Pirmi žingsniai „Amazon“ platformoje

Verslas

2019.08.25

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Pirmi žingsniai „Amazon“ platformoje

K. Šiuipys Iš asmeninio albumo

Kiekvieną mėnesį „Amazon“ platformoje apsilanko per 197 milijono žmonių iš viso pasaulio, o nuo 2017 metų skaičiuojama, jog per šią platformą buvo išsiųta daugiau nei 5 milijardai prekių. Milžiniški rodikliai skatina dažną verslininką žengti į nepažintą, tačiau perspektyvią „Amazon“ rinką.

„Amazon“ paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys pastebi, jog išplėtoti verslą šioje erdvėje pavyksta anaiptol ne kiekvienam, o dedant pirmuosius žingsnius svarbu deramai jiems pasiruošti.

Namų darbai

K. Šiuipys paneigia stereotipinį įsivaizdavimą, jog internetinė prekyba tokiose platformose kaip „Amazon“ yra greitas ir lengvas kelias praturtėti. Anot jo, greiti pinigai čia neegzistuoja, o vienkartinė sėkmė galima, tačiau nuvilianti ilgalaikėje perspektyvoje.

„Prieš pradedant dirbti su „Amazon“ svarbiausia yra atlikti namų darbus. Prekyba internete, kaip ir kiekvienas verslas reikalauja investicijų, daug darbo, nuolatinio mokymosi ir tobulinimosi. Tačiau įdėtas sunkus darbas, bemiegės naktys, dažniausiai atsiperka. Prieš pradedant veiklą yra labai yra svarbu domėtis prekyba „Amazon“ platformoje, skaityti facebook grupių įrašus (pvz. FBA Lietuva, MySilentTeam.com ir kt.), įsigyti Amazon mokymus (Amazing.com arba PAC), peržiūrėti Amazon seller university video medžiagą ir panašiai”,- pataria K. Šiuipys, pabrėždamas, jog užsilikti mokymosis stadijoje per ilgai taip pat nėra sveikintinas variantas.

Svarbiausi etapai

Prieš pradedant prekybą „Amazon“, kaip ir kiekviename versle svarbu suprasti verslo esmę ir specifiką.

„Administruojant klientų „Amazon“ paskyras įsitikinau, kad svarbiausia produkto prekybos pradžioje yra tinkamas pasiruošimas. Reikia suprasti Amazon reitingų principą – kuo daugiau pardavimų, tuo aukštesnis produkto reitingas ir automatiškai daugiau pirkėjų jį mato ir perka. Taip sukasi prekybos ratas”,- sako K. Šiuipys.

Be to, prekės įvaizdis irgi nulemia didelę dalį dėmesio.

„Norint užtikrinti prekybos sėkmę pirmiausia svarbu, kaip atrodo jūsų prekės kortelė. Logiškas, tačiau turtingas svarbiausiais raktiniais žodžiais pavadinimas, išraiškingos ir geros kokybės nuotraukos, akį traukiantys bullet point’ai bei sąžiningas aprašymas. Būtent tinkamai sukurta prekės kortelė ir lemia ar klientas ją atsidaręs nupirks jūsų prekę ar ieškos kitos”,- atvirauja specialistas.

Anot jo, nemažiau svarbu suprasti, kad įdirbio, norint sėkmingai startuoti „Amazon“ platfofmoje prireiks tikrai daug.

„Pagrindinis darbas yra veiklos pradžioje, būtent tada reikia sukurti visus procesus, paleisti produkto prekybą, ieškoti gamintojų ir t.t. Po kelių mėnesių darbo, kai produktai bus jau prekyboje, reikės tinkamai optimizuoti reklamines kampanijas”,- pataria K. Šiuipys.

Taupyti atsakingai

K. Šiuipys, bendraudamas su daugybe verslininkų, pastebi dažniausiai pasitaikančias jų klaidas. Apibendrindamas jas, pašnekovas pabrėžia du svarbiausius bruožus pradedančiam verlsininkui: atsakingumas ir tvarka.

„Neretai pasitaiko, tokių atvejų, kai pavyksta užsiregistruoti su „netvarkingais” dokumentais, po tam tikro laiko „Amazon“ tiesiog uždaro jūsų paskyrą, be jokio paaiškinimo. Kartais paskyros atrakinimas gali užtrukti pakankamai ilgą laiką. Visgi pati didžiausia klaida, yra pilna indaplovė neplautų indų. Turbūt žinote tą jausmą, kai norite valgyti, o negalite rasti švarios lėkštes. Kaip ir virtuvėje taip ir versle – laikykitės tvarkos ir „švaros”. Susikurkite savo prekių kodavimo sistemą ir naudokite jums duodamus SKU (angl. stock keeping unit) kodais. Sistematizuokite produktų grupes ir reklamos kampanijų pavadinimus, naudokite tvarkingą ir aiškią katalogų sistemą ir t.t.”,- rekomendacijomis dalinasi ekspertas.

Taip pat, K. Šiuipys pastebi, jog taupyti pinigus galima ir būtina, tačiau tai daryti reikėtų gerai įvertinus pasėkmes.

„Gana dažnai pasitaikanti klaida tai nedovanotinas pardavėjų taupumas vertimo paslaugoms. Tekstus rašo patys, gerai nemokėdami užsienio kalbos, arba dar blogiau – verčia su Google vertėju. Geriausia praktika yra samdyti rašytoją (angl. Copywriter), idealiu atveju rašantį gimtąja kalba, kuris moka ir žino, kaip teisingai kurti prekės kortelės turinį „Amazon“ platformoje. Analogiška klaida daroma ir parenkant nuotraukas. Dažnu atveju pačių darytos nuotraukos yra prastos kokybės. Tikrai verta sumokėti profesionalui už kokybiškas parduodamų produktų nuotraukas”,- įsitikinęs K. Šiuipys.

Ekspertai

Klaidas Šiuipys

Klaidas Šiuipys

Prekybos „Amazon“ ekspertas, paskyrų administratorius, konsultantas / SHAYZ Consulting

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.