Startuoliai vienaragiai: didieji duomenys nešantys sėkmę
2020.05.22
Temos: Startuolis.
Rinkai globalėjant, pasaulyje atsiranda vis daugiau startuolių, kurie perkopę 1 milijardo JAV dolerių ribą tampa vienaragiais. Beveik pusė pasaulyje esančių vienaragių priklauso kinų kampanijoms, vienas iš jų – „JOLLY Information Technology“. Kas padėjo šiam startuoliui pasiekti tokias finansines aukštumas svarstė žinių centro augančiam verslui „bzn start“ įkūrėja bei strategė Živilė Glaveckaitė.
Vos per kelis metus tapo lyderiaujančia Vidurio Rytuose
„JOLLY Information Technology“ yra elektroninės prekybos sprendimų tiekėjas ir internetinis mažmenininkas, prekiaujantis drabužiais, aksesuarais, elektronikos, namų interjero, vaikų prekėmis. „JOLLY Information Technology“ taip pat padeda įmonėms kurti savo prekės ženklus tarptautiniu mastu. Kompanijai priklauso platforma „JollyChic.com“, „MarkaVIP“, kurios padeda vartotojams rasti populiarių prekių ženklų rūbus už prieinamą kainą. Šis startuolis vienaragiu tapo 2018 metais ir tam buvo aiškių sudėliotų strateginių veiksmų.
2012 metais, Li Haiyanjo kartu su dviem partneriais suprato, jog Kinija turi didžiulį potencialą eksportuojant elektroninę komerciją. Partneriai kelis sykius nukeliavę į užsienio rinkas nusprendė sukurti B2C platformą, kurios pagalba galėtų pardavinėti kiniškus rūbus Europoje, JAV ir Vidurio Rytuose. Vos po kelių metų nuo atsidarymo, 2014m. „JOLLY Information Technology“ tapo lyderiaujančia elektroninės prekybos kompanija Vidurio Rytuose, o savo pajamas įmonė padidino beveik 50 kartų.
Didieji duomenys padėjo pasiekti aukštumas
„JOLLY Information Technology“ dirbtinio intelekto pagalba stebi vartotojų elgseną ir vienu metu atlieka analizę bei apskaičiuoja galimus užsakymus, todėl Kinijos gamintojai gali greitai reaguoti į rinkos paklausą ir pasiruošti užsienio klientų užsakymams. Kompanija nuolat investuoja į kryptingus mokslinius tyrimus, kurie padeda sukurti efektyvias sistemas atnešusias startuoliui sėkmę. O dideli duomenys (angl. Big Data) padėjo verslo milžinui įsitvirtinti Vidurio Rytuose, kuomet pasiūlė šiai rinkai labiau pritaikytus produktus.
Praėjusiais metais „Jollychic” vice prezidentas Dennis Du Minghao duodamas interviu „South China Morning Post” portalui minėjo, jog kompanija planuoja pradėti užsiimti ir maisto tiekimu, planuoti internetines keliones bei vystyti transportavimo verslą.
Svarbiausia – plataus spektro mąstymas ir vartotojų supratimas
Pasak Ž.Glaveckaitės, vienaragiu, ar sėkmingu startuoliu tampama tuomet, kai yra siūlomas teisingas ir reikalingas produktas: „Kalbant apie „JollyChic”, regis pasaulyje yra nesuskaičiuojama galybė e. platformų, kurios leidžia prekiauti drabužiais, elektronika ir kita ne tik didmena, bet ir mažmena. Tačiau ne kiekvienam pasiseka, ir tai susiję su daugeliu dalykų…” Pašnekovė įsitikinusi, jog be turimo gero produkto labai svarbu plačiai mąstyti bei turėti holistines vizijas.
Pašnekovė įvardijo, jog vienaragio sėkmę lėmė vartotojų elgsenos analizavimas: „Šiam startuoliui pasisekė dėl tinkamo „Big data” panaudojimo stebint ir analizuojant vartotojų elgseną. Šis vienaragis skiria didelius pinigus tyrimams ir plėtrai, jog pastebėtų kaip elgiasi jų vartotojas. Ne tik analizuojama, bet duomenys įdarbinami geriem rezultatams pasiekti.”. Tuo pačiu priduria, jog: „Būtina suprasti, kad duomenų rinkimas ir jų analizavimas dar nėra sėkmė savaime. Sėkmė yra supratime kokie duomenys gauti, ką padės spręsti ir kaip sureaguoti įmonės viduje tenkinant vartotojų lūkesčius ir sprendžiant problemas” – pažymi Ž. Glaveckaitė. Tam tikra prasme, įmonės veikimo principas panašus į milžinės „Amazon”: turint savo sandėlius galima greitai vykdyti užsakymus ar greitojo pristatymo paslaugas.
Įtraukia vartotojus į procesą
Ž.Glaveckaitė įsitikinusi, jog „Jolly-Chic“ marketingas yra išskirtinis, ir iš jo galima pasimokyti parsisiuntus jų programėles: tiek tiksliniai „flash sale” ar kitos šio vienaragio naudojamos naujų vartotojų pritraukimo priemonės yra labai efektyvios. „Įmonė taip pat naudojasi socialine žiniasklaida regione ir bendradarbiauja su daugiau nei 1000 internetinių įžymybių, siekdama reklamuoti savo prekės ženklą daugiau nei 60 milijonų klientų. Itin žavi jų tikslinės reklaminės kampanijos nukreiptos į „Black Friday” ar Ramadaną (musulmonų pasninko mėnuo) ir kita”. Pašnekovė teigia, jog šis vienaragis sugeba įtraukti pirkėjus į pardavimo procesą, kadangi minėtų didžiųjų duomenų analizavimas padeda kasdien stebėti vartotojų elgseną ir tai jiems leidžia suprasti ką daryti kasdien.
„Vieno gero dalyko išmokau per daugelį metų sukdamasi startuolių pasaulyje. Išgirsti gerą patirtį ne visada užtenka. Išmokau geras patirtis parsisiųsti (jei įmanoma) į savo telefoną ir paanalizuoti, kaip veikia jų modelis. Tuomet pamatai tokius dalykus, kurių joks pasakojimas nesuteiks”, – dalinosi patirtimi ir rekomendavo nepamiršti to paties daryti ir patiems, nes parsisiuntimas kainuoja tik laiką, tačiau patirtis ir sprendimų įvairovė išlieka, kurią gali panaudoti visai kitose situacijose. Juk mintis auksine, kad visada reikia mokytis tik iš geriausių, nes jie tai būna patikrinę. „Tik nepamiršti ir įvertinti patį kontekstą. kas tinka svetur, nereiškia, kad tiks kažkur kitur”, – priduria „bzn start” strategė.
Lietuvoje netrūksta pažangių įmonių
Pašnekovė įsitikinusi, jog Lietuvos įmonės didžiuosius duomenis naudoja ir tikrai pažangių įmonių netrūksta: „Tendencijos matyti aiškios, jog įmonės pritraukinėja „Big Data” specialistus su reikiamom kompetencijoms, dėl jų akivaizdžios naudos ir teikiamos vertės vartotojui. Siekiame ir būkime laimėtojais, konkurencingais bei diegime naujoves. O jei yra teisingas požiūris, suburti komandą inovacijoms ir pokyčiams diegti tikrai atsiras”, – reziumuoja Ž. Glaveckaitė.
Ekspertai
Dr. Živilė Glaveckaitė
„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.