Koronavirusas: kaip pasikeitė prekyba platformoje „Amazon“

Verslas

2020.03.09

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: .

Koronavirusas: kaip pasikeitė prekyba platformoje „Amazon“

dr. Žydrūnas Stankevičius Asmeninio albumo nuotr.

Pasaulyje siaučiant koronavirusui, bauginamai sustoja gamybos sektorius. Kaip pasikeitė milžinės „Amazon“ pardavimai, pasakoja dr. Žydrūnas Stankevičius, profesionaliai plėtojantis pardavimus šioje platformoje.

Kinijos prekybai atsigauti prireiks 2–3 mėnesių

Kalbant apie dabartinę Kinijos situaciją, galima įžvelgti pozityvią kaitą. „Ten dauguma fabrikų atsidarinėja, žmonės sveiksta, pavojaus lygis mažinamas nuo ketvirto iki trečio lygio. Palaipsniui viskas grįžta į vėžes, bet visiškai atsigauti prireiks dar 2–3 mėnesių“, – sako pašnekovas ir priduria, kad kinai netgi planuoja rengti savo tradicinę kasmetinę mugę „Canton Fair“ balandžio viduryje. Partija jau sudėliojo renginio tvarkaraštį, tad ir skrydžiai netrukus turėtų būti grąžinami.

Koronavirusas lyg užsitęsę Kinų naujieji metai

Didžioji dalis platformos „Amazon“ pardavėjų nukentėjo negalėdami laiku papildyti sandėlių savo prekėmis. „Virusas sutapo su Kinų naujaisiais metais, kurie ir taip būna uždelsimo ir pavojaus sandėlių stabilumui priežastis. Dabar tie Naujieji metai prasitęsė kelis kartus ilgiau…“ – teigia dr. Ž. Stankevičius.

Pašnekovas mažėjančių pardavimų savo kategorijose nepastebėjo, nors šiokie tokie nestabilumai matomi, tačiau jų sieti vien su virusu negalima: „Pardavimo nestabilumai „Amazon“ nėra tiesiogiai susiję su virusu, nebent visi kažkurios kategorijos produktai buvo tiekiami iš Kinijos ir jų visai neliko. Taip pat medicininės kaukės ir kiti su virusu susiję produktai greitai baigėsi dėl milžiniško poreikio.“

Platforma blokuoja produktus, „gydančius“ nuo koronaviruso

Ne paslaptis, kad nemažai prekeivių mėgina pasipelnyti iš koronaviruso. Nors tai vyksta nuolat, virusas išryškina etikos stokos tendencijas tarp prekeivių. „Amazon“ reaguoja (kaip ir visas pasaulis) ir griežtai baudžia visus viruso produktų manipuliatorius savo platformoje – uždaro produktų puslapius ir visas paskyras be įspėjimo. Tai dar viena gera PR proga, kurios jie tikrai nepraleis“.

Pasak pašnekovo, visos su medicina susijusios prekės būdavo po „Amazon“ didinamuoju stiklu, tačiau dabar raktiniai žodžiai „virusas“ ar „corona“ prekių sąrašuose iškart tampa platformos robotų patikros taikiniu: „Nežinau, kiek prekių spėja parduoti partizanaujantys „Amazon“ nelegalūs viruso prekių siūlytojai, bet viskas blokuojama gana greitai (per kelias valandas ar porą dienų), uždaromos paskyros, produktų sąrašai. Netgi pardavęs tuos produktus, gali negauti jokių pinigų, nes maža tikimybė, kad per dvi savaites (toks yra „Amazon“ pervedimų dažnumas) manipuliatoriai nebus susekti. O susekimo ir paskyros užblokavimo atveju jie ne tik nematys savo pinigų, bet ir gali būti paduoti į teismą už manipuliacijas.“

Pailgėjęs užsakymų laikas

Kinų tiekėjai grįžta į darbus, bet dėl darbuotojų trūkumo labai pailgėjo užsakymų įvykdymo laikas, pavyzdžiui, nuo 25 iki 45 dienų. Dr. Ž. Stankevičiaus prekių agentas iš Guangdžou miesto minėjo, kad fabrikai jau kelias savaites gauna leidimus vėl atsidaryti, tačiau procesas vyksta lėtai, nes kai kurie darbuotojai vis dar laikosi karantino, todėl negali pradėti dirbti. Tačiau pavojaus lygmuo miesteliuose yra mažinamas, todėl greičiausiai po mėnesio viskas grįš į savas vėžes.

Proga tiems, kurių gamyba yra ne Kinijoje

Kinijoje gaminantys platformos „Amazon“ pardavėjai ištuštino sandėlius ir nebegali toliau vystyti prekybos. Vieni pardavėjai prekių neturi kelias savaitės, kiti kelis mėnesius, nes viskas priklauso nuo sukauptų atsargų.

„Tai gera galimybė tiems, kurių gamyba ne Kinijoje. Pavyzdžiui, mūsų didžioji dalis gamybos Lietuvoje, tai linksmai stebime kai kuriuos konkurentus, besiilsinčius nuo prekybos „Amazon“. Stringa ne tik gamyba, bet ir logistika vairuotojai taip pat nedirbo, bijodami viruso rizikos. Dideli sutrikimai visose grandyse, o jų įtaką galima bus suprasti tik tada, kai viskas grįš į normalias vėžes visame pasaulyje“, tikina pašnekovas.

Ekspertai

Dr. Žydrūnas Stankevičius

Dr. Žydrūnas Stankevičius

R&D vadovas / UAB „Seminal Work“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.