6 komunikacijos ir rinkodaros tendencijos 2022-aisiais
2021.12.20
Temos: Marketingas.
Baigiantis 2021 m., verta apžvelgti, ko 2022 m. reikėtų tikėtis komunikacijos ir rinkodaros specialistams bei kaip reikėtų pasiruošti numatomoms naujovėms. Savo įžvalgomis dalinasi komunikacijos specialistė Kristina Horoman.
Pastarieji metai tik patvirtino, kad auditorijos dėmesys tampa savotiška valiuta. Kuo labiau šokiruojanti informacija, tuo labiau visuomenė įsitraukusi ir tai tampa strategija, kuri neretai pasižymi dezinformacinėmis antraštėmis, kurstant neigiamas emocijas. Nors paieškos rezultatuose vis dar pirmauja pandemijos aktualijos, pastebimas kintantis vartotojų požiūris į skaitmeninės rinkodaros veiksmus: tampame labiau paveikūs video ir audio turiniui, atviresni skaidrumui, labiau vertiname brandžią įmonių komunikaciją socialiniuose tinkluose ir tai tampa pagrindu, kuriant ryšį su paslauga, produktu, ar informacija.
Daugiau dėmesio personalizavimui
Epsilon.com teigimu, 66 proc. vartotojų tikisi, kad prekinis ženklas supras jų individualius poreikius, o net 80 proc. vartotojų tikina, kad didesnė tikimybė, kad prekę jie įsigys tik tokiu atveju, jeigu pasiūlymas bus grįstas asmenine patirtimi. Nors tokia statistika šiek tiek kontroversiška šiais metais paplitusiam nepasitenkinimui dėl galimo vartotojų šnipinėjimo socialiniuose tinkluose, pamažu tampa aišku, kad komunikacijos ir rinkodaros kampanijų personalizacija pagal surinktus duomenis – vienas iš efektyviausių būdų pasiekti tikslinę auditoriją.
Personalizuotos reklamos, asmeniniai pasiūlymai, tiksliniai įrašai socialiniuose tinkluose, produktų rekomendacijos pagal vykusių apsipirkimų duomenis ir net internetinių puslapių suasmeninimas, leidžia rinkodaros atstovams palaikyti ryšį su pirkėju netiesiogiai. Vartotojai tai vertina, nes jaučiasi svarbūs, laukiami, suprasti bei pamažu kuria emocinį įsipareigojimą prekiniam ženklui.
Priekyje – vertybių komunikacija
Įmonės vertybių komunikacija tampa vis svarbesnė. Ji, kaip reikšminga komunikacijos strategijos dalis, pateikia visuomenei aiškesnį įmonės vaizdinį, leidžiantį suprasti, kokiomis vertybėmis grįsta įmonės politika ir tikslai. Trečdalis visame pasaulyje dirbančių asmenų sutinka su teiginiu, kad jų organizacijos misija ir tikslai verčia pajusti, koks svarbus jų darbas. Tačiau tai aktualu ne tik dirbantiems. Komunikacijoje žinutė apie įmonės vertybes stiprina visuomenės pasitikėjimą, ypač, kai jos sutampa su jų pačių.
Šiemet tapo aišku, jog viena iš labiausiai vertinamų organizacijų vertybių yra tvarumas. Nors Lietuvoje, palyginti, tvarumo komunikacija yra ganėtinai jauna, o jos specialistų – ne tiek ir daug, tvarumas užima vis daugiau vietos rinkodaroje bei socialinių medijų erdvėje. Pagarbą aplinkai išreikšti stengiasi tiek maži prekiniai ženklai, kuriantys tvarius produktus, tiek didelės organizacijos, optimizuojančios savo procesus bei besistengiančios prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų.
Tą puikiai diktuoja tiek lyderiaujančios organizacijos, kaip Vinted, kurių filosofija grįsta mados vartotojiškumo mažinimu, tiek didieji parduotuvių tinklai, kurie pamažu atsižvelgia į perteklinio plastiko problemą bei kiti, ne tik kuriantys teigiamą pokytį, bet ir komunikuojantys šio pokyčio vertę ir svarbą.
Vizualaus turinio galia – neslopsta
HubSpot.com teigia, kad net 70 proc. įmonių pastaraisiais metais daugiau biudžeto skyrė vizualios rinkodaros strategijoms. Toks pasirinkimas tikrai teisingas ir, tikėtina, kad greitu metu nekis. Kodėl? Cisco.com atsižvelgdami į 2021 m. tendencijas bei duomenis, teigia, jog vaizdo įrašai socialiniuose tinkluose sudarys daugiau nei 82 proc. viso vartotojų interneto srauto. Tai yra 15 kartų daugiau nei 2017 m. Taigi, jeigu iki šiol didžiąją dalį resursų skyrėte vizualiam turiniui, vertėtų šia tendencija sekti ir toliau. Ypač, kai vartotojų dėmesio sutelkimo trukmė, pasak TheSun.com, yra 8 sekundės.
2022-aisiais verta ieškoti kūrybiškų būdų, kaip technologijų pagalba išsiskirti kuriant vizualinį identitetą bei turinį. Emocinio, vertybių ir faktų ar statistikos pagrindo turinys pateiktas visiems prieinamu formatu sulauks didžiausio dėmesio.
Kalba žmonės, o ne prekiniai ženklai
Ambasadorystė socialiniuose tinkluose, ypač soc. tinkle „LinkedIn“, šiuo metu skamba labai plačiai. Daugelis naudojasi galimybe kalbėti tiek apie vidinės, tiek apie išorinės įmonės komunikacijos ypatumus. Tokią komunikacijos formą dažniausiai renkasi įmonių ar komandų vadovai, bet neatsilieka ir darbuotojai – vis daugiau žmonių apie savo darbo specifiką ir įmonės tikslus kalba pačių iniciatyva.
Anot „LinkedIn“ atlikto tyrimo, matoma, kad įmonės, kuriose darbuotojai dalijasi kokybišku turiniu, turi net 58 % didesnę tikimybę pritraukti naujų darbuotojų. Tai reiškia, kad auditorija šiais laikais yra linkusi pasitikėti realių žmonių patirtimis, todėl savo palankumą atiduoda ne bendrai prekinio ženklo komunikacijai, bet ir jos atstovams. Tikėtina, kad toks žingsnis ir suformavo atviresnės, skaidresnės komunikacijos poreikį socialiniuose tinkluose, kuris socialiniuose tinkluose 2022 m. vilnys ir toliau.
Daugiau kalbėsime apie Web3, Metavisatą ir soc.tinklų “arbatpinigius”
Informacija, kuri iki šiol nelabai suprantama ar tinkamai komunikuojama visuomenei, iš uždarų IT inovacinių erdvių pamažu artės ir vis garsiau apie save kalbės ateities technologijos, kurias turėsime tinkamai pažinti, priimti ir išmanyti ateinančiais ir vėlesniais metais. Galbūt jų įvaldyti 2022m. ir nespėsime, tačiau bus naudinga suprasti, kaip yra tobulinamas interneto ir soc.tinklų vartojimo aparatas. Atnaujintose soc.tinklų versijose pastebime “tips” ir “awards” naujieną, kuri skatins patikusį turinį paremti tam tikrais simboliais, ar net finansiškai.
Šiemet M.Zuckerbergas pristatė revoliucinį planą socialinėje medijoje – Metaverse. Nors šios realybės kūrimas užtruks apie dešimtmetį, Silicon Valley iškėlė aiškų iššūkį, todėl ir kitos pasaulinės organizacijos jau ieško būdų kaip tobulėti ir neatsilikti nuo inovatyvių tendencijų.
Pamažu ruošimės ir naujajai interneto versijai Web3, todėl temų technologijų progreso tema bus apstu, kaip ir poreikio tinkamai komunikacijai. Toliau kalbėsime apie duomenų saugumą virtualiame pasaulyje, tačiau nepamiršime ir psichologinių aspektų priimant visas minėtas inovacines revoliucijas.
Į 2022-uosius su papildytos realybės turiniu ir dirbtiniu intelektu
Virtuali realybė pamažu beldžiasi į rinką ir įsitvirtina vis labiau. Mirrar.com duomenimis, šiuo metu net 64 proc. rinkodaristų jau naudoja arba tikisi greitu metu pradėti naudoti papildytos realybės priemones, nes apie 40 proc. vartotojų teigia, kad sutiktų mokėti daugiau už patogumą.
Papildyta realybė – tai 3D technologija, leidžianti įvairius gaminius pasimatuoti virtualiai. Pirkėjams tai – patogu, o rinkodaristams – pelninga, nes tokia galimybė ne tik įtraukia, bet taip pat padeda pirkėjui lengviau apsispręsti. Specialistų teigimu, net 80 proc. vartotojų, kurie paprastai el. parduotuvėse prie gaminio praleidžia tik 1 minutę, šis laikas su įdiegta technologija gali laimėti net 2 minutes. Taip pat šis komunikacijoje išskiriamas bruožas turėtų pritraukti kur kas daugiau susidomėjusiųjų.
Kita patogumo suteikianti technologija, kuri vis plačiau karaliaus skaitmeninėje erdvėje – chatbots arba pokalbių robotai. Daugelis prekinių ženklų jau yra įsidiegę šią priemonę ir, kaip teigia Drift.com, pokalbių robotai yra sparčiausiai augantis prekinių ženklų komunikacijos kanalas, kuris ne tik sutaupo laiko, tačiau taip pat padeda kur kas greičiau vartotojui suteikti visus atsakymus į rūpimus klausimus. Pasak šaltinio, pirkėjai tai labai vertina, o tai suteikia papildomo pasitikėjimo ir pasitenkinimo prekiniu ženklu.
Pabaigai, verta priminti, kad 2022-ieji metai gali atnešti kur kas daugiau, tačiau būtent šios tendencijos, atsižvelgiant į pastarųjų metų statistiką, gali pritraukti daugiausiai sėkmės tiek komunikacijos, tiek prekinių ženklų skaitmeninės rinkodaros atžvilgiu. Svarbiausia nepamiršti tikrumo, gebėjimo personalizuoti informaciją bei tam pasitelkti įtraukiausius technologinius resursus.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.