Vizualų svarba ir pažangūs sprendimai smulkiajam verslui
2021.11.30
Temos: Finansai, Marketingas, Technologijos, Vadyba.
Itin dažnai smulkiajam, dar tik augti pradedančiam verslui, tenka atidžiai apskaičiuoti galimas išlaidas. Labai dažnai sąnaudos nurėžiamos būtent nuo vienos svarbiausių sričių – investicijos į kokybiškų vizualų parengimą. Rinkodaros specialistas Justinas Mikulskis įsitikinęs, kad tai didelė klaida, nes kokybiškos, patrauklios ir inovatyvios produktų nuotraukos kartais pardavimus padidina net dvigubai.
„Kiekviename segmente situacija gali kiek kisti, tačiau jeigu žiūrėtume bendrąją statistiką, kokybiškas vizualinis turinys ir pardavimai turi absoliučiai tiesioginį ryšį. Vienas šiuo metu inovatyviausių metodų, 360 laipsnių produktų fotografija, gali padidinti pardavimų konversijas iki 50 procentų. Statistika rodo, kad lygiai tiek pat gali padidėti ir vartotojo pasitenkinimas po apsipirkimo svetainėje, kurioje pasitelkiami naujausi vizualų kūrimo metodai“, – teigia specialistas.
J. Mikulskio (nuotr. kairėje) teigimu, pasitelkus 360 laipsnių produktų fotografijas, 15–50 proc. sumažėja prekių grąžinimo rodikliai, kone dvigubai sumenksta skambučių centro išlaidos, nes vartotojai gali detaliai išanalizuoti prekę prieš ją įsigydami. Taip pat nuotraukoje apžiūrėti visas, net ir smulkiausias detales.
„Vartotojai praleidžia trečdaliu daugiau laiko tokiose interneto svetainėse, kur pasitelkiamos 360 laipsnių prekių fotografijos. Tai veikia kaip žaidybinis ir įtraukiantis principas“, – atkreipia dėmesį J. Mikulskis.
Platesnis paslaugų spektras
Norint sklandžiai ir greitai įgyvendinti 360 laipsnių fotografijas, verta pagalvoti apie automatizuotą fotostudiją. Anot J. Mikulskio, tai sutaupo daugybę laiko ir sąnaudų. Automatizuotoms fotostudijoms „Orbitvu“ Baltijos šalyse atstovauja agentūra „7 natos“. Jos vadovas Tomas Augulis savo patirtimi patvirtina išsakytą mintį ir pateikia realių faktų.
„Per vieną dieną tokioje studijoje galima nufotografuoti maždaug pusantro šimto produktų. Palyginti su įprasta fotostudija ir mechaniniu fotografo darbu, tai mažiausiai bent penkis kartus geresnis rodiklis. Kodėl taip nutinka? Ogi dėka integruoto ir subalansuoto bei lengvai valdomo apšvietimo, nuotraukų nereikia iškirpti ir retušuoti. Taip pat išvengiama ir kitų, nuotraukų tvarkymui skirtų, laiko sąnaudų“, – vardija T. Augulis.
Pašnekovas mano, kad apie automatizuotą fotostudiją reikėtų pradėti svarstyti kuo anksčiau – nuo keliasdešimt turimų produktų. Taip būsite tikri, kad jūsų verslas atrodys inovatyviai, o vartotojams kils gerokai mažiau klausimų. Tiesa, reikėtų nepamiršti, kad įsigyta studija gali padėti ir siūlomų paslaugų plėtrai.
„Įvertinus visus automatizuotos fotostudijos privalumus, tokius kaip greitis, kokybė, mechaninio darbo eliminavimas, neverta net pasakoti, kokiu išsigelbėjimu tai tampa tūkstančius prekių turinčioms e. parduotuvėms. Vis dėlto, puikiai išnaudoti studijos galimybes gali pradedantieji verslininkai – greta puikių nuotraukų jiems tai bus ir puiki inspiracija plėtrai. Automatizavus fotografavimo procesus galima lengvai didinti savo prekių asortimentą arba plėsti paslaugų spektrą ir daryti puikias nuotraukas kitiems. Tokių paslaugų niša dar nėra užpildyta. Tie, kurie norėtų teikti fotografavimo paslaugą kitiems, turėtų suskubti užsiimti geresnes pozicijas. Net neabejoju, kad geros nuotraukos yra neišvengiama būtinybė“, – sako agentūros vadovas T. Augulis.
Inovacijų priešakyje
Kalbėdamas apie atsiveriančias galimybes, T. Augulis akcentuoja, kad įmonių, kurios galėtų teikti 360 laipsnių produktų nuotraukų įgyvendinimą, rinkoje stinga.
„360 laipsnių produktų nuotraukų ir vaizdo įrašų paklausa labai sparčiai auga visame pasaulyje. Tačiau įmonių, turinčių reikiamos įrangos, dar yra mažai. Verslai, integravę savo interneto puslapiuose šias inovatyviai atrodančias, itin kokybiškas produktų nuotraukas, įrodo, kad žengia koja kojon su naujovėmis. Įsigiję automatizuotą fotostudiją, siunčiate aiškų signalą, kad esate rinkos lyderiai“, – įsitikinęs T. Augulis.
Jam antrina ir J. Mikulskis pastebėdamas, kad lietuviški verslai vis dar laukia inspiracijos iš savo konkurentų. Anot jo, retas ryžtasi pats imtis naujovių, ir tai nėra geras mūsų šalies verslininkų bruožas.
„Kaip rinkodaros specialistas matau, kad verslai ima domėtis 360 laipsnių nuotraukų galimybėmis, jiems rūpi naujovės, tačiau tenka pripažinti, kad esame tie, kurie laukiame, kol pirmą žingsnį žengs kiti. Labai siūlyčiau šią mąstyseną keisti ir būti pirmiems. Galiu drąsiai sakyti, kad dabar verslas jau suprato, kaip svarbu kokybiškas vizualas. Tačiau vis dar turime užsiimti edukacija, bandydami įrodyti, kokį reikšmingą indėlį pardavimams suteikia naujausios fotografijų technologijos. Vis dėlto, statistika iškalbinga. Ne kartą įsitikinau, kad 360 laipsnių nuotrauka leidžia ne tik išlaikyti nekintančią estetiką, sutaupyti laiko ir pinigų, tačiau prisideda prie augančių pardavimų“, – pasakoja jis.
Atsiperka per pusmetį
Nors T. Augulis pripažįsta, kad automatizuota fotostudija nėra itin pigus sprendimas, kartu patikina, kad tai puikus sprendimas jauniems verslams. Agentūros skaičiavimais, protingai išnaudojant įsigytą įrangą, pavyzdžiui, pasitelkiant ją verslo plėtrai bei siūlant fotografijos paslaugas kitiems verslams, atsipirkti ji gali per artimiausią pusmetį.
„Studijos nėra labai pigios, nes čia pasitelkiamos didelės galimybės, algoritmai, dirbtinis intelektas. Vis dėlto, jos „įkandamos“ tikrai daugeliui. Turint 10 tūkst. eurų, jau galima pradėti rimtai dirbti, o tai tikrai nėra labai didelė suma net ir jaunam verslui. Matematika čia labai paprasta – rinkoje vieno produkto statinių nuotraukų komplektas (3 produkto nuotraukos) kainuoja iki 10 eurų., o 360 nuotrauka kainuoja apie 15 eurų. Taigi jeigu fotografuotumėte bent po 5 produktus per dieną (su automatine fotostudija galima nufotografuoti daugiau kaip 150 produktų per dieną), jūsų investicija atsipirktų per maždaug pusę metų. Mūsų nuomone, tai labai geras rezultatas“, – įsitikinęs T. Augulis.
Kam tinka labiausiai?
Abu pašnekovai patikina, kad automatizuotų fotostudijų teikiami privalumai puikiai patenkina bet kurio verslo poreikius. Vis dėlto, J. Mikulskis išskiria keletą itin svarbių sektorių, kurie rekomenduotų pasvarstyti apie 360 laipsnių fotografijas.
„Pagalvokite, kaip įspūdingai atrodytų su šia technologija nufotografuota aukščiausio lygio restoranų ar konditerijos produkcija. Galima pasiekti išties nuostabių rezultatų! Ne ką mažiau naudos iš tokio pobūdžio nuotraukų sulauktų monetų, sendaikčių kolekcionieriai, išskirtinių meno kūrinių kūrėjai. Visi verslininkai, kuriems itin svarbios detalės, kur pirkėjas nori apžiūrėti net menkiausią gaminio kampą, turėtų suklusti ir labiau pasigilinti į šią inovaciją“, – pataria specialistas.
T. Augulis priduria, kad kokybiška 360 laipsnių nuotrauka itin aktuali tiems, kurių gaminiai iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti nefotogeniški arba turi itin daug smulkių detalių, kurių kiekviena suteikia papildomos informacijos pirkėjui.
„Kuo sudėtingesnis produktas, tuo geresnės nuotraukos jam reikia. Tai gali būti įvairios detalės, įrenginiai, taip pat įvairūs elektronikos prietaisai su daug jungčių, kitaip tariant prekės, kurioms pademonstravimui reikia daug pagalbinių nuotraukų. Juk viena 360 produkto nuotrauka atstoja visas pagalbines nuotraukas. Žinoma, jeigu kalbėsime plačiau, tokios nuotraukos pakelia į aukštesnį lygį ir mums visiems gerai žinomas prekes, tokias kaip kosmetika, avalynė, drabužiai, žaislai, baldai, įrankiai, juvelyrika, buitinė technika, maistas. Tai nesibaigiantis sąrašas produktų, kuriuos galime pavaizduoti šiuolaikiškomis priemonėmis“, – vardija T. Augulis.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.