Ko 2020 metais tikėtis iš „Amazon“?

Verslas

2019.12.25

Autorius: Ugnė Mažonaitė

Temos: , .

Ko 2020 metais tikėtis iš „Amazon“?

dr. Žydrūnas Stankevičius Asmeninio albumo nuotr.

Amazon“ yra žinoma kaip viena didžiausių internetinės prekybos platformų. Būtent prekyba internetinėje erdvėje tampa vis patrauklesniu užsiėmimu norintiems pradėti bei išplėsti savo verslą. Dr. Žydrūnas Stankevičius platformoje „Amazon“ keliasdešimties unikalių produktų pardavimais profesionaliai užsiima nuo 2014 m. Jam teko išbandyti tokias „Amazon” rinkas, kaip  .us, .uk, .jp, .fr, .esp, .de, .it, .ca.

Galimybės su „Amazon“

Kaip teigia dr. Ž. Stankevičius, „Internetinė prekyba auga apie 18% per metus, kai tuo tarpu bendras prekybos augimas yra apie 3,5 %. Internetinės prekybos augimas lenkia įprastos prekybos augimą daugiau kaip 5 kartus. Auga ne tik jau išsivysčiusių rinkų pirkimai, bet ir vis daugiau pasaulio gyventojų tampa prieinamas pirkimas internetu – tai Azijos, Afrikos, Pietų Amerikos šalys.” Būtent šios priežastys, anot pašnekovo, gali būti puikus šansas, norintiems pradėti prekiauti „Amazon“. „Tai yra didžiausia vakarų pasaulyje internetinės prekybos platforma, užimanti dominuojančią padėtį ir keičianti internetinės prekybos žaidimo taisykles. Ji įgalina 25 000 verslų daryti didesnę kaip 1 M $ metinę apyvartą, kas yra neįsivaizduojama jokioje kitoje platformoje. Nepaisant savo dydžio, šis gigantas toliau auga startuolio tempais po 50-60% per metus (palyginkite su 18% bendru internetinės prekybos augimu). Taigi vis dar yra daug galimybių naujiems atkakliems ir kūrybiškiems žmonėms prekiauti „Amazon“ platformoje.“

„Amazon“ konkurentai ir laukiantys iššūkiai

Nors Kinijos rinka plečiasi gana sparčiai, anot dr. Ž. Stankevičiaus, tai nėra išskiriama, kaip viena didesnių grėsmių „Amazon“. „Konkurencija tarp Alibabos grupės (Tmall, Taobao, Aliexpress ir kt.) bei „Amazon“ nėra labai tiesioginė, nes Kinijos ir Vakarų pasaulio rinkos yra mažai susiję. Alibaba auga dar greičiau ir yra technologiškai pažangesnė už Amazoną, tik mes, vakariečiai, neturime pakankamai informacijos ir nepastebime artėjančio Kinijos kompanijų pasaulinio dominavimo (dar yra Baidu, Tencent ir kt. Kinijos interneto gigantai). Paprasčiausia Kinijos vidinė rinka yra kelis kartus didesnė už vakarų ir jų pajamos jau leidžia pirkti internete sunkiai suvokiamais kiekiais. Paprasčiausias pavyzdys yra Alibaba 1 dienos – Singles Day (2019.11.11) pardavimai – 38 B (Milijardai) $. Tuo tarpu Amazono geriausių pardavimų dienos JAV – Cyber Moday (2019.12.02) rezultatas yra 9,2 B $, reiškia 4 kartus mažesnis.“

Tačiau, kaip sako pašnekovas, yra kitų galimų grėsmių: „Didėjanti Kinijos gamintojų/pardavėjų invazija „Amazon“, kurie nepaiso jokių taisyklių ir naudoja nesąžiningos konkurencijos metodus (black hat). Taip pat pats „Amazon“ nėra sąžiningas joje prekiaujančių pardavėjų atžvilgiu. Jie naudoja turimą vidinę platformos informaciją tam, kad patys galėtų kurti ir prekiauti kitų sėkmingai pardavinėjamais produktais. Kai kurios EU šalys ir netgi JAV siūlo įvesti reguliavimą, neleidžiantį platformos savininkui pačiam joje prekiauti. Indija tai tiesiog uždraudė ir ten „Amazon“ negali prekiauti savo platformoje patys. Platformai augant kartu didėja ir manipuliacijų bei nesąžiningos konkurencijos joje atvejai. Kartais tai tampa sunkiai kontroliuojamu dalyku. Didelė bėda yra labai žemas pardavėjų aptarnavimo (seller support) lygis, kuris taupumo sumetimais atliekamas pigios darbo jėgos šalių darbuotojų.“

Prekybos milžinas auga

Kaip teigia verslininkas, „Amazon“ augimas 30-40% per metus, taigi sustoti nežadama.” Taigi, ko galime tikėtis ateinančiais metais? „Esminiai pasikeitimai yra ne geografinė plėtra, o „Amazon“ virtimas daugiau reklamos platforma panašiai kaip Google ar Facebook. Taip pat vyksta logistikos ir kitokių off-line įmonių isigijimai, kas leistų „Amazon“ sukurti dar labiau dominuojančią infrastruktūrą ir apsunkinti gyvenimą savo konkurentams. Jau nieko nestebina 1 dienos pristatymas, dabar judama link 1 valandos pristatymo, dronų ir panašių dalykų.“
Tie, kurie jau užsiima prekyba šioje platformoje, taip pat turėtų neprarasti budrumo. „Pokyčiai „Amazon“ vyksta kiekvieną dieną ir kiekvieną valandą. Tai platforma, kurioje nėra vietos silpnų nervų žmonėms. Tavo produktas ar visa paskyra gali būti bet kada uždaryti dėl „Amazon“ vidinės klaidos, konkurentų manipuliacijų ar kitų nuo tavęs nelabai priklausančių dalykų. Svarbiausia būti pasiruošusiam priimti tuos pokyčius ir mokėti juos suvaldyti. Kitu atveju „Amazon“ verslas liks tik kaip gražus prisiminimas… Čia kaip ir kituose versluose bei gyvenime yra tik 2 alternatyvos – augti ir tobulėti arba mirti.“ – teigia dr. Ž. Stankevičius.

Ekspertai

Dr. Žydrūnas Stankevičius

Dr. Žydrūnas Stankevičius

Direktorius ir bendrasavininkis / UAB „Seminal Work“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.