Buvęs emigrantas sukūrė svajonių darbovietę

Verslas

2020.03.13

Autorius: Agnė Kavaliauskaitė

Temos: .

Buvęs emigrantas sukūrė svajonių darbovietę

Nuotraukos autorius: Arnoldas Bružas Adomas Tirkšliūnas

Ketvirtus metus skaičiuojančio namų ir patalpų kvapų ženklo „Aromatic 89“ įkūrėjas Arnoldas Bružas gali džiaugtis – įkūrė įmonę, kurioje ir pats norėtų dirbti. Anksčiau emigranto gyvenimą išbandęs vyras pasakoja, kad po nesėkmingo starto sugebėjo atsitiesti ir nepabijojo siekti savo tikslo.

Kilo būsimos įmonės vizija

A. Bružą imtis savo verslo paskatino darbo patirtis Norvegijoje: „Sunkus fizinis darbas užsienyje davė daug laiko apmąstymams. Vairuodamas nuolat klausiau garsinių knygų, žiūrėdavau seminarus, vaizdo įrašus apie įkvepiančias istorijas. Ramybės vis nedavė mintis, kad mano vieta ne čia ir tas darbas – ne man. Pamažu susikūrė įmonės, kurioje norėčiau dirbti, vizija. Puikiai įsivaizdavau, kokią atmosferą kurčiau savo įmonėje, kokias patogias darbo vietas įrengčiau, kokią vieningą komandą suburčiau bendram tikslui siekti ir kokius santykius joje puoselėčiau.“

Galiausiai pašnekovas pasiryžo mesti darbą ir grįžti į Lietuvą. Nors verslo įkūrimo pradžia nebuvo itin lengva ir su daugybe klaidų, tačiau, kaip sako A. Bružas, visa tai atvedė į šiandieną, kuria „Aromatic 89“ įkūrėjas džiaugiasi.

Išdrįso bandyti

Įmonės pavadinimą, prekių ženklą ir pirmąjį logotipą kūrė pats A. Bružas. Vyras žinojo, kad būsima produkcija bus aromatinė, todėl natūraliai pavadinime atsirado žodis „Aromatic“. Tačiau pašnekovo nuojauta kuždėjo, kad reikia dar kažko, todėl atsirado skaičius 89 – aukščiausia vienanarių skaičių seka, kuri tapo siektinu tikslu. Taip atsirado „Aromatic 89“ pavadinimas.

„Gerai išnagrinėjęs žvakių gaminimo technikas, ėmiausi gamybos. Pradžia buvo labai sunki. Dienų dienas praleisdavau su telefonu rankose, ieškodamas klientų, bet kuriamo produkto niekam nereikėjo, buvo neįmanoma įtikinti nežinomu prekių ženklu. Pinigai greitai išseko, tad po pusės metų nesėkmingo bandymo teko vėl grįžti į užsienį. Nė dienos neužmiršau apie savo idėjas bei vizijas ir toliau jomis tikėjau. Jau žinojau, ką pirksiu už uždirbtus pinigus“, – apie pirmuosius iššūkius kalba A. Bružas.

Netrukus pašnekovo namai vėl buvo pilni vaško, stiklinių indų, dangčių ir įvairios įrangos. Prasidėjo aromatinių žvakių gamyba, o apie namų kvapus tuo metu nebuvo jokių minčių.

Antra pradžia

„Antra pradžia taip pat nebuvo lengva, tačiau reikalai po truputį judėjo, o 2018 m. jau galėjau įdarbinti vieną darbuotoją, nors nuomoti biurą už 120 eurų atrodė labai brangu, o reklamai skirti 60 eurų per mėnesį – beprasmiška. Patirties labai trūko, tačiau nebijojome, eksperimentavome, rizikavome, daug mokėmės, o šiandien jau turime net 15 žmonių komandą! Net ne komandą, o šeimą. Čia ir dabar kartu sprendžiame visus klausimus, problemas ir dalinamės džiaugsmais. Mes praleidžiame labai daug laiko kartu ir ne tik darbo aplinkoje: dalyvaujame parodose, turime bendrų pomėgių, einame į renginius, mėgstame plaukioti laivu, šiemet atostogavome Egipte ir jau planuojame kitų metų kelionę. Pas mus biure nuolat yra vaikų ir augintinių, sudarytos sąlygos dirbti iš namų, o penktadienis – ne darbo diena. Bet dažniausiai vis tiek susitinkame. Per savaitgalį net pasiilgstame vieni kitų!“ – apie dar vieną naują „Aromatic 89“ pradžią pasakoja A. Bružas.

Palaiko draugiškus santykius su darbuotojais

„Aromatic89“ įkūrėjas siekia, kad darbe tvyrotų maloni atmosfera ir visi komandos nariai būtų draugiški vieni kitiems: „Stengiuosi, kad darbe būtų draugiški, o ne vadovo ir pavaldinių santykiai. Manau, kad jauki atmosfera komandoje – didelis indėlis į sėkmę, nes už pastangas, kad darbuotojams būtų patogu, jie atsidėkoja nuoširdžiu darbu. Dalyvaujant visuose procesuose, nesunku patikėti produktu, o tada lengva tą tikėjimą perduoti kitiems, t. y. daugybei partnerių ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje, kurie prekiauja mūsų produkcija.“

Ragina nenuleisti rankų

A. Bružas atviras – socialiniai tinklai pasiekė potencialius klientus. Pasak įkūrėjo, teigiami atsiliepimai ir rekomendacijos padėjo „Aromatic 89“ įsitvirtinti rinkoje: „Mums pavyko sukurti ne vien įsimenamą prekių ženklą, bet ir puikios kokybės produktus. Visa produkcija gaminama Lietuvoje. Turime didelę unikalių ir ypatingų kvapų paletę. Kvapų natos derinamos specialiai, kad primintų prabangius kvepalus, siekiant namuose sukurti jaukią ir išskirtinę atmosferą. Mėgstamiausiais kvapais galima kvepinti ir automobilį, nes gaminame ir automobilių oro gaiviklius. Nuolat gvildename naujų produktų idėjas ir jau netrukus klientus pasieks naujiena – prabangus rankų kremas bei muilas su vienu populiariausių mūsų kvapų. Didžiuojamės maksimaliai natūralia sudėtimi ir dideliu spektru nuostabių ypatybių. Iš aliejų ir vitaminų sukūrėme ypatingo aromato rankų kremą, kuris bus nepakeičiamas norint atgaivinti pavargusią, jautrią odą ir išlaikyti jos drėgmės pusiausvyrą. Artimuose planuose – dar daugiau nuostabiai kvepiančių priemonių, įkvepiančių idėjų ir gražių tikslų.“

Ko pašnekovas palinkėtų tiems, kurie taip pat svajoja apie savo verslą? „Patarčiau nenusivilti po pirmos nesėkmės, nenuleisti rankų, rizikuoti ir nebijoti investuoti į reklamą. Tikiuosi, kad mano istorija kažkam taps postūmiu ir įkvėpimu pradėti savo verslą“, – viliasi A. Bružas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.