...

E. parduotuvė: vartotojus pritraukia nuotraukos ir „shoppertainment“

Verslas

2021.11.09

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

E. parduotuvė: vartotojus pritraukia nuotraukos ir „shoppertainment“

Tomas Augulis // Irmanto Gelūno nuotr.

Vartotojai kelia vis aukštesnius reikalavimus e. parduotuvėms. Reklamos agentūros „7 natos“ direktorius Tomas Augulis atkreipia dėmesį, jog šiuo metu neabejotinai svarbiausias aspektas  kokybiškos nuotraukos, o e. komercijoje į populiarumo aukštumas kopia nauja tendencija  shoppertainment. 

„Kraftinių“ nuotraukų era baigėsi

Prekių įsigijimas internetu neabejotinai paremtas nuotraukomis. Dažnas esame susidūrę su problema, kad dėl prastos kokybės arba mažo kiekio nuotraukų kyla abejonių ir tenka nutraukti pirkimą. T. Augulis pastebi, kad vartotojai tampa vis išrankesni, tad nuotraukų reikia nepriekaištingų. Keičiasi ir jų mados.

„Produktų atvaizdavimas nuotraukose ypač keitėsi pastaruosius keletą metų. Anksčiau labai populiarios buvo kraftinio stiliaus nuotraukos, kur tiek daug dekoracijų, kad neaišku kas yra pagrindinis produktas. Dabar dominuoja tik vienas atvaizduojamas produktas idealiai baltame fone“, – sako pašnekovas. 

Visgi, net ir baltame fone aiškiai atvaizduoto produkto nebeužtenka: „Šioje situacijoje reikia stebėti pasaulines tendencijas ir greitai reaguoti. Pirkėjų lūkesčiai auga, jie nori kokybiškų nuotraukų, nori išsamios vaizdinės informacijos apie produktą. Dabar, norint parduoti produktą, nebeužtenka vienos pagrindinės nuotraukos, nebent ji būtų padaryta 360 laipsnių kampu. Tai reiškia, kad produktas nufotografuotas visais įmanomais rakursais ir pirkėjas gali matyti kiekvieną, net smulkiausią, detalę. Pirkėjai nori būti tikri dėl savo pasirinkimo“, – pasakoja T. Augulis.

100 proc. išaugę pardavimai

Tai, kad nuotrauka yra pagrindinis pardavimų veiksnys e. komercijoje, liudija pašnekovo turima patirtis. Dirbęs tiek su lietuviškais, tiek su užsienio projektais, T. Augulis patikina, jog nuotrauka gali pakoreguoti net produkto kainą jau nekalbant apie pardavimus.

„Turėjome patirtį „Amazon“ platformoje, kai maždaug po pusantrų metų prekybos, pakeitus tik nuotraukas, pardavimai per tris keturis mėnesius išaugo lygiai šimtu procentų. E. parduotuvėse vartotojai perka akimis, todėl ne veltui tokios didelės lietuvių pardavėjų mėgstamos platformos, kaip „Amazon“ ar „Etsy“ nuolat didina nuotraukų kiekį, kurį gali atvaizduoti prie produkto. Taip pat pastebima auganti 360 laipsnių produkto atvaizdavimo tendencija“, – vardija specialistas.

 

Tiesa, tam, kad nuotrauka atneštų pokyčių, vien gero vaizdo neužtenka. „Labai yra svarbus nuotraukos formatas. „Google“ sistemai patinka tam tikri tikslūs formatai, nuotraukos svoris ir nuotraukos pavadinimas“, – dėmesį atkreipia pašnekovas.

Gelbsti automatinė studija

T. Augulio vadovaujama reklamos agentūra praėjusiais metais tapo automatinių foto studijų  Orbitvu“ atstovais Baltijos šalyse. Tai inovatyvi produktų fotografavimo technologija, kuri per labai trumpą laiką ir su nedideliais kaštais leidžia sukurti 360 laipsnių produkto atvaizdavimą.

„Norėjome pabėgti nuo mus supusio foto studijų stereotipo – „ilgai ir brangiai”. Norėjome „greitai, pigiai ir kokybiškai”. Automatinės fotostudijos mums tai suteikė. Pasidarėme tūkstančius nerealių savo produktų nuotraukų, o su tradicinėmis fotostudijomis tai būtumėme darę „šviesmečius“. Dabar liko tik išmatuoti realius rezultatus“,– tendencijų integraciją savo veikloje pristato pašnekovas.

Visiškai automatizuotas procesas leidžia sukurti aukštos rezoliucijos nuotraukas, kurios išsikerpa iš fono automatiškai, yra labai mažo svorio ir tinkamo formato. 

„Dar vienas šių nuotraukų privalumas yra tai, kad jos visos padarytos 360 laipsnių kampu. Sureguliuotos šviesos, automatiškai sukami stalai ir geras soft suteikia galimybę fotografuoti produktus, net ir neturint didelės patirties. Taip pat labai gerai išspręstas greitas produktų įkėlimas po fotografavimo į pačias populiariausias e. komercijos platformas, tokias kaip: „Shopify“, „WooCommerce“, „Prestashop“ ir kt.“,– priduria T. Augulis.

Vartotojui reikia pramogų

Greta puikių vizualų, šiuolaikiniam vartotojui ne ką mažiau svarbu mėgautis pirkimo procesu. Anot pašnekovo, nuolaidų jau nebegana ir reikia mąstyti, kaip e. parduotuvė galėtų suteikti vartotojui pridėtinės vertės.

„Taip gimsta įvairių sprendimų: sukurtos ir tobulinamos įvairios integracijos, kai pirkėjas gali „pasimatuoti drabužius“ arba pasikonsultuoti su virtualiu asistentu. Gali būti, kad vaizdo turinys apie produktą ar jo panaudojimą irgi yra pritaikytas būtent jam. Mes, pavyzdžiui, pradėjome nuo to, kad integravome į savo e. parduotuvę produktų 360 laipsnių interaktyvius produktų vaizdus. Pirkėjas produktus sukioja, apžiūri, gėrisi, prisiartina ir iš tikrųjų gauna panašią patirtį, tarsi iš tikrųjų „liestų“ prekės faktūrą, kaip tai darydavo tikroje fizinėje parduotuvėje“, – teigia pašnekovas.

T. Augulis įsitikinęs: kuo daugiau naujovių ir įvairesnės apsipirkimo patirties, tuo klientai laimingesni. Kaip vieną iš savo plėtojamų „shoppertainment“  idėjų pašnekovas pristato kalėdinę iniciatyvą.

„Sugalvojome nufotografuoti 360 laipsnių kampu Kalėdų eglutę ir vietoje žaisliukų sudėti ant jos interaktyvius taškus su nuorodomis (angl. hot spot). Paspaudus ant jų bus galima rasti  kalėdines dainas, norintieji jas galės išsisaugoti į savo „Youtube“ grojaraščius. Svarbiausia dalis, kad viename interaktyvių žaisliukų bus staigmena, kur slėpsis specialus pasiūlymas mūsų klientams“, – intriguoja pašnekovas.

Taip pat, T. Augulis priduria, kad vienas geriausiai žinomų ir puikiai veikiančių vartotojų įtraukimo būdų yra galimybė leisti personalizuoti norimas prekes. Vartotojas gali pasirinkti užrašą ar norimą paveikslėlį. Tai – saugus variantas. Pirkėjas įtraukiamas į kūrybinį procesą, o kartu gauna akivaizdžią naudą.

Daug neišnaudoto potencialo

Paklaustas, kaip galėtų įvertinti lietuviškas e. parduotuves, pašnekovas pastebi, kad vyrauja tik primityvūs „shoppertainment“ bandymai, pavyzdžiui nuolaidų ruletės. Visgi, vietos tobulėti turime dar daug.

„Dauguma el. parduotuvių gana atsainiai puoselėja savo parduotuves. Savininkai turi per mažai patirties ir laukia papildomų inspiracijų, kurios pačios neateina. Pastebime, kad tie, kas supranta e. komercijos svarbą, jau integruoja 360 laipsnių produktų nuotraukas. Taip pat į savo e.parduotuvės turinį sukelia daug unikalios, pačių filmuotos kokybiškos vaizdo medžiagos, apie parduodamo produkto įvairias panaudojimo galimybes, užmezga kokybišką virtualų ryšį su klientais“, – patirtimi dalijasi reklamos agentūros „7 natos“ direktorius T. Augulis. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.