Kaip analizuoti verslą Gordono Ramzio stiliumi?
2016.08.01
Temos: Vadyba.
Dauguma yra girdėję apie „Pragaro virtuvę“ ar kitas realybės laidas, kuriose dalyvavo pasaulinio garso šefas ir verslininkas Gordonas Ramzis. Remdamasis savo asmenine patirtimi, sukaupta dirbant vadovaujamą darbą, surinktais įvairiausiais šaltiniais bei įžvalgomis, verslo vystymo ir plėtros konsultantas Arnoldas Služmanas aptarė principus, kuriais vertėtų vadovautis sekant „Virtuvės košmarų“ laidų herojaus G. Ramzio pavyzdžiu, padedančiu verslo savininkams atgaivinti mirštantį verslą.
Radikalūs pokyčiai
„G. Ramzis nepaiso verslo savininkų simpatijų savam verslui – jis imasi konkurencinės aplinkos analizės, o paskui verčia verslo savininkus keistis, net ir tuo atveju, kai jo idėjoms priešinamasi. Kartais esamo restorano koncepcija pakeičiama visiškai radikaliai. Pavyzdžiui, italų virtuvės restoranas gali būti pakeičiamas į kepsnių restoraną“, – pasakoja A. Služmanas. Apibendrindamas G. Ramzio įžvalgas, verslo vystymo ir plėtros konsultantas teigia, kad daugiausia kainuojantis ir visiškai neefektyvus požiūris į verslą – tai nusistovėjęs mąstymas: „Mes visada taip darėme.“
Objektyvus jauno verslo problemų nustatymas
„Prieš pradėdami verslą, turite labai objektyviai pažiūrėti į savo verslo idėją, stebėti konkurentus, mokėti skaičiuoti prekių ar paslaugų kainas.“
A. Služmanas.
Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad dauguma verslų bankrutuoja per pirmuosius metus. „Statistika byloja apie oficialius bankrotus, tačiau neįtraukiami verslai, kurie uždaromi, kai jauno verslo savininkai padengia skolas pasiėmę asmenines paskolas iš bankų ar savo artimųjų“, – aiškina A. Služmanas. Pasak verslo vystymo ir plėtros konsultanto, oficialiai tokie verslai nėra bankrutavę, tačiau verslas vis tiek patiria nesėkmę. Reali situacija yra tokia, kad pirmaisiais metais bankrutuoja per 90 proc. verslų. Prie to prisideda keletas veiksnių. Iš jų pašnekovas pirmiausia išskiria nemokėjimą analizuoti rinkos. „Prieš pradėdami verslą, turite labai objektyviai pažiūrėti į savo verslo idėją, stebėti konkurentus, mokėti skaičiuoti prekių ar paslaugų kainas“, – sako verslo vystymo ir plėtros konsultantas.
Kitas veiksnys, prisidedantis prie verslo žlugimo, kurį išskiria pašnekovas, – tai rinkodaros strategijos nebuvimas. „Dažnas, pradėdamas verslą, galvoja: „Mano idėja labai gera ir mano prekes ar paslaugas pirks visi.“ Ne, taip tikrai nebus“, – įsitikinęs verslo vystymo ir plėtros konsultantas. A. Služmano nuomone, reikia labai tiksliai įvardyti, kas yra potencialus verslo klientas: kiek jam metų, kuo jis ar ji domisi, kur ir kokiais būdais šiuos žmones galima pasiekti. Verslo vystymo ir plėtros konsultantas neabejoja, kad tik taip galima optimizuoti savo verslo rinkodaros išlaidas. „Svarbu nepamiršti: jeigu jūsų verslas neturi rinkodaros, tuomet jūs neturite verslo“, – tikina pašnekovas.
Profesionalumo svarba
Požiūris, kad viską pasidarysiu pats, yra viena didžiausių klaidų, daromų pradedant verslą. Šiuo atveju A. Služmanas cituoja versle žinomą posakį: „Jeigu manote, kad brangu pasisamdyti profesionalą, pasisamdykite mėgėją.“ Pašnekovas įsitikinęs, kad mėgėjas atneš neapsakomai daugiau nuostolių. „Jeigu šiek tiek suprantate apie „Google Adwords“, atiduokite reklamines kampanijas kurti tos srities profesionalams. Jeigu planuojate kurti elektroninę parduotuvę pagal pagamintus šablonus, atiduokite tai daryti profesionaliems programuotojams, dirbantiems būtent toje srityje. Jeigu nusimanote apie brangius metalus, tačiau reikia juos parduoti, samdykitės pardavėjus“, – pataria verslo vystymo ir plėtros konsultantas, įsitikinęs, kad savo pradiniame verslo biudžete dauguma net neturi įtraukę tokių eilučių išlaidų skiltyje. – Ir galiu pasakyti, kodėl. Todėl, kad mano, jog viską pasidarys patys.“
Patarimas startuoliams
Remdamasis G. Ramzio filosofija, A. Služmanas startuoliams pataria užtikrinti parduodamų prekių kokybę, domėtis galiojančiais įstatymais dėl garantinio aptarnavimo, prekių grąžinimo ir keitimo. „Elektronikos prekybos internetu srityje yra nemažai spragų, galinčių sužlugdyti beveik bet kokį verslą, todėl būtina atkreipti dėmesį į tokius dalykus. Prekyba apatiniu trikotažu turi jau kitokias grąžinimo taisykles, tačiau tai nereiškia, kad galite prekiauti brokuotomis prekėmis, nes jų niekas negrąžins“, – dėsto pašnekovas. Verslo vystymo ir plėtros konsultantas teigia, kad visada labai svarbu žinoti, ką apie jūsų teikiamas paslaugas galvoja klientai. „Bendraukite su savo klientais, domėkitės jų patirtimi, išklausykite jų pageidavimus ir pastabas“, – pataria specialistas. Tai užsitikrins ne tik klientų lojalumą, bet ir leis išgirsti labai gerų bei originalių pasiūlymų.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.