...

Verslo idėjos: ieškome, randame, tikriname ir įgyvendiname

Verslas

2016.04.20

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Verslo idėjos: ieškome, randame, tikriname ir įgyvendiname

Verslo idėjos: ieškome, randame, tikriname ir įgyvendiname. dreamstime.com nuotr.

Ši misija bus lengvesnė tiems, kas 2016 m. balandžio 28 d. atvyks į jauno verslo platformos lyderio Lietuvoje „BZN start“ pirmą kartą organizuojamą didžiausią jauno verslo forumą „#LAUNCH“.
Turėsite galimybę kartu su forumo pranešėjais pasitikrinti, ar jūsų verslo idėja perspektyvi, taip pat sužinoti, kaip ir kur ieškoti idėjų.

Prieš renginį dalijamės poros jo dalyvių mintimis.

Įžvelgus problemą, kils ir idėja

Per forumą „Creative Partner“ įkūrėjas ir vadovas Darius Šoparas, sukūręs keletą šimtų internetinio verslo projektų, su verslo naujokais pasidalys savo praktika, kaip žingsnis po žingsnio patikrinti idėjos perspektyvumą per tris mėnesius. Tai aktualu tiems, kas nori sutaupyti investicijų ir laiko, siekdami įsitikinti savo idėjos nauda.

 

„Kokias problemas verta spręsti, už kokios problemos sprendimą klientas mokės ir kiek? Kas yra tas klientas, ko jam reikia ir kaip jį pasiekti? Tai dalis klausimų, kurie padės atsakyti sau, ar tikrai mano idėja yra laiku ir vietoje“

L. Vyšniauskienė

 

Pasak D. Šoparo, dažniausiai tikimasi, kad idėja kils pati savaime – įsižiebs tarsi lemputė. Tačiau laikai pasikeitė ir vien idėjos nebeužtenka. Juolab kad dar niekada nebuvo taip lengva „pasiskolinti“ kitų idėjas ir taip sunku apsaugoti savąją. Tad, pašnekovo teigimu,

svarbiausia ne idėja, o tai, ką jos įgyvendinimas pakeis. „Šiame pertekliniame pasaulyje daug svarbiau įsitikinti, ar idėja yra gera, perspektyvi ir ar tau užteks jėgų bei noro ją paversti realybe“, – įsitikinęs „Creative Partner“ vadovas. Jo nuomone, gera idėja yra ta, kuri atitinka laiką ir kontekstą, sprendžia realiai egzistuojančią problemą su nedideliais ištekliais ir greitai.

Galimybių laukas stebintiesiems pasaulį ir save

Klausimą, kur ieškoti idėjų, D. Šoparas pakeistų kitu: „Kokios problemos šiuo metu nėra išspręstos?“ Tuomet, pasak jo, atsiveria visiškai kitas mąstymo laukas. „Jeigu pradėsite pastebėti mažas smulkmenas aplink save, greitai suprasite, kiek daug yra dalykų, kurie galėtų vykti greičiau ar paprasčiau. Pavyzdžiui, kodėl kai kurie kolegos nuolat vėluoja į darbą? Kodėl kava biure visada pasibaigusi? Visa, kas vyksta aplink mus, yra nuolatinis idėjų šaltinis“, – sako pašnekovas. Kiti, paprastesni kūrybinio ieškojimo būdai, anot D. Šoparo, būtų tokie: „Daugiau keliaukite. Kelionės yra vienas geriausių idėjų generatorių. Nes tai, ką pamatome kitoje šalyje, mums dažniausiai yra tikra naujovė. Be to, kelionėse esame daug atidesni viskam, kas aplink mus vyksta. Dėl kultūrinių skirtumų visada rasite kitokių tos pačios problemos sprendimo būdų. Juos pritaikius pas mus, jau būtų lengvas būdas užsidirbti. Juk pamename laikus, kai tinklas „Starbucks“ Amerikoje atrodė nepasiekiama naujovė, o štai kaip meistriškai jos klonai atsirado visoje Lietuvoje. Todėl keliaudami visada išbandykite naujoves. Net jeigu tektų keletą kartų nusivilti, neabejotinai aptiksite ir tai, kas maloniai nustebins. Daugiau bendraukite su vietiniais. Kitas idėjų ieškojimo šaltinis – domėjimasis madomis. Išmokite sekti naujienų, kurios jus domina, srautą. Šiais laikais tai paprasčiau, nei įsivaizduojate. Jeigu domitės konkrečia verslo sritimi, pradėkite sekti visus, kurie apie tai kalba „Facebook“, „Twitter“, „Pinterest“, „Youtube“ ir pan. Aprėpkite kuo platesnį naujienų srautą, o vėliau po truputėlį atsijosite tuos, kurie kalba per plačiai arba neįkvepia jūsų žengti toliau. Svarbiausia įsitikinti, kad jus pasiekia tik pati naujausia informacija apie rūpimą verslo segmentą. Baisiausia sužinoti, kad tokią pačią idėją kažkas jau įgyvendino prieš metus.“

Pasitikrinkite kūrybinėse dirbtuvėse

Naujausiu ir bene veiksmingiausiu būdu rasti ir net įgyvendinti idėjas D. Šoparas įvardytų dalyvavimą kūrybinėse dirbtuvėse. Jau sukurtas visas jų veiklos mechanizmas, padedantis bet kurią idėją paversti realybe arba MVP (angl. minimum viable product) per keletą dienų, tiksliau, parų, mat išsimiegoti šių dirbtuvių dalyviams pavyksta labai retai. Pašnekovas patikina, kad kūrybinės dirbtuvės nėra skirtos tik IT specialistams ar programuotojams, jau atsiranda skirtų dizaineriams, menininkams, rašytojams ir pan. Dalyvavimas kūrybinėse dirbtuvėse pasiteisina ir todėl, kad čia, pasak „Creative Partner“ vadovo, nelieka galimybės pasiteisinti, kad dar ne laikas imti ir daryti. Be to, tai puikus būdas susirasti draugų, su kuriais kartu galėsite savo idėjas paversti realybe.

Kai ateina ta diena

Kai idėja kurti, gaminti, parduoti jau suformuluota ir pradėta įgyvendinti, aplanko kitas nerimą keliantis klausimas: ar turima verslo idėja perspektyvi? Forumo dalyviams susivokti ir kartu pasitikrinti savo idėjas pasirengusi padėti SEB banko verslo klientų konsultantė Lina Vyšniauskienė. Ji sako: „Neretai mūsų pačių aplinka padiktuoja verslo idėją. Identifikuojame problemą, randame sprendimą, galbūt apklausiame potencialius klientus, neretai draugus ar artimuosius, kurie, be jokios abejonės, palaimina mūsų idėją, ir imamės darbo. Ir tuomet tobuliname iki begalybės, plečiame asortimentą pačioje pradžioje, prigalvojame aibę triukų pritraukti potencialiems klientams, tačiau atėjusi ilgai laukta diena nebūna tokia, kokios tikėjomės. Kodėl? Kodėl su tokiu užsidegimu kurtas produktas ar paslauga neturi paklausos? Kodėl neperka? Kodėl manęs neranda potencialūs pirkėjai? Kai ima tiksėti laikas mokėti darbuotojams atlyginimus, mokesčius bei atsiskaityti su tiekėjais, partneriais, ieškoti atsakymo vėlu.“

Tad kuriantiesiems verslus ir siekiantiesiems uždirbti banko specialistė L. Vyšniauskienė per forumą padės rasti tiesiausią kelią į tikslą ir kalbės apie tris veiksnius: problemos identifikavimą, kliento portretą ir problemos sprendimą. „Kokias problemas verta spręsti, už kokios problemos sprendimą klientas mokės ir kiek? Kas yra tas klientas, ko jam reikia ir kaip jį pasiekti? Tai dalis klausimų, kurie padės atsakyti sau, ar tikrai mano idėja yra laiku ir vietoje“, – tikina pašnekovė.

‏Prie didžiausio jauno verslo forumo „#LAUNCH“ įgyvendinimo prisidėjo projekto informaciniai draugai: naujienų portalas „Delfi“ ir „Žinių radijas“. Taip pat projekto partneriai: „SEB bankas“, „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) ir Mykolo Romerio universitetas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.