E. verslo iššūkiai: kaip užtikrinti vizualų kokybę?
2021.11.16
Temos: Marketingas, Pardavimai, Technologijos.
Automatinė fotostudija, profesionalus fotografas, o gal abu kartu? Vartotojai vis dažniau kelia įvairių reikalavimų produkcijos nuotraukų kokybei, taigi e. verslai susiduria su nemenkais iššūkiais. Ką pasirinkti ir kaip garantuoti vizualų kokybę. Apie tendencijas ir galimybes pasakoja skaitmeninio turinio kūrėjas Matas Žoginas.
Greitis, kaina ir kokybė
Smarkiai išpopuliarėjus laisvai samdomų darbuotojų kultūrai, verslai labai dažnai renkasi būtent tokio tipo fotografus produktams fotografuoti. Anot M. Žogino, čia ir kyla pirmasis verslo iššūkis.
„Dažnai įmonės rinkdamosis laisvai samdomą fotografą, tampa priklausomos nuo jo darbo krūvio ir užimtumo. Todėl kartais, staiga prireikus produkto nuotraukos, tenka stoti į eilę. Kuo fotografas profesionalesnis, tuo daugiau jis turi klientų ir tuo eilės ilgesnės. Be abejo, didelė paklausa verčia kelti ir kainą“, – teigia jis.
Antra kliūtis, kuri užklumpa e. verslus, nuotraukų kokybės aukojimas dėl geros kainos. M. Žoginas atkreipia dėmesį, kad šiuo metu itin populiaru įmonės viduje įsirengti mažą fotostudiją. Taip sutaupoma neskiriant lėšų profesionaliai studijai. Vis dėlto neįvertinama tai, kad net ir tada prireiks itin gerai savo amatą išmanančio fotografo paslaugos, jeigu tikimasi, kad nuotraukos bus aukštos kokybės.
„Dažniausiai tokią studiją sudaro balta dėžė (angl. white box) arba produktų fotografijai skirtas stalas ir pora studijinių blyksčių. Ar galvojant apie ilgalaikę perspektyvą tai efektyvu? Pradėkime nuo to, kad prie visos šios įrangos reikia ir žmogaus, kuris puikiai išmanytų savo darbą. Tinkamas šviesos sumodeliavimas – viena sunkiausių užduočių fotografijoje ir tam dažnai prireikia didelio žinių bagažo. Ne visada pavyksta greitai pasiekti norimą rezultatą. Ypač sudėtinga, kai atsiranda daug skirtingų produktų: vieni jų dideli, kiti maži, vieni reflektuoja šviesą, kiti ne. Kiekvienam fotografuojamam objektui reikia atidumo ir dėmesio“, – pasakoja specialistas.
Sprendimas įmonėms ir fotografams
M. Žoginas akcentuoja, kad šių laikų rinkoje tikrai galima rasti sprendimą, kurio ir kaina būtų optimali, ir kokybė tenkintų poreikius. Vienas jų – automatizuota fotostudija.
„Kai pirmą kartą išgirdau apie „Orbitvu“ automatines fotostudijas, buvau nusiteikęs labai skeptiškai. Jų galimybės man asmeniškai skambėjo, sakykim, utopiškai. Vis dėlto išbandęs supratau, kad ir koks „rankinio“ režimo mėgėjas būčiau, „automatinis“ yra ateitis. Įprastai produktų fotografavimas yra gana ilgas ir sudėtingas procesas, bet būtent šios automatinės studijos yra tikra revoliucija“, – įsitikinęs fotografas.
Anot M. Žogino, automatinė sistema taip palankiai vertinama dėl greičio ir patogumo. Visa jos programinė įranga labai intuityviai valdoma. Ji suprantama net ir tiems, kas iki šiol neturėjo daug patirties su fotografija.
„Apšvietimas iš visų pusių valdomas paprastais šliaužikliais (angl. slider), o visada per fotoaparatą matomas tiesioginis vaizdas padeda įvertinti būsimą vaizdą. Tai neįtikėtinai paspartina darbą. Užtenka tiesiog padėti norimą produktą, paruoštukais arba rankiniu būdu nusistatyti apšvietimą, sufokusuoti ir paspausti mygtuką. O kur dar 360 laipsnių nuotraukos ir filmavimo pasitelkiant 360 laipsnių rotaciją galimybės! Nuostabių rezultatų galima išgauti nepaprastai greitai – vos per kelias minutes. Tokio tipo studijos palengvina fotografo monotonišką darbo dalį. Dažnai girdime, kad robotizuotos technologijos yra ateitis, manau, šios studijos – taip pat“, – atvirauja pašnekovas.
Darbo iš fotografų neatims
Nors dažnai girdime nuogąstavimus, kad automatizacija atims darbą iš tam tikrų specialistų, M. Žoginas tikina, kad automatizuota studija tiesiog suteikia daugiau laisvės.
„Nors, atrodo, kad automatinės fotostudijos dar nėra labai žinomas dalykas, net neabejoju, kad jas integravus į verslą garantuotai būtų sutaupoma laiko, o pats darbas taptų kur kas lengvesnis ir našesnis. Daugybei žmonių sunku priimti naujoves, tačiau automatizaciją reikėtų vertinti kaip galimybę puoselėti kūrybinę laisvę. Tai išvaduoja nuo dalies mechaninio darbo ir užtikrina puikius rezultatus“, – teigia M. Žoginas.
Jam antrina ir agentūros „7 natos“, tapusios automatinių fotostudijų „Orbitvu“ atstove Baltijos šalyse, vadovas Tomas Augulis.
„Fotografai, išgirdę, kad bus perkama fotostudija, turėtų ploti rankomis. Tai reiškia, kad į įmonę ateina šviesa, dabartis ir naujos technologijos, kurios suteiks naujų galimybių ir įmonei, ir pačiam fotografui. Beje, ir tikrai neatims iš jo darbo. Tai vienareikšmiškai atsiperkančios investicijos. Aš esu daug kartų matęs, kiek laiko užtrunka fotografai, kol paruošia tradicines studijas produktams fotografuoti. Mačiau, kaip jie išsisemia, kol sureguliuoja šviesas ir techniką. Vėliau apie kūrybą nebuvo nė minties – tiesiog pyškina standartą ir tiek. Automatinės studijos suteikia galimybę gerokai daugiau laiko skirti kūrybai ir improvizacijoms, Darbas su jomis vyksta komfortiškai, o svarbiausia – labai greitai“, – pasakoja pašnekovas.
Anot jo, kalbant apie automatines fotostudijas, greitis yra atskira tema: „Yra buvę, kad mes, padedami įgudusio fotografo, kuris dirbo būtent su automatizuota studija, per vieną dieną paruošėme 110 puikios kokybės produktų nuotraukų ir jas iš karto buvo galima kelti į e. parduotuvę. Su tradicine „white box“ studija per tą patį laiką būtume nufotografavę apie 20 nuotraukų, o kur dar laikas, skirtas jų redagavimui… Fotografo patirtis, turint tokią studiją, taip pat labai vertinga, nes juk nuotraukos kokybės standartai, kuriuos geriausiai išmano patyrę specialistai, niekur nedingsta. Tik su šiomis automatinėmis fotostudijomis tikslą pasiekti žymiai greičiau ir lengviau“, – savo patirtį atskleidžia T. Augulis.
Optimizuoti procesai ir kokybiškas turinys
T. Augulis atkreipia dėmesį, kad automatinės fotostudijos gali tapti išsigelbėjimu ir tiems, kurie dar tik pradeda verslą, ir tiems, kurių veikla įsibėgėjusi.
„Automatizavimą išbandėme patys ir įsitikinome jo nauda. Savo projekte jau pakeitėme beveik 80 proc. produktų nuotraukų ir keičiame toliau. Dar mažoka laiko tikslioms išvadoms, bet jau pastebėjome, kad sumažėjo skambučių ir paklausimų tokiais klausimais: „O kas į šitą rinkinį įeina?“, arba „O kaip šitas produktas veikia?“ ir t. t. Vartotojams viskas tampa aišku, apžiūrėjus detalias 360 laipsnių produktų nuotraukas. Mums tai sutaupo laiko, kurį galime skirti kitiems verslo poreikiams. Taip pat stebime, kad žmonės ilgiau išbūna mūsų svetainėje. Tikime, kad čia ėmė veikti vadinamoji „shoppertainment“ specifika, kai 360 laipsnių produkcijos nuotraukų peržiūros tampa savotišku žaidimu, įtraukiančia veikla“, – pasakoja pašnekovas.
T. Augulis pabrėžia, kad inovatyvius vizualus galima pritaikyti kur kas įvairiau nei vien kaip produkcijos nuotraukas svetainėje.
„Rinkitės 360 laipsnių nuotraukas, jei norite savo komunikaciją perkelti į kitą lygmenį. Pateikite komercinį pasiūlymą su 360 laipsnių nuotraukomis ar vaizdo įrašais. Tai išbandėme patys savo prezentacijose ir galime drąsiai rekomenduoti kitiems. Klientai visai kitaip reaguoja į pasiūlymą, kur informacija apie produktą pateikiama aukščiausiu lygiu. Ir visam tam tikrai nereikia skirti daugiau laiko, nei ruošiant standartinį pasiūlymą. Tą pačią galimybę galima naudoti skaitant pranešimus konferencijose, pristatant savo veiklą ar kuriant socialinių tinklų turinį. Inovatyvu, kokybiška ir patrauklu“, – įsitikinęs agentūros „7 natos“ vadovas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.