...

Laidos prodiuseriai per pandemiją pradėjo verslą

Verslas

2022.05.04

Autorius: Raminta Žalkauskaitė

Temos: .

Laidos prodiuseriai per pandemiją pradėjo verslą

Ričardas Fedasiukas ir Aira Klungytė nuotr. Augustinas Grikis

Vienos žiūrimiausių Lietuvoje verslo internetinių laidų „Proto industrija“ prodiuseriai Ričardas Fedasiukas ir Aira Klungytė karantino metu nesnaudė, nes pandemija privertė griebtis naujų veiklų ir taip atsirado elektroninė rankų darbo papuošalų parduotuvė TIMBRAW.

„Visada buvo įdomu pamatyti didžiųjų verslų ir aukščiausio lygio vadovų virtuvę, užduoti jiems klausimus, bet pradžioje dar nesupratome, kokios apimties tai bus projektas ir kiek reikės jėgų užtikrinti jo pastovumą“, – sako Ričardas.

Aira pastebi, kad pirmieji „Proto industrijos“ metai ypatingai prisidėjo prie mūsų suvokimo apie verslo vystymą Lietuvoje: „Dirbdavome, bet tuo pačiu ir mokydavomės iš laidos pašnekovų. Natūralu, kad sukauptas žinias bandėme pritaikyti ir savo veikloje. Taip pat įsitikinome, kad nebūtina būti svetur, kad galėtum kurti pasaulinio lygio verslus – tai žmonės puikiai sugeba padaryti ir Lietuvoje – bei kiek darbščių, kūrybingų ir protingų tautiečių turime“.

Elektroninė rankų darbo papuošalų parduotuvė

Ričardas pasakoja, kad intelektinio produkto gamybos niuansus žinojo labai gerai, todėl sukauptas žinias norėjosi panaudoti kuriant ir materialų produktą. Per paskutinius metus dar labiau sustiprėjo supratimas, kad rankų darbas turi didžiulę išliekamąją vertę, o ir jo senelis dirbo su metalu, kas jam paliko didelį įspūdį. Norėjo turėti aiškiai apčiuopiamą produktą.

„Proto industrija“ leido pažinti daug verslų. Kūrėjai pradėjo aiškiai matyti, kad yra verslų, kurių vertybės sutampa su asmeninėmis. Taip nutiko ir su elektronine rankų darbo papuošalų parduotuve TIMBRAW: „Senas pažįstamas, papuošalų kūrėjas Tomas Jaskauskas ieškojo savo veiklai partnerių, o mes puikiai jautėme, kaip sukurti ir plėtoti naują prekinį ženklą. Be to, tam buvo ir palankios sąlygos, nes karantino metu visos kitos vykdytos veiklos buvo sustojusios, todėl atsirado galimybė daugiau laiko skirti naujai sričiai“, – verslo pradžią prisimena jis.

Aira sako, kad jų prodiusuojami medijų projektai turi minusą – jų negalima tiražuoti. O jie norėjo turėti ir kitokį produktą, kurį galėtų platinti dešimtimis ar net šimtais vienetų per dieną ir nebūti apribotais vienos šalies teritorija. Pasitaikius progai tuo ir pasinaudojo.

„Tai yra labai įdomi patirtis, nes tenka perlipti per save, mokytis dirbti su naujomis rinkomis Amerikoje, Kanadoje, Australijoje. Žinoma, tai dar tik pirmieji maži žingsniai. Užaugti su TIMBRAW ir pajusti ženklų rezultatą prireiks 2-5 metų“, – aiškina moteris.

Dirba su skirtingų sričių prekiniais ženklais

Fedasiukas atkeipia dėmesį, kad jų patirtis parodė, kad šių prekinių ženklų paklausa turi labai aiškų reguliarumą, be to, reikia nepamiršti ir apie finansinį stabilumą. Verslininkai turi ambicijų turėti įmonių grupę, kurios ir motyvuoja viską realizuoti. Jis yra atsakingas už strateginę dalį, idėjų generavimą, dalį pardavimų, projektų priežiūrą ir krizių valdymą. Nors iš pradžių viską darydavo kartu, šiuo metu, kadangi darbų yra labai daug, darbus yra pasiskirstę.

Aira pastebi, kad nė viena veiklos sritis nėra ideali: „Pandemija ir karantinas parodė, kad pramogų sfera yra labai pažeidžiamos veiklos, visų kortų ant jų statyti negali, ypatingai, jei ta veikla yra orientuota tik į vietinę rinką. Tuomet pradedi ieškoti sprendimų, naujų veiklų, kurios, esant rinkos pokyčiams, leistų palaikyti įmonės veiklą ir išsaugoti komandą. Dar ir patys tyrinėjame save ir ieškome, kur mūsų žinios bei turimos savybės duotų maksimalius rezultatus. Galbūt ateityje veiklų sritys dar labiau išsigrynins, bet kol kas sau ribų nebrėžiame ir galimybėms sienų nestatome“.

Pandemijos iššūkiai

Pasak Klungytės, pandemijos metu labiausiai pravertusi savybė buvo lankstumas arba gebėjimas greitai persiorientuoti. Buvo sunku, nes sprendimai ir veiksmai, kurie veikė iki pandemijos, tapo nebeveiksmingi. Teko mokytis išlaikyti šaltą protą, nepasiduoti visuotinei panikai ir ieškoti veiksmingų sprendimų iš naujo. Su komanda tikrai dėjo daug daugiau pastangų, bet ir suprato, kad jei nebūtų pandemijos, su tokiu darbo krūviu, kokį turėjo, dabar, greičiausiai, būtume pasiekę dvigubai daugiau. Ji sako, kad gyvenimas tuo ir mėgsta stebinti, kad ne vienas pats gali viską kontroliuoti ir dažnai sužaidžia aplinkybės ir pritaria minčiai, kad nėra nieko pastovesnio už laikinumą.

Patarimai naujokams

Paklauti, ką patartų pradedantiems verslą, Ričardas sako kad visų pirma reikia stengtis, kad optimizmas neužgožtų matematikos. Jeigu pats nesugebėsi gyvenime laikytis reguliarumo, tuomet ir versle nepavyks, o tai yra labai svarbus dalykas. Turi suprasti, kad pardavimai yra labai svarbu – klientai patys neateina, todėl tam, kad parduoti, reikia mokėti kurti sprendimus. Nepamiršti, kad be komandos esi niekas.

„Pirma, visas užduotis, kurias gali atlikti kiti, reikia ir atiduoti daryti kitiems. Kitaip pakliūsi į savo pinkles ir negalėsi augti. Antra, visus procesus, kuriuos tik įmanoma, apsirašyti. Taip bus aiškiau ir pačiam, ir komandai. Trečia, nepamiršti, kad darbas ir veiklos nėra viskas šiame gyvenime – reikia jas limituoti ir lygiavertiškai skirti laiko ir kitoms gyvenimo sritims: sau, šeimai, draugams. Svarbiausia yra balansas“, – priduria Aira.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.