Milijonines apyvartas generuojantis lietuvių startuolis atskleidžia sėkmės paslaptis

Verslas

2018.03.09

Autorius: Urtė Bujevičiūtė

Temos: , .

Milijonines apyvartas generuojantis lietuvių startuolis atskleidžia sėkmės paslaptis

Mantas Mikuckas. Asmeninio albumo nuotr.

„Vinted“ – vienas didžiausių pasauliniu mastu veiklą vykdančių lietuviškų startuolių, kurio mėnesinės pajamos siekia 2 mln. eurų. Milijonines investicijas pritraukusi drabužių mainų platforma šiandien veikia net dešimtyje pasaulio šalių. Apie savo planus kasmet augti po 200 proc. ir apie tai, kaip pavyko užauginti verslą ir sulaukti pasaulinio pripažinimo, susitikimo metu „Vinted“ biure pasakojo įmonės rinkodaros direktorius Mantas Mikuckas ir vykdomasis direktorius Tomas Plantenga.

Tinkama pozicija konkurentų atžvilgiu

Norint sukurti tvarų verslo modelį ir veikti pelningai, pirmiausia reikėjo prisitaikyti prie rinkos sąlygų. Konkurentus pralenkti padėjo konkurencinga kainodara. Žemos kainos ir gerokai didesnė vertė, už kurią norisi mokėti, – tokios prielaidos leido greitai plėsti verslą ir užtikrinti vartotojų pasitikėjimą.

„Turėjome taip sumažinti kainas ir pagerinti kokybę, kad vartotojai pirktų pas mus, o ne pas konkurentus. Mažinti kainas ir tikėtis, kad turėsime gerokai daugiau vartotojų“, – veiklos pradžią prisimena M. Mikuckas. Šiuo metu „Vinted“ veikia JAV, Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Austrijoje, Prancūzijoje, Lenkijoje, Čekijoje, Ispanijoje, Olandijoje ir Lietuvoje. Pasauliniu mastu tvarų modelį sukurti padėjo optimizuoti ir nuolat tobulinami veiklos procesai.

Išlaidos vartotojams pritraukti

Greičiausias būdas tapti žinomam per trumpą laikotarpį – reklama televizijoje. Tai yra brangus reklaminis kanalas, todėl turi būti išnaudotas efektyviai. M. Mikuckas prisimena, kad, pradėjus naudoti šią reklaminę priemonę, vienas vartotojas kainavo daugiau nei 40 eurų. Tai buvo gerokai daugiau, nei tas vartotojas atnešė naudos. Segmentavus reklamas pagal kalbą, trukmę, savaitės dienas ar dienos metą, kada jos rodomos, pavyko atsisakyti ne itin veiksmingų reklamų. Tai padarius greičiau nei konkurentai, pavyksta įgyti tam tikrą pranašumą. „Ir jeigu tu matai tuos rezultatus, tai yra gera žinia, nes tuos pačius rezultatus mato ir tavo konkurentai. Jeigu tu tai išsiaiškini pirmas, gali veikti efektyviau nei konkurentai“, – rezultatų analizės svarbą pabrėžia rinkodaros vadovas.

Automatizuota klientų aptarnavimo schema

Greitai augant, panašia trajektorija auga ir klientų aptarnavimo išlaidos. Norint išvengti dinamiško išlaidų augimo, reikėjo kuo labiau automatizuoti klientų aptarnavimo procesą. „Mes subūrėme komandą, kuri sujungė klientų aptarnavimą ir inžinierius, kurie sunkiai dirbo, kad viską automatizuotų. Stengėsi pasiekti neįtikėtiną optimizavimo lygį, ne 10 ar 20 proc., bet pasiekti keletą kartų geresnių rezultatų“, – pasakoja M. Mikuckas.

Optimizavimas leido sumažinti užklausų skaičių ir pagreitinti atsakymus, efektyviau spręsti problemas. Šešis kartus sumažintas sukčiavimas, keturis kartus iškraipymai, o šlamšto (angl. spam) rodiklis sumažėjo net 20 kartų. Tai leido užtikrinti geresnę vartotojo patirtį. Toks optimizavimas šiandien sutaupo įmonei milijonus eurų per mėnesį, kuriuos išleistų klientų aptarnavimui.

Nuolat tobulinama IT sistema

Augantį efektyvumą užtikrinti padeda ir nuolat tobulinama IT sistema bei servisas. Gerinamas funkcionalumas leidžia užtikrinti vartotojo pasitenkinimą, o tai didina vartotojų skaičių. Dėl planuoto nuolatinio efektyvumo gerinimo, smarkiai padidėjus vartotojų skaičiui, IT išlaidos lieka to paties lygio. Tad galutiniame taške nereikia papildomo milijono eurų išlaidų ir galima išlaikyti tą pačią kainodarą. „Platforma yra nemokama, jei tu nenori už nieką mokėti, ir tuo pačiu metu mes galime operuoti šituo verslu su labai dideliu pelningumu. Bet tai įmanoma tik tada, kai dirbi tokiu būdu ir taikai visus optimizuotus patobulinimus, ieškodamas didesnio efektyvumo“, – tikina specialistas. Efektyvumą tokiais dideliais mastais didinti padeda pritaikyti dirbtinio intelekto sprendimai.

Tinkamai įvertinta globali aplinka

 

„Pasakėme sau, kad jeigu mes eisime į rinką, eisime labai stipriai – taip stipriai, kad įveiktume konkurentus.“

T. Plantenga.

 

„Vienintelis būdas užkariauti pasaulinę rinką – daryti daugiau nei pakanka, pamiršti, kad status quo yra gerai“, – įsitikinęs T. Plantenga. Plėtrą į pasaulio rinkas „Vinted“ atstovai pradėjo analizuodami globaliai veikiančius lyderius, atidžiai stebėdami jų veiksmus. Tinkamas rinkas pasirinkti padėjo nuodugni atskirų šalių analizė. Pagal pasirinktus kriterijus buvo vertinamos 23 pasaulio šalys: vertinamas BVP, tarptautinė prekyba, BVP vienam gyventojui, apsipirkimai internetu ir bendras naudojimasis internetinėmis platformomis. Pagal šiuos kriterijus patraukliausia pasirodė Vokietijos rinka. Toliau buvo gerai apgalvotas detalus planas.

„Pasakėme sau, kad jeigu mes eisime į rinką, eisime labai stipriai – taip stipriai, kad įveiktume konkurentus“, – pabrėžia T. Plantenga. Tokia strategija leido per trumpą laiką pasivyti pasaulinės rinkos lyderius, tokius kaip „Ebay“, OLX, „Leboncoin“, „Shpock“, „Poshmark“, „United Wardrobe“ ir kitus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.