...

„GroupOn“ sėkmės paslaptis

Verslas

2012.11.29

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , , .

„GroupOn“ sėkmės paslaptis

Andrew Masonas flickr.com nuotr.

Neseniai vykusiame „App Camp“ renginyje visas dėmesys buvo skirtas mobiliosioms aplikacijoms. Jos buvo kuriamos, plėtojamos, apie jas buvo kalbama. Paskaitas dalyviams skaitė mentoriai iš įvairių kompanijų, su savo produktais pasiekę labai daug. Pirmasis kalbėtojas buvo suomis Jyri Engeströmas iš populiariausio pasaulyje grupinio apsipirkimo tinklalapio groupon.com. Gal ir simboliška, kad jo pranešimas buvo visiškai kitoks. Tai gerai atspindi ir tinklalapio darbuotojų atrankos principus – čia dirba žmonės, mąstantys kitaip. Be šios savybės nebūtų ir įmonės sėkmės.

Tačiau apie viską iš pradžių. Kas gi yra groupon.com ir kuo jie išskirtiniai? Šį tinklalapį 2007 metais sukūrė amerikietis Andrew Masonas. Jo esmė ir paprasta, ir geniali tuo pat metu. Kiekvieną dieną groupon.com savo registruotiems vartotojams pateikia pasiūlymą apsipirkti vienoje parduotuvėje, užsisakyti maisto viename restorane ar panašiai su nuolaida, kuri siekia nuo 50 % iki 90 %.

Tiesa, ji pritaikoma tik tada, jeigu susirenka pakankamas užsakovų skaičius. Tai skatina dėl bendro pirkinio ar paslaugos susiburti didelius draugų ir pažįstamų būrius. Automatiškai vienu metu nuperkama daug prekių ar paslaugų – parduodančios įmonės gauna didelę porciją pinigų, o ir pats „GroupOn“ alkanas nelieka… Tinklalapis „Alex“ reitinge puikuojasi aukštoje 313-oje vietoje, o pernai jo apyvarta siekė 1,61 milijardo JAV dolerių. Ir visa tai per penkerius metus. Koks sėkmės raktas?

Visų pirma reikia geriau suprasti, kaip veikia „GroupOn“ paslauga ir verslo modelis. Įsivaizduokite, kad esate nedidelė verslo įmonė. Tarkime, gyvenate ant ežero kranto ir plukdote valtele turistus. Dirbate gal ir pelningai, bet verslas tarsi susitingęs. Tai nėra gerai. Jums reikia naujo impulso. Nebūtinai didelio pelno šuolio – greičiau didesnio žmonių srauto. Čia jums į pagalbą ateina „GroupOn“ (savaime suprantama, ne už ačiū). Jie pasirengę reikalingą žmonių srautą atvesti pas jus. Savo tinklalapyje jie pasiūlys kuponus jūsų paslaugoms. Skirtumas tas, kad jeigu jūs už pasiplaukiojimą prašote dešimties litų, tai „GroupOn“ kuponai kainuos tik penkis. Žinoma, kaina galios tik tada, jei vienu metu užsakomas atitinkamas skaičius kuponų. Po to tuos penkis litus (o iš tikrųjų gerokai daugiau) pasidalysite po lygiai su „GroupOn“. Regis, laimi visi: jūsų verslas įgavo naują kvėpavimą, „GroupOn“ užsidirbo, o žmonės gavo norimą pramogą už gerokai mažesnę kainą. „GroupOn“ veikia kaip tarpininkai. Jie jus reklamuoja visam pasauliui ir savo vartotojams, kurių yra net trisdešimt penki milijonai.

Tokia „GroupOn“ veiklos schema iš esmės keičia mažo verslo veiklo galimybes. „GroupOn“ suteikia galimybę konkuruoti su gigantais. „GroupOn“ atveda jums žmones, kurių galbūt niekada nepamatytumėte. Kitaip tariant, šis tinklalapis iš esmės pakeitė žaidimo taisykles. Ne veltui įtakingasis „The Wall Street Journal“ pakrikštijo projektą „the hottest Internet start-up in the country“. Sutikite, titulas skambus, tačiau „GroupOn“ jo vertas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.