...

Inovacijų kūrimas: kaip šiuolaikinėje rinkoje sugalvoti kažką naujo?

Verslas

2020.11.04

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: , .

Inovacijų kūrimas: kaip šiuolaikinėje rinkoje sugalvoti kažką naujo?

I. Adomaitytė-Subačienė Asmeninio albumo nuotr.

Verslas visada prasideda nuo idėjos. Gan dažnai verslas ir jo sėkmė grindžiama inovatyvumu. Tačiau ką daryti, jeigu ėmus galvoti, kokio verslo vertėtų imtis, inovatyvių idėjų neateina į galvą? Kaip išmokti kurti inovacijas? Į šiuos klausimus jau rytoj prasidėsiančiame augančio verslo forume „LAUNCH 2020“, kuris bus transliuojamas iš lanksčių biurų erdvės „Workland“, atsakys valdymo inovacijų agentūros įkūrėja ir vadovė dr. Ieva Adomaitytė-Subačienė.

Ar viskas jau sukurta?

Prakalbus apie inovacijas, dažnai tenka susidurti su idėja, jog šiais laikais viskas jau sukurta ir dviračio nebeišrasi. Pašnekovė patikina, kad šiuose žodžiuose tiesos šiek tiek yra, tačiau inovacijų kūrimą nebūtinai reikia sieti su sensacingais išradimais.

„Gali būti, kad jau viskas sukurta, tačiau inovacijos nėra naujovių kūrimas, tai esamų produktų, paslaugų, procesų tobulinimas, kad jie veiktų veiksmingiau. Šiuo metu kalbama apie vadinamąsias susiliejančias technologijas (angl. converging technologies): nano-, bio-, info- ir cogno- (NBIC), kaip suintegruoti skirtingų sričių žinias konkrečiai problemai spręsti“, – tendencijas atskleidžia mokymų lektorė.

Viską lemia kontekstas

Kiekvienas gyvename savo socialiniame burbule, kasdien matome tai, kas mums savaime suvokiama ir įprasta, tačiau išėję už savo įprasto matymo lauko ribų, pasak dr. I. Adomaitytės-Subačienės, galime pastebėti įdomių dalykų. Pašnekovės teigimu, tai, kas mums atrodė savaime suprantama, pasikeitus kontekstui gali tapti absoliučia inovacija.

„Inovacijos labai priklauso nuo socialinio konteksto, ypač tai aktualu netechnologinėms inovacijoms. Tarkime, Europoje galimybė gauti būtiną sveikatos pagalbą yra nediskutuotina, tačiau atokiame Ugandos regione galimybė operatyviai gauti pagalbą bus visiška inovacija“, – atskleidžia inovacijų agentūros vadovė.

Tiesa, ji patikina, kad šiuolaikinėje rinkoje inovacijos dažnai per daug sureikšminamos.

„Reikia pripažinti, kad inovacijos tampa madingu terminu ir mes per dažnai viską vadiname inovacija“, – teigia dr. I. Adomaitytė-Subačienė.

Trys žingsniai

Paprašyta išvardinti tris esminius žingsnius, padėsiančius sukurti inovaciją, pašnekovė pirmiausia nurodo suvokimą, kas reikalinga rinkai. Anot jos, svarbu suvokti, kas šiuo metu tam tikrai verslo sričiai „skauda“. Antras žingsnis – supratus, kas skauda, išsiaiškinti – kodėl. Kokie poreikiai yra nepatenkinami. Ir trečias, taip pat labai svarbus žingsnis – nekreipti dėmesio į konkurentus.

„Viena pagrindinių klaidų, kurią daro startuoliai, tai imasi kurti kokį nors jau egzistuojančio dalyko analogą, tada sukuria idėją ir bando ją realizuoti rinkoje. Tačiau sėkmingiausi startuoliai yra tie, kurie randa, kas „skauda“ klientui, ir sukuria būdą, kaip padėti“, – įsitikinusi pašnekovė.

Žinios interneto formatu

Nuo lapkričio 5 iki 12 dienos vyks jau penktasis augančio verslo forumas „LAUNCH 2020“. Jo formatas paremtas šių dienų aktualijomis, tad susitikimai vyks internetinėje erdvėje. Visi pranešimai ir mokymai transliuojami saugiai, iš lanksčių biurų erdvės „Workland“.

Renginio organizatoriai džiaugiasi jau ne vienus metus jauno verslo forumą palaikančiais draugais. Šiemet išskirtinė padėka tenka bankui „Luminor“, UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), advokatų kontorai „Glimstedt“, Lietuvos Respublikos valstybiniam patentų biurui, Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybai, naujienų portalui „Delfi“, lanksčių biurų erdvei „Workland“, reklamos ir rinkodaros ekspertams „Mikulskis.lt“ bei spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.