Ekspertai dalinsis patirtimi ir inovatyviais sprendimais auginant verslą

Verslas

2022.01.27

Autorius: bzn start

Temos: , .

Ekspertai dalinsis patirtimi ir inovatyviais sprendimais auginant verslą

Ž. Glaveckaitė, D. Čibonis, R. Laurinavičius bznstart koliažas

Vasario 17-18 d. startuoja jau šeštasis augančio verslo forumas #LAUNCH’22, kurio tiesioginės transliacijos vyks iš lankstaus biuro „Workland“ erdvių. Kuo šis renginys išskirtinis ir kuo gyvena jaunas verslas šiandien, dalinasi renginio organizatoriai, ekspertai ir pranešėjai.

„Šiemet forumo turinys atspindės šių dienų aktualijas, įžvalgas, patirtis, kurios naudingos būtent tokiu neapibrėžtu laiku ir nežinomoje aplinkoje. Renginio pranešėjai – žmonės iš lietuvių įkurtų globalių startuolių, sugebėję užkurti puikias verslo idėjas pandemijos metu ir jas paversti augančiais verslais. Dalyviai išgirs apie patirtis, kaip tinkamai sutelktos kompetencijos į įgyvendinamus projektus padeda išvystyti idėjas nuo nulio, pradedant nuo paslaugų ir baigiant gamybos sektoriais, be to, užtikrintai konkuruoti. Pranešėjai pasidalins ne tik sėkminga patirtimi, bet ir ta, kuriai nepavyko kol kas išaugti. Diskutuosime, kaip pasiekti tikslinius vartotojus, rasti pelningus verslo modelius ir įvertinti rinkos perspektyvas“, – pasakoja renginį organizuojančio žinių centro „bzn start“ įkūrėja dr. Živilė Glaveckaitė.

Dalyviams naudingos praktinės sesijos

Šiemet greta diskusijų vyks ir praktinės sesijos. Jos bus itin naudingos renginio dalyviams. Darius Čibonis atskleis pardavimų patirtį. Dr. Erika Vaiginienė praves net kelias praktines sesijas – viena jų, skirta inovacijų skleidėjams, padės numatyti perspektyvius žingsnius ir strategiją, kuri leistų verslui klestėti. Taip pat bus aptartas komandos formavimas pagal asmenybių bruožus, remiantis Adizes metodika. Dr. Ž. Glaveckaitė pademonstruos, kokie verslo modelio paieškų būdai gali padėti sustiprinti įmonės produktus ir sukurti inovacijas.

Pasak pardavėjų ir vadovų trenerio D. Čibonio, sulaukėme tokių laikų, kai pradėti verslą tapo greita ir paprasta. Barjerai tokie maži, kad kiekvienas panorėjęs gali tapti verslininku. Vieni gamina, kiti prekiauja, treti teikia paslaugas, bet net ir puikiausias verslo projektas gali patirti fiasko. Statistika negailestinga: daugiau nei 80 proc. naujai įkurtų įmonių per pirmus penkerius metus bankrutuoja. Didžioji dalis likusiųjų nutraukia veiklą per dar kitus penkerius metus. Dažniausia nesėkmės priežastis būna ne produkto ar paslaugos trūkumai, bet negebėjimas jų tinkamai parduoti. Gali turėti nepriekaištingą produktą, bet potencialūs klientai apie tai nesužinos arba sužinoję nepatikės.

Pagrindinė startuolių klaida – sutelkti visus išteklius į produkto kūrimą ir tobulinimą, ignoruojant pardavimų svarbą. Pardavimai yra verslo kraujas ir deguonis, be kurių sustos ir šauniausios įmonės širdis. Deja, ne kiekvienas gebantis kurti ar gaminti moka efektyviai pardavinėti. Atsižvelgiant į produktą ar paslaugą, gali būti aktuali internetinė bei socialinių tinklų rinkodara arba tiesioginių pardavimų kanalai. Tačiau dažniausiai reikalingi jie visi.

Svarbūs pardavimų įgūdžiai

Virtualius kanalus šiuolaikiniai screenageriai gana nesunkiai įvaldo, tačiau tiesioginis pardavimas nebūna jų stiprusis įgūdis. Nuo pradinių klasių įgundama bendrauti trumposiomis žinutėmis, bet gebėjimas įtaigiai bendrauti telefonu ar susitikus daugumai kelia stresą ir nepasitikėjimą. Vis dėlto, kai prekė ar paslauga taikoma B2B sektoriui, veiksmingiausiais pardavimo kanalas ir toliau išlieka bendravimas telefonu ar susitikus. Tam reikalingi tiesioginio pardavimo įgūdžiai, kurie auga pardavinėjant ar derantis.

„Galvojant apie verslininko karjerą, būtų pravartu anksti įsidarbinti pardavimo vadybininku stiprios pardavimų kultūros įmonėje ir „užsiauginti pardavėjo raumenis“. Verta investuoti į save, dalyvaujant geruose pardavimo ar derybų mokymuose, lankytis pardavimų konferencijose ir rimtai domėtis šia profesija. Jei nežavi mintis ilgai ir kantriai treniruotis – galite pasamdyti gerą patyrusį pardavėją. Bet mano patirtis rodo, kad daugiausia pasiekia tie verslininkai, kurie iš pradžių patys „suvalgo statinę pardavėjo druskos“ ir tik vėliau perleidžia pardavimų vairą samdytam žmogui. Ieškantieji greitų išeičių dažnai nusivilia, nes iš išorės samdytas žmogus nepateisina didelių lūkesčių. Juk niekas kitas taip smarkiai nedega jūsų verslo idėja, kaip kad jūs“, – pasakoja pardavimų ekspertas.

Renginio pranešėjas, „Omnisend“ vadovas ir vienas iš įkūrėjų Rytis Laurinavičius, atkreipia dėmesį, kad jauni verslai kas dieną susiduria su daug iššūkių, tačiau tik apgalvotas tikslas, susifokusavimas į esminę idėją, sukauptos ir toliau nuolat kaupiamos žinios bei didelės ambicijos kuria jiems galimybes augti ir klestėti. Tai padeda padaryti asmeninė patirtis, literatūra, tačiau viena svarbiausių – panašų kelią jau praėjusių verslų patirtis. R. Laurinavičius, „Omnisend“ klestint jau aštuntus metus, džiaugiasi galėdamas savo įžvalgomis pasidalinti su augančio verslo forumo #LAUNCH’22 dalyviais vasario 17–18 dienomis.

Dėkoja ištikimiems partneriams

Renginio organizatoriai džiaugiasi jau ne vienus metus jauno verslo forumą palaikančiais draugais ir partneriais. Šiemet išskirtinė padėka tenka UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) ir lanksčių biurų erdvei „Workland“, Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parkui, rizikos kapitalo fondui „Nextury Ventures“, naujienų portalui „Delfi“ bei spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.