...

Ateitis priklausys „pasidaryk pats“ startuoliams ir „blockchain” platformoms

Verslas

2016.07.04

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , , .

Ateitis priklausys „pasidaryk pats“ startuoliams ir „blockchain” platformoms

Startuolio originalumas išlieka reta preke. pexels.com nuotr.

Pritraukta investicija – tai ženklas, kad kažką darai tikrai gerai. Dabar, kai pasaulyje pripažinimo siekia milijonai startuolių, investuotojai turi kaip niekada didelį pasirinkimą. Taigi ko jie ieško? Kokios šių dienų investavimo tendencijos? Apie visa tai – fondo IMI.VC investicijų direktorius Andrejus Ustjugovas.

Didelė vartotojų bazė visada patraukli

Kas yra perspektyvus startuolis? Mes vis išgirstame istorijų, kaip kokia nors įmonė, kuri net nebuvo pelninga, parduota už kelis milijardus. Kodėl? Kas šiais laikais nulemia įmonės vertingumą? „Viskas labiausiai priklauso nuo įmonės strategijos ir vertės. Visi puikiai žinome pagrindinius jos pamatavimo kriterijus: vartotojų bazę, APRU, EBITDA ir t. t. Kai visa tai sudedame į krūvą, teoriškai galime nustatyti tikrąją įmonės vertę. Tačiau iš tikrųjų pats svarbiausias yra vienintelis klausimas: ar investicija į vieną ar kitą įmonę padės mūsų fondui augti. Pavyzdžiui, už „Whatsapp“ bendrovė „Facebook“ sumokėjo 21,8 mlrd. dolerių, arba, kitaip tariant, po 55 dolerius už kiekvieną vartotoją. Tačiau „Facebook“ labai gerai žinojo, ką ir kodėl daro. Jiems reikėjo didelės vartotojų bazės. Pelnas jiems visiškai nebuvo svarbus. Kartu jie užbėgo už akių ir konkurentams, kurie galėjo įsigyti „Whatsapp“, – dėsto A. Ustjugovas.

Startuolio originalumas išlieka reta preke

 

„Kvalifikuoti investuotojai paprastai investuoja į tas įmones, kurioms tikrai gali padėti judėti pirmyn.“

A. Ustjugovas.

 

Pastaruoju metu, kai startuolių yra tiek daug, fondai būsimus partnerius renkasi labai atidžiai. Emocionalias investicijas daro tik nepatyrę ir nepatikimi. „Kvalifikuoti investuotojai paprastai investuoja į tas įmones, kurioms tikrai gali padėti judėti pirmyn. Juk jeigu investuoji į sritį, kurioje praktiškai neturi kompetencijų, grąžos tikriausiai taip ir nesulauksi. Tokios investicijos pasmerktos nesėkmei. Tačiau jeigu tu ir tavo komanda esate kokios nors srities ekspertai, iš karto pamatysite, kokį potencialą turėtų įmonė, sulaukusi jūsų investicijos. Matant daug žadančias prognozes, daug lengviau ryžtis investicijai“, – teigia IMI.VC investicijų direktorius.

Tačiau jis pastebi ir tai, kad net ir startuolių gausoje originalumas išlieka reta preke. Natūralu, kad daugybė jaunų verslų tiesiog bando įšokti į jau nuvažiuojantį traukinį. „Mes daugiausia investuojame į ankstyvos ir A raundo stadijos įmones, todėl tikrai pastebime tam tikras startuolių madas. Visgi į tokias įmones investuoti jau per vėlu. Juk esmė yra būti tuo, kuris kuria tas madas. Vis dėlto kaip pagrindines 2016-ųjų startuolių madas išskirčiau įvairias susirašinėjimo programas, informacijos blokų grandinėlių (angl. blockchain) platformas, „Uber“ klonus, finansines technologijas ir „pasidaryk pats“ tipo startuolius. Mums atrodo, kad iš visų šių išvardytų sričių perspektyvos neprarado informacijos blokų grandinėlių platformos ir „pasidaryk pats“ startuoliai. Čia vis dar galima sukurti kažką tikrai nauja“, – įsitikinęs A. Ustjugovas.

Prie proveržio prisidėjo minios finansavimo platformos

Prie startuolių gausos neabejotinai prisidėjo ir minios finansavimo platformos. Kai kurie jas netgi laiko alternatyva tradiciniams fondams. Tokie išankstiniai pardavimai per tokias platformas kaip „Kickstarter“ ar „IndieGoGo“ gali būti labai naudingi. „Technologiniams startuoliams tai leidžia susirasti pirmuosius klientus ir kartu sukaupti lėšų, kurių vėliau prireiks pačiam gamybos procesui. Tačiau toks modelis veiks tik tada, jeigu išankstiniai pardavimai iš tikrųjų ką nors reikš, t. y. prekė pasieks pirkėjus. Pagaliau šitoks modelis gali kuo puikiausiai funkcionuoti, kartu gaunant ir investicijų iš fondų. Tokios įmonės kaip „Oculus“ ar „Pebble“ būtent taip ir veikia“, – teigia A. Ustjugovas.

Straipsnis rengtas jubiliejiniam festivaliui „Login 2016“. Visą leidinį galite skaityti čia:

https://issuu.com/loginevents/docs/login_2016_magazine/1.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.