, Igoris siūlo susitelkti į tris esmines kompetencijas:
• A – gebėjimas tiksliai prognozuoti, kur link juda verslas;
• B – gebėjimas suburti stiprią komandą;
• C – gebėjimas pamatuoti viską, kas svarbu vertės kūrimui.
Šios savybės leidžia kurti ne atsitiktinį, o tvarų ir pelningą verslą.

7. Žinių dalijimasis

Anot I. Čalovo, nemažai problemų, su kuriomis susiduriama versle – kažkas jau išsprendė ir tuo yra linkę pasidalinti. „Per 34 metus sukaupiau unikalią patirtį ir atvirai ja dalinuosi. Noriu, kad kuo daugiau Lietuvos įmonių savininkų išmoktų savo verslus valdyti produktyviau ir pelningiau.”

Produktyvus verslas

Tai ne tobula sistema, o sąmoningas darbas su žmonėmis, rezultatais ir verte. Pradėkite nuo savęs: kaip prognozuojate, su kuo dirbate ir ką matuojate. Ir tada – kelios dienos per mėnesį savininkui gali tapti pakankamu laiku sėkmingam įmonės valdymui.
Norintiems sužinoti daugiau – galimybė nemokamai užsiregistruoti į Igorio Čalovo kursą „Verslas, kaip produktas”.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.