...

Kaip išvengti verslo kūrimo klaidų?

Verslas

2016.03.01

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: , , .

Kaip išvengti verslo kūrimo klaidų?

„Open Coffee Club Vilnius“ direktorius - Rokas Tamošiūnas. V.Ivanovo (Verslo žinios) nuotr.

Kalbant apie startuolius, atsargumas minimas retai. Juk vien pagal apibrėžimą startuolis reiškia riziką. Apie tai, kaip išvengti lemtingų verslo kūrimo klaidų, kalbėjomės su VšĮ „Open Coffee Club Vilnius“ direktoriumi Roku Tamošiūnu.

Sėkmingai dirbančios komandos receptas

„Viena dažniausių klaidų, kurias daro startuolių kūrėjai, – komandos formavimas iš artimiausio žmonių rato. Paprastai tai būna vaikystės ar kiemo draugai, kurie dažniausiai tarpusavyje yra labai panašūs, – jauni vadybos studentai ar programuotojai“, – pasakoja R. Tamošiūnas. Startuolių kūrėjai į komandą paprastai pritraukia savo lygio žmonių – turinčių mažai patirties, dar tik pradedančių karjerą savo srityje. Pašnekovas tokią jauno verslo patirtį įvardija mokomuoju pratimu – gauta patirtis labai vertinga, tačiau verslas neįsibėgėja. „Verslas yra intymus išbandymas, o draugystė pakiša koją. Juk sunku pasakyti draugui, kad blogai padarei, pavėlavai, nepasiekei numatytų tikslų, pasitempk“, – sako VšĮ „Open Coffee Club Vilnius“ direktorius. Pasak pašnekovo, verslas dažniausiai išardo draugystę. Sėkmingai dirbančios komandos nariai vieni kitus turėtų papildyti, tačiau susibūrus panašiems žmonėms, turintiems panašios patirties, vieniems kitų papildyti nebepavyksta. Startuolių kūrėjams pašnekovas pataria paieškoti stipresnių už save, konkrečios srities lyderių ir senbuvių, pritraukti labiausiai patyrusius kolegas į savo komandą ir susirasti mentorių, kurie suteiktų naudingų žinių, patartų ar norėtų bent dalį laiko skirti jaunam verslui.

 

„Jeigu potencialūs klientai nelinkę mokėti iš anksto, tai yra informatyvus ženklas, kad kuriamas produktas klientams atrodo nepakankamai vertingas“

R. Tamošiūnas

 

Svarbiausia – įsiklausyti

Pradedančios komandos idėjas dažniausiai apsibrėžia ribotoje erdvėje, tiesiog sėdėdami biure. Vis dėlto R. Tamošiūnas mano, kad kūrybinis grūdas turėtų atsirasti pastebėjus, kad aplinkoje kas nors neveikia, ko nors trūksta, todėl reikėtų kuo dažniau išeiti iš savo biurų, kalbėtis su potencialiais klientais, įsiklausyti į jų poreikius ir išsiaiškinti, ką jie pirktų ir kas išspręstų realias problemas. „Labai svarbu įsiklausyti ir rasti idėją, kurią pirktų kiekvienas klientas“, – tęsia R. Tamošiūnas. Pasak jo, dar vystant idėją padarytos strateginės klaidos gali būti lemtingos, o antrą kartą viską perdaryti jauniems verslininkams tiesiog pritrūksta energijos.

Pirkimas su atidėjimo data

Pardavimas – tai, iš ko gyvena visi verslai. VšĮ „Open Coffee Club Vilnius“ direktorius R. Tamošiūnas įsitikinęs, kad požiūris, jog „pirmiausia sukursiu produktą, o paskui pardavinėsiu“, gerokai padidina verslo riziką. Vyro nuomone, svarbu pradėti pardavinėti ir ieškoti grįžtamojo ryšio iš potencialių klientų dar nesukūrus paties produkto. Taigi minėtas tradicinis požiūris gali būti lemtingas. R. Tamošiūnas siūlo kuo anksčiau pradėti ieškoti rėmėjų. Jų galima rasti pasitelkus minios finansavimo šaltinius, tokius kaip „Kickstarter“ ar „Indiegogo“. Kuriantiesiems žaidimus pašnekovas pataria pradėti kviesti būsimus gerbėjus, kai žaidimas dar tik gaminamas, kad šie kuriamą gaminį užsisakytų iš anksto (angl. preordering). Ypač tai aktualu, kai gaminti bandomąsias versijas pernelyg brangu. „Jausdami būsimo produkto vertę žmonės sumoka į priekį“, – įsitikinęs VšĮ „Open Coffee Club Vilnius“ direktorius. Vyras teigia, kad reikėtų aplankyti labiausiai imlius klientus, kuriems kuriamas produktas išspręstų daugiausia problemų. „Jeigu potencialūs klientai nelinkę mokėti iš anksto, tai yra informatyvus ženklas, kad kuriamas produktas klientams atrodo nepakankamai vertingas“, – tvirtina R. Tamošiūnas.

Psichologiniai saugikliai

Startuolis – tai bandymas, kuris gali turėti dvejopą rezultatą. Pašnekovas įsitikinęs, kad kuriant verslą vertėtų apsibrėžti bent psichologinius saugiklius. „Svarbu sau ir komandai laiku pasakyti: pabandėme, nepavyko, galbūt netinkamas laikas ar ne ta komanda, tad nebedeginkime pinigų ir užverskime šį puslapį“, – baigia R. Tamošiūnas. Taip įgyjama daugiau pasitikėjimo savimi, komandos narių pagarbos, išsaugoma reputacija ir užtikrinamas tam tikras psichologinis komfortas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.