Kad išpildytų svajonę, draugų šeimos investavo 60 000 eurų
2022.05.30
Temos: Finansai, Marketingas, Verslo pradžia.
Šeimos draugai iš Vilniaus: Dalia (49) ir Vladas (54) Visockai bei Lina (47) ir Kęstutis (48) Šlakaičiai, baigę savo darbus, geriausia pailsi gamindami rankų darbo šokoladą „Royalty“. Į bendrą verslą dvi šeimos investavo jau 60 000 eurų. „Nepamaišytų ir daugiau“, – sako savo svajonės siekiantys pašnekovai – bendrovės „Cacao Beans“ įkūrėjai, neseniai paminėję savo verslo dviejų metų sukaktį.
Apie tai, kaip bendrai veiklai susiėjo jų visų keliai, pasakoja D. Visockienė: „Mūsų šeimos susitiko pas bendrus draugus, susipažinome, išsikalbėjome: apie svajones, buvusius verslus. Kęstutis pasidalino apie savo svajonę gaminti šokoladą, papasakojo, kaip Anglijoje bandė užsidirbti šokolado įrangai augindami braškes. Kadangi labai mėgsta saldumynus, pradėjęs domėtis sveiku maistu, ieškojo ir sveikų saldumynų, o taip pat ir šokolado. Tačiau tokio, kokį įsivaizdavo, nerado. Todėl pirmąjį šokoladą pasigamino pats, savo virtuvėje. Vėliau Vladas pasiūlė prisidėti ir pradėti bendrą verslą“.
Pradėjo nuo namų virtuvės
Pirmieji šokolado gamybos bandymai prasidėjo nuo namų virtuvės. „Nusipirkome mažas akmenines girnas iš Indijos, pradėjome eksperimentus savo virtuvėje. Visada buvome orientuoti į aukščiausios kokybės pupeles, ieškojome tiekėjų. Tiekėjus rinkomės per Facebook’o forumus, domėjomės, klausinėjome. Rinkomės patikimus ir patikrintus, todėl nebuvo jokių nesklandumų ir netikėtumų.
Vykome į parodą Švedijoje. Rankomis pagamintus šokoladus pardavinėjome bendruomenės mugėse. Pasitaikė proga gauti Europos Sąjungos paramą ir nusprendėme įsigyti įrangą gamybai. Suradome patalpas, gavome leidimus ir pradėjome gaminti“, – svarbiausius verslo etapus pamini pašnekovai.
Rankų darbo šokoladas
„Royalty“ šokoladus įmonės savininkai sako gaminantys iš labai aukštos kokybės ir skanių kakavos pupelių. „Kadangi kiekviena pupelių rūšis turi labai išraiškingą ir savitą skonį, mums nereikėjo prisidėti prie skonių kūrimo. Verslo pradžioje atsisiuntėme daugiau negu dešimt aukščiausios kokybės criollo ir trinitario pupelių rūšių, pačių geriausių pasaulyje, auginamų konkrečiuose ūkiuose, iš kurių pasigaminome šokoladus ir ragaudami atsirinkome šešias, labiausiai mums patikusias ir iš kurių dabar gaminame savo produktus. Kiekvienas šokoladas pagamintas iš vienos rūšies pupelių, kurios augintos vienoje vietoje. Criollo pupelės yra artimiausios senovinėms Majų civilizacijos pupelėms, nes Majų pupelės jau yra išnykusios. Criolo pupelės užima iki 5% pasaulio kakavos pupelių rinkos. Trinitario pupelės yra gaunamos sukryžminus forastero ir criolo kakavos medžius. Šios pupelės užima iki 15% pasaulio kakavos pupelių rinkos. Likusią rinkos dalį sudaro forastero kakavos pupelės.
Atsisiuntę pupeles, patys jas skrudiname, lukštename ir smulkiname, malame akmenimis, pridedame nerafinuoto cukraus ir viskas! Pasirinkome gaminti sveiką šokoladą, kuriame nebūtų jokių papildomų priedų, kad viskas, kas yra šokolade, būtų kuo mažiau apdorota.” – apie rankų darbo gaminius pasakoja verslo atstovai, dar siūlantys ir kakavos pupelių lukštų arbatą, kakavos gėrimą, skrudintus kakavos pupelių trupinius bei pupeles.
iššūkių buvo suderint gamybos įrangą, tuo pačiu užklupo karantinas“ – įveiktus sunkumus pamini verslininkė, kurios įmonės gaminiais dabar jau prekiaujama elektroninėje ir kai kuriose Lietuvos fizinėse parduotuvėse, taip pat vyksta derybos su kitomis internetinėmis parduotuvėmis. Ji pastebi, kad pastaruoju metu ypatingai vertinami šimtaprocentiniai šokoladai, kakavos pupelių lukštų arbata ir kakavos gėrimas.
Išskirtinio, rankų darbo šokolado kūrėjus džiugina žinojimas, kad gamina produktą, kuris yra sveikas ir naudingas sveikatai. Tai atspindi ir sumanytas produkto pavadinimas. „Kiekvienas rašėme savo pasiūlymus pavadinimams, derinome, diskutavome. Galutinį tašką padėjo bendros šeimų atostogos Latvijoje, Roja miestelyje. Norėjome taip ir pavadinti šokoladą – Roja, bet galvojome, kaip atrodys latviško miestelio pavadinimas lietuviškam šokoladui. Pridėjome LT, gavosi RojaLT. Šis sąskambis buvo labai panašus į Royalty, ir prasmė tiko, ir produktas tikrai neeilinis. Ties juo ir apsistojome“, – paaiškina prekės ženklo kilmę D. Visockienė.
Verslui reikia užsidirbti
Šokolado gamyba nenutinka iš nieko, tenka skirti savo sukauptų lėšų investicijoms.
Versle, įvardija, patinka laisvas darbo grafikas, planavimas pagal save. „Ramybė darbe, pasitenkinimas padarius gerą daiktą. Tenai atsigauname, neskaičiuojame laiko. Baigę savo darbus, vykstame prie šokolado“, – apie kasdienius reikalus dėsto D. Visockienė.
Lūkesčiai, pristačius pirmuosius savo gaminius, pasak Dalios, buvo didesni. „Galvojome, kad žinia apie mūsų šokoladą pasklis greičiau. Viešiname socialiniuose tinkluose, prekiaujame mugėse, rengiame edukacijas. Pasiteisina bet kokia reklama, – džiaugiasi ji, o apie konkurenciją atsiliepia teigiamai, nes ji skatina tobulėti. – Labai smagu, kad Lietuvoje yra daug mažų šokolado gamintojų ir visi turi savo viziją ir koncepciją, visiems vietos užteks“.
Ateityje „Royality“ kūrėjai ketina pristatyti dovanas žmonėms ir verslui. Verslą pradedantiesiems „Royalty“ šokolado gamintojai Visockai ir Šlakaičiai linki: „Jei turite viziją, nebandykite aprėpti visko iš karto – darykite tai, ką galite šiandien, spręskite šiandienos problemas, o rytojus pats savimi pasirūpins. Jei mes būtume žinoję, kas mūsų laukia, niekada nebūtume pradėję“, – negrąžindama tikrovės pripažįsta D. Visockienė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.