...

Verslui žada informacijos perversmą

Verslas

2017.06.08

Autorius: Simona Kvederytė

Temos: , , .

Verslui žada informacijos perversmą

Viena iš „Tipi Hub“ įkūrėjų - Aurelija Urbonavičiūtė. Asmeninio albumo nuotr.

Vilnietė Aurelija Urbonavičiūtė (33) kartu su partneriais sukūrė kone informacijos perversmą – komunikacijos įrankį „Tipi“, sujungiantį visą reikiamą įmonės informaciją. Idėja kilo ieškant sprendimų savo darbui efektyvinti, o mintis įgyvendino vienas svarbiausių verslui aspektų – specialistų komanda.

Įrankis vienija informaciją

„Tipi“ yra komunikacijos įrankis, skirtas mažoms ir vidutinio dydžio organizacijoms. Jis leidžia išliekamąją vertę turinčią informaciją organizuoti ir dalytis tarp skirtingų organizacijos komandų. Kiekvienas narys įrankyje „Tipi“ gali kurti, skelbti ir matyti tik jiems aktualią informaciją. Taip pat įmanoma stebėti, kas informaciją paskaitė, kam ji patiko. Galima diskutuoti su kolegomis ir vadovais. Visa informacija ir diskusijos išlieka ateičiai, todėl net ir nauji darbuotojai turi prie jos prieigą.

„Mano darbo patirtis įvairi. Kaskart susidurdavau su komunikacijos iššūkiais. Paskutinėje savo pozicijoje kasdien gaudavau apie 300 elektroninių laiškų. Tačiau tik nedidelė dalis šios informacijos buvo svarbi. Todėl man labai patinka, kad „Tipi“ rodo tik tau aktualią informaciją, tu pats gali valdyti, kaip ir kada nori gauti tą informaciją. Su „Tipi“ visai nebereikia vidinio pašto!“ – sako viena iš „Tipi“ įkūrėjų A. Urbonavičiūtė.

Svarbiausia komanda

Pašnekovė atskleidžia, kad „Tipi“ idėja kilo vienam drabužių mainų projekto „Vinted“ vadovui Justui Janauskui. Įmonė sulaukė pirmosios investicijos, ėmė sparčiai augti, tad J. Janauskas ėmė ieškoti patogaus informaciją valdančio įrankio, tačiau tokio nerado ir nusprendė pats jį sukurti.

Verslininkas tikėjosi, kad naujas įrankis kurs kitokią organizacinę struktūrą – tokią, kurioje žmonės dalytųsi informacija ir būtų atviri. Taip pat norėjo sujungti žmones bendram tikslui, paskatinti dalijimąsi idėjomis, sukurti erdvę tarpkomandiniam bendradarbiavimui ir dalijimuisi informacija.

 

„Komunikacijos ir produktyvumo įrankių rinka labai konkurencinga, todėl komanda ir įgyvendinimas yra net svarbiau nei pati produkto idėja.“

A. Urbonavičiūtė.

 

Dabar su „Tipi“ dirba ne tik M.Jocius, bet ir A. Urbonavičiūtė ir E.Radlinskas.

„Komunikacijos ir produktyvumo įrankių rinka labai konkurencinga, todėl komanda ir įgyvendinimas yra net svarbiau nei pati produkto idėja. Komanda – pati svarbiausia verslo pradžiai“, – sako A. Urbonavičiūtė.

Jos teigimu, startuolio „Tipi“ pradžiai padėjo ir verslo angelų investicijos.

Pagrindinė įmonė Amerikoje

Verslininkė pasakoja, kad „Tipi Hub“ ketina veržtis ir į didesnes rinkas – JAV, Pietryčių Aziją. To siekiantys „Tipi Hub“ įkūrėjai jau įsteigė pagrindinę įmonę Delavere, kuriai dabar vadovauja pati A. Urbonavičiūtė. Lietuvoje įsteigta tik patronuojamoji įmonė.

„Daug kam toks sprendimas atrodo neįprastas, tačiau aš manau, kad tai geras žingsnis. Jis ateityje gali padėti lengviau vystyti verslą pasirinktoje rinkoje bei pritraukti didesnių investicijų. Tai taip pat gali padėti išvengti didelių išlaidų, kai jau įsibėgėjusią įmonę bandoma perkelti į užsienio rinką“, – sako pašnekovė.

Ji stebisi, kad virtualiai JAV įsteigti įmonę visai nesudėtinga. Tai ir banko sąskaitos atidarymas užtruko vos porą dienų ir kainavo 500 dolerių. Lietuvoje to neįmanoma padaryti elektroniniu būdu. Dokumentus teko versti į lietuvių kalbą. Taip pat prireikė išrašo iš Delavere esančio registro su įmonės savininkės tapatybės įrodymu, nors asmens kodas JAV nėra fiksuojamas. Būtinos buvo ir notarų, teisininkų paslaugos, kurios kainavo kur kas daugiau nei JAV įmonės steigimas.

Drastiški karjeros pokyčiai

A. Urbonavičiūtei iššūkiai – ne naujiena. Ji yra prisiekusi keliautoja, išmaišiusi Čilę, Argentiną, Aliaską, Kanadą ir dar bent kelias šalis. Taip pat didžiąją dalį subarktinių ir poliarinių regionų: dviese pėsčiomis beveik tris savaites keliavo Grenlandijoje – 500 km nuo artimiausios civilizacijos. Be to, verslininkė yra ir alpinistė, mėgsta kopti uolomis, laipioti į aukštus medžius, buriuoti toli nuo civilizacijos.

Moteris kilusi iš Šiaulių. Į Vilnių atvyko studijuoti psichologijos, tad čia ir liko. Po organizacinės psichologijos magistrantūros studijų dirbo žmogiškųjų išteklių srityje. Teko dirbti tokiose įmonėse kaip „Adform“ ir „Barclays“.

Tačiau po kelerių metų A. Urbonavičiūtė nusprendė drastiškai keisti karjerą ir pasuko į informacinių technologijų (IT) sritį. Tuo metu ji buvo vienintelė žmogiškųjų išteklių specialistė, taip drastiškai pakeitusi profesiją.

„Technologijos galėjo pasiūlyti sprendimus problemoms, kurias mačiau aplink. Taip pat technologijos kuria sprendimus ateičiai. Labai norėjosi ne tik būti tos ateities dalimi, bet ir prisidėti prie jos kūrimo. Be to, man labai patinka IT bendrovių kultūra: jos skaidresnės ir atviresnės, mąsto keliais žingsniais į priekį, nebijo kitaip galvojančių žmonių“, – aiškina pašnekovė.

Ji priduria, kad tokie karjeros pokyčiai buvo nelengvas, bet pavykęs žingsnis. Moteris pastaruosius penkerius metus vadovavo didelėms pasaulinėms techninėms komandoms JAV, Jungtinėje Karalystėje, Pietų Afrikoje, Indijoje ir Lietuvoje.

„Dinamiškame ir vis globalesniame pasaulyje izoliuotos verslo ir veiklos sritys tampa retenybe. Tad manau, kad vis svarbesnė tampa daugiadisciplinė ir daugiakultūrė patirtis. Netrukus pamatysime, kad, norint sulaukti sėkmės, nebepakanka puikiai išmanyti vieną sritį. Svarbiau mokėti spręsti reikiamą problemą efektyviausiu būdu, panaudojant įvairių sričių žinias. Todėl tokių sričių specialistai kaip „Growth Hackers“, išmanantys rinkodarą, produkto kūrimą ir IT, vis paklausesni“, – sako „Tipi“ bendraįkūrėja.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.