SEO terminai ir teiginiai: kaip išvengti klaidų?
2014.10.08
Temos: Vadyba.
Teisingas svetainės pritaikymas paieškos sistemų algoritmams (SEO) – vienas svarbiausių darbų, norint, kad į svetainę užklystų ne tik pavienės po interneto platybes klaidžiojančios sielos, bet atkeliautų ir kokybiški lankytojų srautai. SEO darbus geriausiai atlieka internetinės rinkodaros profesionalai, tačiau būtiniausius terminus derėtų išmanyti kiekvienam šiuolaikiniam verslininkui. Su internetinės rinkodaros specialistu ir tinklaraščio „Gmarketing.lt“ autoriumi Viliumi Gudoniu kalbėjomės apie tai, kokie SEO terminai ir teiginiai dažnai suvokiami klaidingai ir kaip juos perprasti.
Kokybė prieš kiekybę
Dažnai manome, kad interneto puslapio reitingas (angl. Pagerank) yra pagrindinis rodiklis, nusakantis puslapio kokybę. Tai yra labai populiarus teiginys. Tačiau, pasak V. Gudonio, anksčiau, prieš 2–3 metus, puslapio reitingo įtaka buvo didesnė, dabar šis rodiklis „Google“ sistemos atnaujinamas labai retai. Be to, puslapio reitingą galima dirbtinai pakelti, todėl vien tik juo pasikliauti negalima. Yra daug kitų papildomų rodiklių, tokių kaip domeno ir puslapio autoritetas, patikimumo reitingas, ateinančių atgalinių nuorodų skaičius, jų atsinaujinimo dažnumas ir t.t.
Paviršutiniškos žinios ir mėgėjiškas bandymas optimizuoti puslapį ne vienam auksarankiui baigėsi gana greitai: rezultatai nebuvo pasiekti arba puslapis išvis būdavo pašalinamas iš „Google“ rezultatų.
V. Gudonis
„Antras labai dažnai pasitaikantis mitas yra tas, kad, norint iškilti į „Google“ populiariausiųjų pozicijas, būtina turėti kuo daugiau atgalinių nuorodų. Reikia suprasti, kad nuoroda nelygi nuorodai. Kuriant tinklalapio atgalinių nuorodų profilį, geriau remtis ir pasitikėti nuorodų kokybe, o ne kiekybe. Galima pasiekti kur kas geresnių rezultatų su nuorodomis iš kokybiškų tinklalapių nei iš tūkstančio brukamų nuorodų įvairiuose tinklaraščiuose“, – pabrėžia V. Gudonis.
Internetinės rinkodaros specialisto teigimu, kokybiškos atgalinės nuorodos iš tinklalapių, kurie savo tema susiję su optimizuojamo tinklalapio turiniu, padarys didžiausią efektą, kylant į viršų „Google“ paieškos rezultatuose. Prastos kokybės nuorodos gali pridaryti daug žalos, nes „Google“ sistema atidžiai stebi atgalinių nuorodų atsiradimą.
Atgalinės nuorodos turi didelę įtaką kylant į aukščiausias „Google“ rezultatų pozicijas, tačiau reikia suprasti svarbų dalyką, jog nuorodos būna dviejų tipų: „Do follow“ ir „No follow“. „Do follow“ tipo nuorodos yra tokios, kurias „Google“ paieškos sistema supras kaip nuorodą, o „No follow“ bus priimta „Google“ sistemos ne kaip nuoroda.
„Nuorodos buvo taip suskirstytos į tipus vien dėl SEO, nes anksčiau būdavo masiškai brukalais užverčiami tinklaraščiai, kuriuose yra galimybė palikti savo komentarą, o jame tinklalapio nuorodą“, – paaiškina V. Gudonis.
Reikia nuoseklaus darbo
Dažnai gerų SEO rezultatų siekiama kuo greičiau, o per skubėjimą išeina prasčiau. „Tie, kas žada per mėnesį ar du iškelti tinklalapį į aukščiausias pozicijas „Google“ paieškos rezultatuose, greičiausiai arba nežino, ką daro, arba naudoja laikino efekto juodąsias technologijas, kurias pasitelkus svetainė mėnesiui ar dviem iškyla į populiariausiųjų pozicijas. Tačiau tuomet „Google“ nustato, kad buvo naudotos juodosios technologijos, ir tinklalapiui skiriama bausmė – pašalinimas iš „Google“ paieškos rezultatų arba išmetimas į gilius puslapius, kur lankytojai nesilanko“, – greitos sėkmės besitikinčius verslininkus įspėja „BZN start“ pašnekovas.
Dar viena klaida, kurios neišvengia papildomų išlaidų nenorintys pradedantieji verslininkai, – įsitikinimas, kad galima sutaupyti ir svetainės SEO susitvarkyti patiems, paskaičius internete plaukiojančių patarimų.
„Tinklalapių optimizavimas paieškos sistemoms yra sudėtingas procesas, kuris nuolat keičiasi. „Google“ kas mėnesį atlieka mažesnius ar didesnius savo paieškos sistemos algoritmo pakeitimus, todėl norint iškelti tinklalapį į aukščiausias pozicijas būtina tiksliai žinoti, kokie veiksmai lemia pozicijų kitimą. Paviršutiniškos žinios ir mėgėjiškas bandymas optimizuoti puslapį ne vienam auksarankiui baigėsi gana greitai: rezultatai nebuvo pasiekti arba puslapis išvis būdavo pašalinamas iš „Google“ rezultatų. Todėl bandymas atlikti SEO pačiam, kai neturi patirties ir reikiamų žinių, dažniausiai baigiasi skaudžiai sugaišus daug laiko, per kurį tinklalapis jau galėjo būti gana aukštose pozicijose“, – pastebi V. Gudonis.
Be abejonės, pirmąją poziciją pagal svarbiausią raktažodį užimti nori visi internete veiklą vykdantys verslininkai. Tačiau pirmiausia reikėtų atsidurti bent jau tarp dešimties populiariausiųjų, o tada stengtis kilti į pirmąją poziciją. Nepamirškite, kad norint pakilti penkių aukščiausią reitingą turinčių puslapių sąraše reikia gerokai daugiau pastangų, nei siekiant patekti tarp dešimties populiariausiųjų. Niekas negali užtikrinti pirmosios pozicijos „Google“ paieškoje, šią poziciją pelno ar pasiekia tie, kas nuosekliai dirba ir yra kantrūs.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.