E. parduotuvės pradžia – su vienu produktu

Verslas

2016.07.25

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , .

E. parduotuvės pradžia – su vienu produktu

Internetinės parduotuvės www.dayshop.eu įkūrėjas - Rokas Gricius. Asmeninio albumo nuotr.

Norėdamas, kad ir kiti rastų tai, ko Lietuvoje ieškojo pats, Rokas Gricius (28) prieš aštuonis mėnesius sukūrė internetinę parduotuvę www.dayshop.eu, kuri startavo tik su vienu produktu – dantis balinančiais milteliais „Warpaint“. Pasak jo, kad prekė taptų paklausi, vertinama ir perkama, kaip ir kiekviename versle, teko skirti daug laiko. Vienintele savo projekto klaida jis vadina tai, kad iš karto netapo oficialiu produkto atstovu. „Lietuvoje taip jau yra: vieni dirba, o kiti bando kažką kopijuoti“, – sako idėjos autorius, kuriam teko spręsti teisinius klausimus dėl platinimo, bet dabar visi produktai keliauja per „Dayshop“, tad lieka tik tobulinti mažus techninius procesus ir prisiderinti prie klientų poreikių.

Mokslą derino su sportu

Kaune gimęs, Šiauliuose užaugęs ir dvyliktoje klasėje į JAV mokytis išvažiavęs R. Gricius privačią vidurinę mokyklą baigė Virdžinijos valstijoje, mažame Roanoko mieste. Mokslus jis derino su įtemptomis krepšinio treniruotėmis ir baigė vidurinę mokyklą gerais pažymiais, o tai labai padėjo stojant į prestižinį universitetą.

Dabar verslu užsiimantis vaikinas JAV universitete komunikacijos ir rinkodaros bakalauro studijas baigė per trejus metus, nes vietoj penkių skirtingų paskaitų per semestrą, kaip įprasta, rinkdavosi septynių ar aštuonių skirtingų paskaitų kreditus, kad galėtų visiškai išnaudoti ketverių metų mokslo stipendiją. Per ketvirtuosius mokslo metus pradėjo siekti magistro laipsnio, bet sporto vadybos studijų nespėjo pabaigti.

Trumpai profesionaliu sportu užsiėmęs R. Gricius sako, kad pirmasis jo darbas, už kurį gaudavo tuo metu jam dideles pajamas, buvo 14–15 metų, kai žaidė už vyrų krepšinio komandą, tuo metu atstovavusią Lietuvos regionų krepšinio lygoje.

Verslas iš to, kuo susidomėjo

 

„Man tai pasirodė įdomus produktas, kurį pačiam norėjosi išbandyti. Svarbiausia, kad jis yra visiškai saugus, be jokių chemikalų ir neturi jokio šalutinio poveikio.“

R. Gricius.

 

Paklaustas, kaip jam kilo verslo idėja, pašnekovas tvirtina, kad tai įvyko labai paprastai. „Visada domėjausi įvairiais dalykais: nuo naujausių informacinių technologijų, sporto iki sveikos gyvensenos produktų. Ekologiški maisto produktai ir kosmetika buvo ypač populiarūs dar tuo metu, kai gyvenau JAV. Lietuvoje dauguma dalykų ateina vėliau, bet jau dabar galima teigti, kad žmonės atkreipia dėmesį į tai, ką valgo ar kokią kosmetiką perka ir naudoja, – sako vaikinas, ekologišką dantų pudrą „Warpaint“ atradęs viename iš savo skaitomų tinklaraščių. – Man tai pasirodė įdomus produktas, kurį pačiam norėjosi išbandyti. Svarbiausia, kad jis yra visiškai saugus, be jokių chemikalų ir neturi jokio šalutinio poveikio. Dantų pudra „Warpaint“ pasirodė įdomi ne tik todėl, kad balina dantis, bet ir saugo juos, kitaip nei balinant dantis lazeriu ar dantų juostelėmis, kai dantys tampa jautrūs.“

Šiuo metu R. Griciaus atrastą ir populiarinamą produktą jau žino ir klientams rekomenduoja keletas odontologijos centrų Vilniuje.

Neradęs Lietuvoje, atsisiuntė

Pašnekovas sako, kad, neradęs jokių panašių alternatyvų Lietuvoje, atsisiuntė „Warpaint“ išbandyti pats, davė ir keliolikai draugų, visiems labai patiko. „Nuo to viskas ir prasidėjo. Susisiekiau su dantų pudros „Warpaint“ atstovais Australijoje dėl galimybės ja prekiauti. Plėsdamas ir tobulindamas e. parduotuvę, susidūriau su konkurencija, kuri kilo netrukus po „Dayshop“ įkūrimo. Atsirado ir daugiau norinčiųjų prekiauti „Warpaint“ produkcija“, – nelengvą pradžią prisimena R. Gricius. Neabejodamas produkto „Warpaint“ sėkme, jis susisiekė su jo atstovais dėl galimybės tapti oficialiu „Warpaint“ platintoju Lietuvoje bei kaimyninėse šalyse: Latvijoje, Estijoje bei Lenkijoje. Netrukus buvo pasirašyti platinimo įsipareigojimai ir dabar visi norintieji prekiauti „Warpaint“ produkcija tiesiogiai nukreipiami į e. parduotuvės „Dayshop“ paskyrą.

E. parduotuvę pildys nematytomis prekėmis

Įkūrėjas e. parduotuvei parinko paprastą ir lengvai įsimenamą pavadinimą, o netolimoje ateityje ją turėtų papildyti Lietuvoje dar nematytais gaminiais. R. Gricius atskleidžia, kad tai tik vienas iš keleto jo įgyvendinamų projektų. Jis dar vadovauja www.ambertalents.com – įstaigai, kuri padeda perspektyviam sportuojančiam jaunimui gauti sporto stipendiją JAV vidurinėse mokyklose ir universitetuose. „Stengiuosi šį projektą sėkmingai plėtoti ieškodamas ir surasdamas tinkamus produktus, kuriuos norėtųsi turėti savo internetinėje parduotuvėje, o klientai būtų laimingi juos įsigydami bei naudodami“, – pabrėžia pašnekovas.

Greitai išpopuliarėjo, o investicijos jau atsipirko

Kalbėdamas apie e. parduotuvės reikalus, R. Gricius sako, kad investicijos nebuvo didelės, nes „Warpaint“ greitai tapo populiarus, tad ir investicijos grįžo. Be to, vyras negali skaičiuoti investicijos tik į produktą, nes yra daug neapskaičiuojamų dalykų, pavyzdžiui: skaitmeninė rinkodara, e. puslapio turinio tobulinimas, naujų partnerių paieškos. „Visa tai kainuoja, kai dirbi ne vienas arba gali samdyti tam dirbančias įmones, o kai viską darai vienas pats, didžiausia kaina yra tavo įdedamas laikas, kurio nesugrąžinsi ir negalima įvertinti tik skaičiais“, – sako projekto autorius.

Verslo naujokams jis primena, kad vienintelis dalykas, kurio negalime kontroliuoti, yra laikas. Tad skatina nekalbėti apie tai, kad norisi kažką pradėti, o jeigu yra noro, reikia tiesiog imti ir daryti. „Taip tu jau būsi vienu laipteliu aukščiau už tą, kuris tiesiog daug galvoja ir niekada nepradeda“, – įsitikinęs R. Gricius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.