Logistikos iššūkiai e. prekybos srityje

Verslas

2020.11.16

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: , , .

Logistikos iššūkiai e. prekybos srityje

M. Šilkūnas Asmeninio albumo nuotr.

Pastarasis laikotarpis padarė didžiulę įtaką elektroninės prekybos pakilimui. Ir didieji tinklai, ir smulkieji prekybininkai savo veiklą perkelia į internetines parduotuves. Tačiau, siekiant užtikrinti klientų pasitenkinimą apsipirkimu, svarbu ne tik pateikti prekes elektroninėje erdvėje, bet ir pasirūpinti sklandžiu bei greitu jų pristatymu. Svarbiausiais patarimais logistikos klausimais dalinasi „Siuskpigiau.lt“ direktorius Mindaugas Šilkūnas.

Svarbiausias veiksnys – patogumas

Norint pradėti vystyti e. prekybos logistiką, pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į patogumą. „Patogumas yra svarbus ir klientui, ir e. prekybos vykdytojui. Klientui svarbu turėti galimybę pasirinkti patogiausią prekės pristatymo būdą, todėl e. prekybos vykdytojui reikėtų pasirūpinti prekių pristatymo pasiūlymų įvairove“, – teigia pašnekovas.

Pasak M. Šilkūno, būtent patogumas lemia klientų galutinį apsisprendimą dėl prekės įsigijimo. Todėl galimybės pristatyti prekę patogiausiu būdu neturėjimas ar brangus prekių pristatymas, kai konkurentai siūlo nemokamą, gali tapti veiksniu, lemiančiu tai, kad klientas pasirinks kitą parduotuvę.

„Tokie įrankiai kaip API arba e. parduotuvių sąsajos gali palengvinti darbą su siuntomis e. prekybos vykdytojui ir pagerinti kliento patirtį internetinėje parduotuvėje. Su šiais įrankiais darbas vyksta kur kas sklandžiau, prekių pristatymo pasiūlymai atvaizduojami tiesiogiai e. parduotuvėje, prekių užsakymai automatiškai nukeliauja į vežėjų puslapį ir taip sugeneruojami siuntos dokumentai“, – pasakoja „Siuskpigiau.lt“ direktorius. Naudojantis minėtais įrankiais, prekeiviui lieka tik pasirūpinti siuntos pakavimu, dokumentų užklijavimu ir jos perdavimu kurjeriui.

Logistikos partnerių pasirinkimas

Pradėjus vykdyti e. prekybą, greičiausiai ne vienam kyla naujas galvos skausmas – kaip pasirinkti partnerius. M. Šilkūno teigimu, pirmiausia reikėtų atlikti vežėjų paiešką, atsižvelgiant į prekių pristatymo poreikius. Susiradus logistikos partnerius, reikėtų suderinti tinkamas sąlygas.

„Prieš susisiekiant su vežėjais, svarbu įsivertinti planuojamą siuntų skaičių, nes ne visi vežėjai gali pasiūlyti geras siuntimo kainas, jeigu siuntų nėra daug. Tokiu atveju rekomenduojama kreiptis į kurjerių tarpininkus, kurie gali pasiūlyti įvairių vežėjų ir paslaugų spektrą už gerą kainą, neatsižvelgiant į siuntų skaičių“, – vardija pašnekovas.

Svarbu atsižvelgti į apkrovas

Dažnai pradedantieji prekeiviai yra linkę pristatyti siuntas patys. Šiuo atveju vėlgi išskiriama patogumo svarba, nes, neatsižvelgiant į užsakymų skaičių, reikia įsivertinti pristatymo galimybes.

„Verslui plečiantis ir didėjant užsakymų skaičiui, e. prekybos vykdytojas gali pasvarstyti apie kontraktines logistikos paslaugas (3PL). Tai reiškia, kad prekių sandėliavimas, užsakymų parengimas bei pristatymas būtų atiduotas į specialistų rankas ir verslas galėtų susitelkti į strateginius plėtros sprendimus“, – aiškina M. Šilkūnas.

Siuntų pristatymas koronaviruso laikotarpiu 

Pirmosios koronaviruso bangos metu buvo pastebėti didžiuliai siuntų trikdžiai. Pašnekovas pastebi, kad šiuo metu tokių nesklandumų išvengiama: „Siuntimas greitaisiais kurjeriais vis dar vykdomas gana sklandžiai. Siuntų vėlavimas yra galimas, tačiau dauguma siuntų pristatoma vos keletu dienų vėliau nei įprastai. „Express“ siuntos daugumą šalių pasiekia vidutiniškai per 2–5 darbo dienas, „Economy“ siuntos pristatomos vidutiniškai per 6–9 darbo dienas.“

Prisitaikymas ir didesnė kurjerių praktika, palyginti su pirmąja banga, leidžia užtikrinti sklandesnį siuntų pristatymą. Didesnis pasiruošimas ir tam tikri techniniai sprendimai, pavyzdžiui, PIN kodo naudojimas vietoj įprastos pasirašymo funkcijos leidžia greitai ir saugiai pristatyti siuntas. 

Pasiruošimas šventėms

Ne paslaptis, kad kalėdiniu laikotarpiu siuntos vėluoja, todėl nukenčia ir klientas, ir pardavėjas, sulaukiantis neigiamų atsiliepimų. Siekiant kuo labiau mažinti vėlavimo galimybę, patariama atsižvelgti į kelis paprastus aspektus.

„Siunčiant siuntas gruodį, gali būti sudėtinga išvengti spūsčių, tačiau tikrai galima jas sumažinti planuojant šventinį laikotarpį. Reikėtų skatinti klientus pasirūpinti dovanomis iš anksto ir nepalikti visko paskutinei minutei. Galbūt net pasiūlyti išskirtinį pasiūlymą perkant prekes, pavyzdžiui, lapkritį. Labai naudinga būtų pateikti klientams datas, iki kada galima išsiųsti dovanas ar prekes ir užtikrinti jų pristatymą laiku“, – pataria M. Šilkūnas ir priduria, kad itin svarbu sekti naujausią informaciją apie siuntas bei apie visus pasikeitimus kuo skubiau informuoti klientus, atnaujinant informaciją interneto puslapyje.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.