...

Ar sėkmingam verslui būtinas greitas prekių pristatymas?

Verslas

2019.09.24

Autorius: Agnė Kavaliauskaitė

Temos: , .

Ar sėkmingam verslui būtinas greitas prekių pristatymas?

Rytis Laurinavičius Iš asmeninio albumo

Internetu apsiperkantys asmenys labiau vertina greitą prekių pristatymą nei grąžinimo politiką ar klientų aptarnavimą. Tai parodė 2019 m. „Avionos“ ir „Project44“ atliktos apklausos Jungtinėse Amerikos Valstijose. Vienas iš „Omnisend“ įkūrėjų bei vadovas Rytis Laurinavičius, komentuodamas apklausos rezultatus, sako, kad elektroninės prekybos srityje svarbi kliento patirtis, o greitas prekių pristatymas suteikia šią patirtį.

Svarbus pristatymo greitis

2019 m. sausį skaitmeninė konsultacijų bendrovė „Avionos“ atliko apklausą, kuri parodė, kad internetu apsiperkantys JAV gyventojai labiau vertina greitą prekių pristatymą (62 proc.) nei paprastą prekės pristatymą (54 proc.), informaciją apie prekę (53 proc.), prekės grąžinimo politiką (50 proc.) ar klientų aptarnavimą (40 proc.).

Tų pačių metų liepą pasaulinė transporto matomumo platforma „Project44“ paskelbė savo atliktus apklausos rezultatus apie siuntų pristatymo lūkesčius ir klientų patirtį. 52 proc. apklausos dalyvių teigia, kad ekonomiškas pristatymas yra toks pat svarbus kaip ir produkto kaina. Net 74 proc. dalyvių teigia, kad kai jų prekės nėra pristatomos laiku, jų nuomonė apie įmonę iškart pablogėja, o 60 proc. apklausos dalyvių tvirtina pasiskundžiantys įmonėms, kai jų siunta pristatoma vėliau. 56 proc. apklaustųjų sako, kad tiesiogiai kreipiasi į prekiautojus, iš kurių pirko, ir pasiskundžia jiems dėl vėluojančios siuntos. Analizuodama šiuos duomenis, „Project44“ padarė išvadą, kad prasti kitų klientų atsiliepimai dėl pristatymo laiko gali padaryti labai daug žalos prekių ženklų matomumui potencialiems klientams.

Kalbėdamas apie JAV apklausos rezultatus, R. Laurinavičius sako, kad asmenys, apsiperkantys internetu, apsipirkimo džiaugsmą nori gauti iš karto, todėl greitas pristatymas jiems labai svarbus: „Internetinė prekyba ilgą laiką turėjo apribojimą, kad pasitenkinimą pirkiniu galėsi patirti kažkada, po kelių dienų, kartais gal net po savaitės. Žmonėms iš tiesų norisi kuo greičiau džiaugtis pirkiniu.“

Pasak pašnekovo, apsipirkti internetu yra labai praktiška, ypač tada, kai prireikia buities ar maisto prekių, kurių asmeniui reikia šiandien. „Arba šiandien vakare eini į gimtadienį, bet dar neturi dovanos. Netinka ją gauti rytoj ar poryt“, – greito pristatymo svarbą pabrėžia R. Laurinavičius.

Kreipia dėmesį į vartotojo patirtį

Skaitmeninės konsultacijų bendrovės „Avionos“ apklausa taip pat parodė, kad 73 proc. apsiperkančiųjų internete ignoruoja populiarius prekių ženklus ir pardavėjus po vienos neigiamos patirties perkant iš jų. Bet jeigu vartotojo patirtis apsiperkant internetu buvo teigiama, 97 proc. apklaustųjų teigia, kad sugrįš apsipirkti dar kartą.

„Omnisend“ vadovas neabejoja vartotojo patirties svarba elektroninėje prekyboje: „Manau, kad elektroninė prekyba pradeda siekti brandos lygį. Ilgai manėme, kad elektroninė prekyba yra pigesnės kainos prekyba. Pirmosiose elektroninėse parduotuvėse užsienyje ir Lietuvoje kaina buvo labai svarbi. Dabar vartotojai vis dažniau tikisi patogumo, o ne mažiausios kainos.“

Pašnekovas dėmesį atkreipia ir į bendrą vartotojo patirtį. Kadangi vartotojas, pirkdamas internetu, neturi galimybės pamatyti ar realiai paliesti prekę, todėl prekių kokybė labai svarbi.

„Taip pat grąžinimo galimybė, jeigu prekė neatitiko vartotojo lūkesčių. Turi būti sudarytos palankios sąlygos grąžinti prekę, kad vartotojui atsirastų drąsos vėl pirkti“, – priduria R. Laurinavičius.

Šios dienos pristatymas

Paprašytas įvardyti dabartinės elektroninės prekybos tendencijas, pašnekovas išskiria šios dienos pristatymo galimybę. Lietuva neatsilieka nuo kitų užsienio šalių ir stengiasi užtikrinti tos dienos pristatymą, pritaikydama tam tikras sąlygas, pavyzdžiui, prekės užsisakymas iki tam tikros valandos.

Spėlioti, kokios tendencijos būtų išryškėję, jei tokia apklausa būtų atliekama Lietuvoje, „Omnisend“ vadovas nedrįsta. Tačiau R. Laurinavičius įsitikinęs, kad populiariausi lietuvių atsakymai galėtų būtų greitas prekių pristatymas ir patraukli prekės kaina.

Ekspertai

Rytis Laurinavičius

Rytis Laurinavičius

Bendraįkūrėjis, vadovas / „Omnisend“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.