...

Pasaulinės tendencijos mokamam vaikų skaitmeniniam turiniui

Verslas

2022.04.19

Autorius: bzn start

Temos: .

Pasaulinės tendencijos mokamam vaikų skaitmeniniam turiniui

pexels.com nuotr. Asociatyvinė nuotrauka

Skaitmeninis turinys per pandemiją tapo įprasta preke, už kurią tėvai noriai moka; laikas, vaikų praleidžiamas prie ekrano, taip pat ilgėjo, tačiau tai nebelaikoma vienareikšmiškai blogu laiko leidimu. Išmaniuosiuose įrenginiuose vaikai ne tik pramogauja, bet mokosi, žaidžia ir bendrauja su bendraamžiais. Tai – tik keletas įžvalgų iš vieno žymiausių televizijos bei turinio kūrėjų kasmetinio renginio MIP TV, neseniai pasibaigusio Kanuose ir sutraukusio rinkos profesionalus iš viso pasaulio.

Šiemet renginyje pirmą kartą žiūrovo bei lankytojo teisėmis dalyvavo ir lietuviai – Kakės Makės komanda į užsienio rinkas žengia su tarptautiniu vardu Nelly Jelly. Šiam prekių ženklui tarptautinėje rinkoje atstovaujančios „NJ World“ vadovė Simona Krasauskienė dalijasi 3 svarbiausiomis turinio vaikams tendencijomis.

Tarp vaikų sėkmingiausi prekių ženklai – skaitmeniniai

MIP TV – vienas didžiausių kūrėjų industrijos renginių, kuriame parduodamas ir ieškomas turinys televizijai ir apžvelgiamos naujausios tendencijos bei sėkmės istorijos. Čia galima sutikti ir žymiausių pasaulio kanalų atstovų. Štai buvęs „Disney+“ eksporto padalinio vadovas patvirtino šio kanalo plėtrą į Lietuvą dar šiemet, o HBO plėtros padalinio vadovas patikino, kad jų turinys bus pasiekiamas 190-yje šalių, tarp jų ir Lietuvoje, iki 2026 m.

Skaičiuojama, kad net 4 iš TOP 5 pasaulinių prekių ženklų, populiarių tarp 6–15 metų vaikų, yra skaitmeniniai. Tai – „Facebook“, „Snapchat“, „Roblox“, „Pokemon“. Na, o vienintelis fizinis prekių ženklas, neužleidžiantis savo pozicijų TOP‘e yra LEGO.

Prekių ženklų skaitmeninis kuriamas turinys dažnai skiriamas ne tik pramogauti, bendrauti, bet ir edukuoti. Tai, kad pramogos ir edukacijos derinimo strategija ateityje bus sėkmingiausia, liudija ir tokie milžinai kaip „Cocomelon“. Jų turinys platformoje „Neflix“ tampa antru populiariausiu pagal peržiūras iš visko, ką visoms auditorijoms pasiūlo ši platforma.

„Metavisatoje“ vaikai jaučiasi natūraliai

Pranešimų apie vaikų turinį neaplenkė ir „Metavisatos“ tema. Daugelis pranešėjų pabrėžė, kad vaikai yra tendencijų kūrėjai ir taip daro įtakos tam, kaip gali atrodyti „Metavisata“ ateityje.

Šiandienos kontekste „Meta“ pristatyta kaip 3D internetas, kuriame galima mokytis, pramogauti ir bendrauti. Panašu, toks sprendimas Alfa kartai yra natūralus, o „Metavisata“ tokia pat reali kaip fizinis pasaulis. Tačiau nuogąstauti dėl to neverta. Pastebima, kad vaikai ir toliau nori eiti į mokyklą ir leisti laiką su draugais fiziniame pasaulyje.

Prie to, kad „Metavisata“ tampa tokia pat svarbi kaip ir fizinis pasaulis, prisideda ir laikmenos. Savo pranešime skaitmeninio turinio įmonės atstovas Davidas Kleemanas pažymėjo, kad 6–15 metų vaikų grupėje daugiau nei 40 proc. vaikų turi asmeninius išmaniuosius telefonus, antroje vietoje – planšetės ir tik po jų rikiuojasi asmeninis nešiojamasis kompiuteris ir televizorius vaiko kambaryje. Dar sąlyginai neseniai vaikai eidavo į savo kambarį žiūrėti pasirinkto turinio per asmeninį televizorių, o šiandien turinys visada su jais – išmaniajame arba planšetėje.

Pastebima ir tai, kad auga karta, vis aktyviau pati kurianti turinį. Pasauliniu fenomenu tapusi žaidimų platforma „Roblox“ turi milžinišką vaikų auditoriją, kurioje jie ne tik žaidžia, bet ir patys kuria žaidimus, buriasi į bendruomenes. Įdomiausia, kad per karantiną šioje platformoje vaikai leido savo kišenpinigius ir rengė nuotolinius gimtadienio vakarėlius. Platformoje sukuriama daug turinio su prekių ženklais jiems net nedalyvaujant procese.

Kalbant apie fizinio ir skaitmeninio pasaulio susiliejimo tendenciją, akcentuotas ir saugumas, kuris pirmiausia priklauso nuo kūrėjų.

Kurdami turinį remsis 3 dažniausiomis vaikų svajonėmis

Pristatydama vaikiško turinio karščiausias naujienas, turinio vaikams agentūros vadovė Wirginia Mouseler apžvelgė Alfa kartos vaikų didžiausias svajones, kurios susijusios su muzika, noru būti savimi, nuotykiais bei fantazija.

Paaiškėjo, kad vaikams, norintiems būti muzikantais, nebūtini šou apie superžvaigždes, jiems aktualios ir edukacinės laidos, kuriose akcentuojami paprasti muzikos instrumentai. Buvimo savimi tema atsispindi edukaciniuose ir pramoginiuose šou su įvairaus amžiaus, rasės, kūno sudėjimo, lytiškumo dalyviais. Na, ir trečiąją – nuotykių temą – kone įspūdingiausiai atspinti Danijoje sukurtas išlikimo šou su mokyklinukais, pasiryžusiais savaitę gyventi be tėvų saloje.

Galiausiai galima pastebėti, kad klasikinis augintinių populiarumas tarp vaikų vis dar neblėsta. Viena ryškiausių šios kategorijos žvaigždžių – naujas „Neflix“ serialas „Super PupZ“, kuriame tikri aktoriai ir gyvi šunys derinami su kompiuterine grafika stebuklingoje istorijoje apie supergalias.

Užimti savo vietą tarp sėkmės istorijų užsienio rinkose ateityje, tikimės, galės ir Kakė Makė. Jau spalį grįšime į MIP TV renginį MIP JUNIOR, kuriame turinio kūrėjams, pirkėjams ir investuotojams pristatysime Kakės Makės visatą tarptautiniu Nelly Jelly vardu. Pasakosime apie viską, ką jau sukūrėme ir dar kuriame, – pradedant knygomis, išverstomis jau į 13 pasaulio kalbų, miuziklu, spektakliu ir baigiant naujai kuriamu audiovizualiniu turiniu – animacijos serialu, išmaniojo programėle bei licencinio verslo naujienomis. Žvelgiant į svarbiausias turinio vaikams tendencijas, pagrįstai tikimės, kad Kakės Makės turinys gali būti sėkmingai eksportuojamas į kitas rinkas ir tinkamas globalaus pasaulio vaikams. Džiaugiamės, kad atspindime linksmosios edukacijos, savęs pažinimo ir vertinimo temas, o su muzika supažindiname ir mažiausius, ir paaugusius vaikus per jų mėgstamiausius personažus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.